בתשובה להפונז, 22/11/19 20:33
מערכת בתי המשפט 711261
המשפט נכון באותה מידה. רוב האנשים מעריכים את עצמם יותר מדי ונוטים להעריך את כישורם כטוב מעל לממוצע.

ורוב האנשים(?) לא מבינים אינטואיטיבית את ההבדל בין ממוצע לחציון.
מערכת בתי המשפט 711265
חברים, אני יודע את זה, מה ששעשע אותי הוא שהמשפט השני נכון גם עובדתית/סטטיסטית, והראשון אינו נכון אלא הוא הטייה.
מערכת בתי המשפט 711273
אני בכלל לא בטוח שהמשפט הראשון לא נכון.
אם נתעלם ממקרי קיצון (נהגים מקצוענים ולעומתם נהגים חסרי קואורדינציה או עם בעיות קשב וריכוז או פזיזים וחסרי אחריות) ונניח שרוב מוחלט של הנהגים הם גרועים בשנים הראשונות ומשתפרים בהדרגה עם הנסיון עד שהם מגיעים לרמת נהיגה טובה ואיתה הם נשארים כל החיים, אז רוב הנהגים הם טובים מהממוצע.
מערכת בתי המשפט 711274
לא נראה לי שזה מסתדר, בהנחת גידול מתון באוכלוסיה, וזה שאדם ממוצע נוהג כ-‏60 שנה, זה לא מספיק שבחמש השנים הראשונות כולם די גרועים. ז'א, זה כנראה אכן יגרום לחמישים וקצת אחוזים להיות טובים מהממוצע, אבל הייתי מנחש שזה לא המצב, ובעצם הפער גדול הרבה יותר.

וזה עוד לפני שספרנו את כל בני התשחורת שמשוכנעים שהם נהגים מעולים שתי דקות אחרי שקיבלו את הרישיון.
מערכת בתי המשפט 711276
יכול להיות שהפער גדול בהרבה, יכול להיות שנערים שאתמול קיבלו רישיון בטוחים שהם אלופי הפורמולה 1 הבאה ואפילו יכול להיות שרוב הנהגים הם פחות טובים מהנהג הממוצע, אבל עדיין נראה לי הרבה יותר סביר שרוב הנהגים טובים מהממוצע.
מערכת בתי המשפט 711275
העניין הוא, כמו שכתבתי למעלה, שאת תופעת ההטייה הזו אפשר לראות בהרבה תחומים כשמבקשים אנשים להעריך את עצמם.
מערכת בתי המשפט 711279
נהגים חדשים מתאזנים עם נהגים זקנים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים