בתשובה לאריק, 06/05/20 13:56
השרדות 720094
המשכתי לצפות באדיקות בסדרה.
הפרקים הבאים היו פחות דרמטיים, המשימות פחות מעניינות, והדגש עבר למתיחויות הפנימיות בתוך השבטים. בפרק האחרון חל שיפור בדרמה.

הצפיה מעוררת בי הרבה רגשות, בעיקר שליליים. זה אכן מיקרוקוסמוס של תחלואי החברה הישראלית. לא הצלחתי להזדהות ולו עם אחד מ 16 המתמודדים. כל אחד מהם סוחב איתו את השק שלו, שאני לא מזדהה איתו.
מבחינת המשחק- למתמודדים יש הרבה טקטיקה, אבל הם חלשים באסטרטגיה. היחיד שמפגין אסטרטגיה, גם במשימות הקבוצתיות וגם במערכות היחסים הוא סמיון, ולכן אני מהמר עליו לגמר.

השבט החזק לכאורה התחלק בפרק האחרון לשתי קבוצות צוהבות- המופנמים והמוחצנים, או בלשון אקטואלית- "העממיים" ו"האליטיסטים".
העממיים-
ישראל- צעיר חוזר בשאלה שגדל כחרדי והוריו התנכרו לו, שירד לביבים ועלה מהם לריאליטי. זוכה "האח הגדול" ב 2018.
ליטל- האב טיפוס ממנו שאבה אורנה בנאי את דמותה של לימור. זוכת העונה השניה של "היפה והחנון". ניהלה מאבק משפטי מתוקשר נגד בעלה הראשון.
ניקול- מלכת היופי לשנת 2018
נאווה- חברת כנסת לשעבר ונעל בעבר ובהווה. הפסידה את קולה בהצבעות ההדחה.

האליטיסטים-
עידו - כדורסלן נבחרת ישראל בעבר
ירדן- אלופת העולם בג'ודו, ומדליסטית אולימפית.
עידן - משתתף העונה השניה של השרדות, זמר ושחקן.

לחץ ידיים לשתי הקבוצות-
סמיון- איש עסקים שריצה שנת מאסר בכלא פדרלי בארה"ב, כוכבן רשת ופעיל חברתי בהווה. מטפח תדמית עממית אך התחייב לשתי הקבוצות.

הודחה מהקבוצה אך זכתה בקול במאבק הכוחות-
אילנה- זמרת עבר. יש לה חשבון עם ישראל שהביא להדחתה. ניצחה את נאווה במשימה וזכתה בקולה בהצבעה.
השרדות 720605
מה שמעניין בעונה הנוכחית הוא שהיא קבלה גוון מיזוגני (שונא אדם) ברור. התוכנית היתה בד"כ ריאליטי מהצד הקליל של הז'אנר שפצתה בנופים מרהיבים ותרבויות אקזוטיות על פרוטגוניסטים מאופיינים בשטחיות. מנחה התוכנית, זמר-שחקן בשם גיא, אני מאמין שהוא באמת בן אדם טוב לב. ובכל זאת, העונה הנכחית מצטיינת בהצגת בני אדם במערומיהם, והפעם אין הכוונה באופן פיזי. אפילו את הזמר-המלחין המוכשר עידן חביב הנחשף בתכנית כבאמת מה שהיה קרוי פעם מלח הארץ, מצליחה התכנית מדי פעם להציג בקלונו כאשר הוא נאלץ להתמודד עם מתחרים ביריונים, גסי רוח ומוכי שגעון גדלות.
ה"פעיל החברתי", מלקולם X7 הישראלי, סמיון, מגלם את התהפכותו של עוד מושג בלקסיקון הישראלי. כשם שהביטוי "איש עסקים" הפך בעברית המדוברת למילה נרדפת של במקרה הטוב ספסר ובמקרה הרע לנוכל פשוט, כך הביטוי "פעיל חברתי", הפך בישראל ללוביסט של אג'נדה מסויימת המשלים הכנסה ע"י חלטורה בענף התקשורת. גם בארה"ב שומרת החוק, לא מכניסים לכלא הפדרלי מי שעבר מעבר חצייה באור אדום.
השרדות 721253
מיזנטרופי. מיזוגני זה שונא נשים.
גילוי נאות: לא צפיתי, אולי זה גם מיזוגני
השרדות 721257
צודק לגמרי. טעות שלי.
אמסלם לא לבד 721304
טריגרת אותי לחקירה אטימולוגית קצרה, שבמהלכה נזכרתי סוף סוף לבדוק תעלומה שהציקה לי מדי פעם כבר כמה עשורים. מה הקשר בין "הומו" ב"הומו ספיינס" וכו', ל"הומו" ב"הומוסקסואל". היה נראה לי קשור, כי בראשון זה "איש" ובשני אולי "איש זכר", וכידוע (לימדתנו דה-בובואר) זכר הוא ברירת המחדל ההיסטורית של איש. ובכן, לא: ה"הומו" הראשון הוא בלטינית, "אדם", והשני הוא ביוונית, "אותו דבר", ואין להם בסיס משותף (או אולי יש, לא מצאתי האטימולוגיה של השני נעצרה ביוונית, אבל אם היה בסיס משותף הוא בוודאי לא היה ידוע לטובעי המונחים "הומו ספיינס" (וכו') ו"הומוסקסואל").

על הדרך, מצאתי עוד משהו מעניין‏1. המקרא כידוע גורס ש"אדם" בא מ"אדמה", אבל לכל מי שלא מייחס קדושה מיוחדת לתנ"ך ברור שזו אטימולוגיה עממית, כמו רוב אם לא כל מדרשי השם בתנ"ך. כך לפחות חשבתי עד לפני עשר דקות. אז התברר לי כי המלומדים אומרים שה"הומו" הלטיני בא מאדמה. הממ...

1 YMMV
אמסלם לא לבד 721305
Ecce homo

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים