בתשובה להפונז, 07/03/20 16:08
מי יסגור הדלת 714129
יש בארה"ב מספיק נסיעות ברכב פרטי ברדיוסים של מאה ק"מ ומטה, באזורים שצפיפותם לא נופלת משל אזורים מקבילים בישראל (ובאירופה וכו'), כך שזה לא תרוץ.

מכל מקום, אם אתה באמת חושב שהגיאוגרפיה מכשילה את ארה"ב, אפשר להשוות לקנדה, גדולה אף יותר ומאוכלסת אף יותר בדלילות.
חיפוש בגוגל public transportation US vs. Canada מעלה בקלות מאמרים שמשווים, כולם יוצאים מנקודת המוצא ש(אפילו) בקנדה התחב"צ הרבה יותר טוב מבארה"ב, ובאים להסביר למה. המאמרים האלה אוהבים את קנדה, כי מתברר שאמריקאים רבים מחזיקים בדעה שהתחב"צ אצלם נחות מבאירופה גם מסיבות גיאוגרפיות כמו שכתבת, וגם מסיבות היסטוריות, ועם זה מבקשים המאמרים האלה להתמודד. אגב, כולם אמריקאים שוחרי תחב"צ שרוצים לבקר, לשפר או לבכות את המצב בארה"ב, כך שיכול להיות שההערכה שלהם לקנדה מוטה). רפרפתי על כמה מההסברים, הם לא מאוד מפתיעים, ובכל זאת קריאה מעניינת. נדמה לי שהשורה התחתונה, הלא מפתיעה, היא פשוט בחירות שונות של השלטון. אם לחפש סיבת עומק למה הבחירות של השלטון היו ועדיין שונות, אז ההסבר הקל, ואני מניח שהוא לפחות קרוב לאמת, הוא שקידוש הקפיטליזם הוא הגורם שבו ארה"ב היא סמן קיצוני למדי, ויכול די בקלות להסביר למה התחב"צ בה נחות לעומת רוב העולם המתועש‏1. (אני מניח שאפילו חסידים אדוקים של שוק חופשי יסכימו עם זה, הם רק יוסיפו שזה לזכותם ולמזלם של האמריקאים.)

1 ניחוש: לעומת רוב העולם העני, מצב התחב"צ בארה"ב טוב יותר כשלעצמו, אבל עדיין רע יותר ביחס למצב התחבורה הפרטית.
מי יסגור הדלת 714135
"בחירות שונות של השלטון" - ההערה שלי היא שבארה"ב צ"ל שלטונות מרובים: ערים גדולות, מחוזות, מדינות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים