בתשובה ליוסי, 25/10/19 19:19
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710466
יש כאן שתי מטרות שונות:

האחת היא טיפול בצוואר הבקבוק של הפקק, והשנייה היא הפחתת כמות הנסיעה. זמן שמושקע בנסיעה או פיזור משפיע על המטרה השנייה ולא על הראשונה (אלא אם כן מדובר על פקק אחר).

הפקק נוצר מכיוון שהרבה מכוניות רוצות לעבור באותו מקום באותו הזמן. מה שעושים כאן הוא תשלום (בזמן) למי שמסכים לא לנסוע. על כל מכונית שנסעה שם, הייתה לפחות מכונית אחרת שהייתה אמורה לנסוע בפקק ולא נסעה‏1, ובכך הפחיתה במשהו את גודלו של הפקק.

1 למעט מישהו שהזמין מונית. הנתיב הזה מעודד נסיעה במוניות.
צוואר הבקבוק של התחבורה הציבורית- ישראל כץ 710482
לטוב ולרע, אני גר רחוק וכבר לא מבלה את הבקרים שלי בנסיעה מהשרון למרכז. האם התרשמת שמצב היחידנים לא הורע בעוד שנוסעי הנתיב המהיר הגיעו מהר יותר (על "חשבון" המכוניות שנשארו בבית)? זאת לא שאלה קנטרנית. אשמח מאוד ללמוד שזה המצב.

ובנוגע להפרדה, אני לא ממש מבין למה שיהיה למישהו אכפת מ"הפחתת כמות המכוניות" אם הקומיוט היומי, כולל האיסוף והפיזור, גוזל ממנו לאחר השינוי אף יותר זמן משפחה יקר מפז. ושוב - אשמח מאוד לגלות שזה לא המצב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים