בתשובה להאייל האלמוני, 07/05/20 19:19
בצ׳כונה 718863
מסכים שתחב''ץ זו הבעיה, אולי הגדולה ביותר, של חזל''ש. הדבקה המונית באירועים המוניים, לפעמים מנשא בודד (קוריאה, מלזיה), היא המקפצה מבלימה של המגפה להתפרצות מחודשת. יצא לי לנסוע באוטובוס פעמיים השבוע, בשני המקרים היינו שני נוסעים בלבד בכל האוטובוס.

קראתי ששוקלים ברכבת אפשרויות של נוסע אחד על כל רביעית מושבים, מקומות שמורים, מגבלה על מספר הנוסעים בתוך התחנה וכו'. הבעיה שאי אפשר להקטין כל כך את התפוסה בחזל''ש בלי להגדיל את התדירות, ולהגדיל את התדירות לא כל כך אפשר.
בצ׳כונה 718901
הייתי מבטל גם את האפשרות לקנות כרטיסים בקופה או במכונות. שיוסיפו אפשרות לקנות כרטיס באפליקציה של הרכבת. נשמע לי פיתוח סופר פשוט.
אני ממש לא מבין את כל ההתעסקות הזאת עם נייר, תורים, סורקי כרטיסים, מדפסות וכרטיסי פלסטיק עם שבב בעידן בו אפילו להומלסים יש סמארטפון בכיס. קנה כרטיס באפליקציה, כנס חופשי חרכבת בלי שערים וביקורת ותראה איזה ברקוד על מסך למפקח / כרטיסן אם צריך.
בצ׳כונה 718903
יש כל מיני אנשים ללא סמרטפונים (לפחות באופן מוצהר) ויש להם נציגים בממשלה.
בצ׳כונה 718914
רוב מוחלט של נוסעי הרכבת לא משתמשים בכרטיסי נייר אלא בכרטיס רב-קו, שבו מנוי חודשי ו/או כסף צבור לנסיעות בודדות.
בצ׳כונה 718920
והאנשים האלה מצטופפים ועומדים בתורים צפופים הן בכניסה לרציפים והן ביציאה מהם בגלל צוור בקבוק מיותר בהעברת הכרטיסים הטפשיים האלה בסורקים.

יש בעולם תחנות רכבת בהן אתה פשוט מגיע לרציפים פתוחים ועולה על רכבת. אין סיבה לא לעשות זאת גם בישראל.
בצ׳כונה 718922
ואז הם יעמדו צפופים בצוואר הבקבוק של דלתות הרכבת. זה לא באמת משנה.
בצ׳כונה 718924
- יש הרבה יותר דלתות רכבת משערי מעבר עם סורקים.
- כשהדלת פתוחה פשוט נכנסים בעוד הסורקים האידיוטיים נכשלים ל-‏1 מתוך מספר חד סיפרתי של נוסעים ויוצרים פקקים וצפיפות.
בצ׳כונה 718925
הכניסה לרכבת מתבצעת תוך דקה או שתיים וכן הנכנסים מצטופפים עם היצאים, המעבר דרך השערים מתפרס על הרבה יותר זמן והוא חד כיווני. דווקא הכניסה (והיציאה) מהרכבת היא החלק הצפוף ביותר, לפחות מהניסיון שלי עם הנושא.
בצ׳כונה 718937
זה נכון שעולים ויורדים מהרכבת כמות אנשים של תפוסה של 100% או יותר.
ההנחה של הפתיל היא הצעה של קרונות בתפוסה מצומצמת (נגיד מקסימום 50%) ורק על ידי רכישה מראש של מקומות שמורים.
בצ׳כונה 718940
אם מספר הנוסעים הוא רק 50% מהרגיל אז גם כמות העוברים בשערים תהיה נמוכה ב-‏50%. כך או כך, הצפיפות בשערים היא לא משמעותית ולא מהווה בעיה, בטח ביחס לצפיפות (אם יש כזאת) בכניסה לקרונות וביציאה מהם.
בצ׳כונה 718953
קירבה מיותרת וצפיפות בשערים מתרחשת גם כשאין עומס כלל ואפילו כאשר ניגשים מספר קטן של אנשים אל השערים (אפילו כשיש שערים פנויים למעבר). הסיבה לכך היא מה שכבר התיחסתי אליו קודם: הסורקים בשערים הללו בלתי אמינים בעליל ואנשים מעבירים את הרב קו שלהם, פעמים רבות מידי, שוב ושוב עד שהכרטיס נקלט והם יכולים לעבור (או שזה לא מצליח ואז קוראים לסדרן ונוצר צוואר בקבוק לא יעיל אפילו אם יש שער פנוי או שניים). אנשים לא חושבים על דברים כאלה מראש ולא מתפזרים באופן הכי יעיל על כל השערים (או מגיבים מהר לתקלה/פקק שנוצר על ידי מעבר מידי לשער פנוי).

בדלת פתוחה אפשר פשוט לעבור ב-‏100% מהמקרים.
בצ׳כונה 718955
הניסיון שלי שונה לחלוטין. לא זכור לי שאי פעם עמדתי בשער (כניסה או יציאה) יותר משניות ספורות או שנתקלתי בקושי להעביר בו את הרב-קו. לעומת זה בכניסה וביציאה מרכבת נתקלתי בצפיפות קשה פעמים רבות.
בצ׳כונה 718967
עוד טיעון: בקוראי הכרטיסים יש עירוב של נגיעה / מגע על ידי אלפי אנשים (ממש נגיעה או לכל הפחות הנחת הכרטיס האישי בו נוגעים על משטחי הסריקה). השערים האלה הם צלחת פטרי. בדלת נפתחת פשוט עוברים בלי לגעת בשום דבר (בשליטת נהג הרכבת להחליט לפתוח את כל הדלתות לחא צורך בלחיצה על הכפתור לעד הדלת על ידי הנוסעים).
בצ׳כונה 718968
אני אפילו לא מוציא את הכרטיס מהארנק - אני מעביר את הארנק מעל הקורא והשער נפתח, ונראה לי שככה עושים הרוב. לא צריך להניח את הכרטיס על הקורא ובטח שלא לגעת בו. אני חושב שלרוב הנוסעים יש מנוי חודשי, ככה שהם גם לא צריכים להניח את הכרטיס על המכונות למכירת הסדרי נסיעה.
בצ׳כונה 718972
1. זה לא משנה מה אתה עושה. זה משנה מה כולם עושים. אלפי אנשים נוגעים בשערים כל הזמן וכל היום.
2. אנשים נוגעים גם בסורקים (או גם בארנק/כרטיס שנוגע בסורקים) וגם בשערים עצמם שדורשים דחיפה/מגע פיזי על מנת לעבור אותם.

אני מוכן לשים כסף על זה שהמחסומים הטפשיים הללו (מי צריך את השטות הזאת בכלל, בלי קשר לקורונה) הם גורם מדביק / מפיץ מחלות.
בצ׳כונה 718973
שים כסף אם בא לך. לי זה נראה זניח ביחס למקומות צפופים. אם וכאשר יפתחו את הרכבות, לתור לבדיקה הבטחונית (מן הסתם + בדיקת חום) יש פוטנציאל להיות מוקד הדבקה הרבה יותר מוצלח משערי הכניסה שחולפים על פניהם תוך שניות, שלא לדבר על הרכבת עצמה, אם רק יאפשרו לה להיות מלאה.
בצ׳כונה 718970
מזכיר לי את עמדות מסכי המגע לקבלת פתק תור במרפאות ילדים - וגם מבוגרים.
כי מה יותר צלחת פטרי ממסך ש100 אחוז מהחולים נוגעים בו זה אחר זה. פטנט גאוני.
בצ׳כונה 718976
הרבה לפני התפרצות הקורונה הצעתי לקופ"ח כללית לשים בכל מרפאה ובית מרקחת שלהם בקבוק אלכוג'ל בדומה למה שנמצא בכל חדר בבתי החולים, ומאותה סיבה. עשיתי עבורם אפילו חישוב זריז שמוכיח את הכדאיות הכלכלית בהנחות סבירות לגבי מס' החולים במחלות זיהומיות (בעיקר שפעת) שייחסך.

התשובה הפנטסטית שקיבלתי אחרי כמה חודשים(!) היתה שהם פועלים בהתאם להוראות, ואם ההוראות ישתנו הם יפעלו בהתאם. נחה דעתי.
בצ׳כונה 718977
מה לנו כי נלין על קופת חולים - הפסקה האחרונה שלך מתארת במדויק גם את בית המשפט העליון ופועלו לאחרונה.
האם דעתנו נחה זה כבר ענין אחר.
בצ׳כונה 718981
נחה בשלום על משכבה.
בצ׳כונה 719011
ניכר שלא יצאת מעולם בשעות העומס בתל אביב השלום (לפחות ברכבות שבאה מצפון). דקות של זחילה בנהר אנושי במחסומים ואחריהם ולפניהם במדרגות.
בצ׳כונה 719087
בתחנות תל אביב זה הכי גרוע, אך גם בחיפה דברים כאלה קורים מידי פעם (בעיקר כשיש אנשים שמסתבכים עם כרטיסים שלא נקראים בפעם הראשונה וזה לא אירוע נדיר).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים