בתשובה לקונשטוק, 03/06/19 13:28
כדברי חז''ל 707315
נכון. צריך פשוט לתת לנהגים לדרוס אחד את השני ואת כל מי שבמקרה נמצא מסביבם.
כדברי חז''ל 707327
אבל חלק מסעיפי הרגולציה המוצעת באמת נראים לי תמוהים. בעיקר, ההגבלה על מספר הכלים שיותר לכל חברה להפעיל. מה זה אמור לתת?
גם מנכ"ל "בירד" ישראל, מחלוצות הקורקינטים בתל אביב, חושש בעיקר מהמגבלה הזו.

עוד נקודות מעניינות באותה כתבה: בניגוד לאמור בתקציר למעלה (שהתבסס על כתבה קודמת במרקר), הכתבה החדשה מציינת כי בסן פרנסיסקו אסרו לחלוטין על קורקינטים להשכרה לפני כשנה, וכעת מאפשרים אותם שוב בהדרגה ובמגבלות. בניו יורק אסרו עליהם וזהו.
כדברי חז''ל 707328
לגבי שאלתך למה זה טוב, אז אני מציע השערה על בסיס הכתבה הזו: https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3762536

1. מבחינה רשמית המטרה היא הגבלת כמות הכלים באופן כללי בעיר. וזה, כאמצעי למנוע השתלטות של הקורקינטים על המדרכות (ויש אמצעים נוספים שקשורים לזה).

2. מבחינה לא רשמית, זה טבעי שלפחות לחלק ממפעילי הקורקינטים יש אינטרס להגביל את המתחרים שלהם. בעצם לא רק להם - גם לאובר, גט טקסי ויה וכו. הקורקינטים הם גם תחרות לצורות תחבורה אחרות. אז ייתכן שמנצלים כאן את העירייה.

נ.ב.
וכו זה לא מפעיל של אמצעי תחבורה. בינתיים.
כדברי חז''ל 707345
נכון, אחרי שליחת התגובה הקודמת עליתי על זה שמגבלה על מספר הכלים היא אמצעי להקטת ההפרעה שיוצרים כלים שאינם בשימוש.

מצד שני, מכסה היא פטיש גס במיוחד למשימה עדינה כזו. הרי לא טוב אם יש יותר כלים ממה שצריך, ולא טוב אם יש פחות כלים ממה שצריך. איזה סיכוי יש לעירייה לדעת כמה כלים צריך, ולהגיב בזמן לשינויים בדפוסי השימוש? מי שיכול לעשות זאת טוב יותר זה החברות עצמן, שממילא יש להן עלות לכל כלי. ייתכן שהעלות הטבעית לא יוצרת את האיזון הרצוי. אז אפשר אגרה לפי מספר כלים; והכי מגניב, אגרה לפי מספר הכלים שהיו זמינים לשימוש בממוצע על פני התקופה, כשהחברות יכולות לאחסן כלים עודפים (לפי שיקול דעתן) במקום שלא מפריע, ולא לשלם עליהם אגרה; אז הם יוכלו להגיב בצורה מאוד דינמית לשינויים בביקוש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים