בתשובה לאריק, 05/11/19 16:50
מה לקית 710790
נושא הקיבולת מוזר בעיני. בברלין, הקו המעגלי שמקיף את מרכז העיר מורכב מזוג מסילות שעליהן נעות 15 רכבות בכל כיוון בשעה (כלומר 4 דקות בין רכבת לרכבת). באיילון בין תל אביב סבידור ובין תל אביב ההגנה, על שלוש מסילות נעות בשעת השיא 12 רכבות בשעה בכל כיוון, 8 על זוג המסילות ו-‏4 על המסילה הבודדת. למה בברלין אפשר להעביר כמעט פי 2 רכבות על מסילה מאשר בתל אביב?
מה לקית 710793
האמת היא שמתבקשת כאן תגובה על היעילות של רכבות גרמניות, אבל אני מניח שלא זה הענין. אולי בברלין זה מסלול מעגלי שרכבות לא נכנסות ויוצאות אליו וממנו ולכן גם לא צריכות לעקוף, אין המתנה לעיתוק או לרמזורים אדומים וכיו"ב?
מה לקית 710806
בערך חצי מהרכבות הן רק בקו המעגלי (קווים S41 ו-S42) והחצי השני הם או קווים שחוצים את העיר ועוברים בין רבע לחצי מהמעגל או כאלה שמתחילים או מסתיימים בתחנות הראשיות שעליו.
מה לקית 710815
ועוד יותר מתבקשת תגובה על זה שבגרמניה הרכבות חוזרות ריקות, או משהו בכיוון...
מה לקית 710841
אכן מוזר. מסתבר גם שיש נתונים סותרים.
סט אחד של נתונים אומר שהקיבולת הנוכחית של 3 מסילות באיילון היא 14 רכבות בשעה (17 אחרי שיפור מערכת האיתות)‏1, ושל 4 מסילות היא 26. הסט השני טוען שהקיבולת הנוכחית היא 20 רכבות (28 אחרי שיפור מערכת האיתות) ושל 4 מסילות היא 40‏2.

___________
1 מסילת איילון [ויקיפדיה]
2 מהירות רכבות בין-עירוניות בארץ ובאירופה ובחינת הצעדים הנחוצים לשם העלאת מהירות הרכבות בארץ מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מאי 2011, עמוד 7. לפי המסמך המידע נלקח מאתר הרכבת, אבל הקישור שבור.
מה לקית 710851
אם תסתכל בלוח הזמנים (למשל בין תחנות סבידור וההגנה) תראה שבשום שעה אין יותר מ-‏12 רכבות לכיוון.
מה לקית 710853
רגע, אולי סט אחד סופר לכיוון אחד והשני לשני הכיוונים?
כך המספרים של הקיבולת הנוכחית מסתדרים- 14 לכוון או 28 לשני הכיוונים (כאשר השיפור מ 20 ל 28 מדבר על שדרוג קודם של מערכת האיתות)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים