בתשובה לנדב, 19/06/20 23:54
אסטרטגיה זה שמאל חלש. 720995
אתה מדבר על אסטרטגית יציאה, כשאפילו בטקטיקת הכניסה של נשאים מארה"ב אף אחד לא מטפל.

במדינה שלך מנהלים משברים מהיום למחר, לא לומדים ולא מפיקים לקחים, ומאחר שהמשבר האמיתי מבחינת ההנהגה מאחורינו - משבר הקמת הקואליציה - כל השאר כבר לא ממש מעניין. יותר חשוב להתעסק בסיפוח, שאפילו הסקרים מראים שעבור 70 אחוז מהישראלים הוא מעניין כקליפת השום.
אסטרטגיה זה שמאל חלש. 720998
150 עולים הגיעו מאמריקה לארץ ממרץ עד מאי והוכנסו לבידוד. יש אומרים שהיו שם אפילו חרדים רחמנא לצלן. מזל שלא נמצאו כושים ביניהם.
לא ייאמן במה אתה נתלה כדי ללבות את אש השנאה שבלבך. קודם כמה פרופסורים תימהוניים, ועכשיו השטות חסרת החשיבות הזאת.
במקום להודות על מזלך הטוב שהציב אותך כאן ולא שם, אתה לא מפסיק לרטון.
אסטרטגיה זה שמאל חלש. 720999
הידיעה במעריב מ 19 יוני נוגעת למצב עליה של יהודים אמריקאים _בשבועות האחרונים_, לא פורט זמן; משתמע אולי שזו עליה בחודש יוני.

האיזכור שלך לגבי 150 עולים יהודים מאמריקה אינו כולל את חודש יוני, מידע לכן לא רלוונטי לגבי העליה מחודש יוני.
אסטרטגיה זה שמאל חלש. 721025
כן, אבל הרי לא מדובר כאן בעניין ישראלי. אני לא באמת רואה שום אסטרטגיה בשום מקום בעולם, גם לא במדינות הרבה יותר מסודרות מישראל.
אסטרטגיה זה שמאל חלש. 721029
אין איסטרטגיה ברורה בכל העולם כי מהלך המגיפה אינו ברור וכן פתרון דרסטי חפוז עלול להביא יותר נזק מתועלת.

במצב כזה איסטרטגיה יעילה אמורה להיות "ניסוי וטעיה". כלומר מנסים פעולה מסויימת , בדרגת חומרה כזו או אחרת, ובודקים עד כמה הפעולה יעילה. נכון שהתנהלות כזו אינה מבוצעת בצורה מיטבית כי אנו חיים בעולם פוליטי שבו, במקביל למגיפה, יש אינטרסים אחרים שנמצאים בקונפליקט עם פעולה מסודרת.

באופן כללי, ההתנהלות שלנו מאמצע מרס (90 יום) נראית לי לא הכי גרועה, יתכן שהיינו צריכים לסיים את הסגר החמור בערך ביום עצמאות ולעבור לפעולות אחרות (כגון הקפדה גדולה יותר על ריחוק גופני ללא סגר).

אתייחס בהמשך לשיפור הוראה בבית במקום בכיתות לימוד, מה שמתאים לסגרים כאילו ואחרים.

אני בכלל לא חסיד גדול של לימוד פרונטלי בכיתות, כבר מזמן חשבתי שצריך לשפר את שיטות הלימוד על ידי שהמדינה תממן סיפרי לימוד איכותיים (בתוספת עזרי הוראה ממוחשבים). ספרי לימוד איכותיים יכולים להיות תחליף למורים מעולים בהוראה פרונטלית. בהמשך אתייחס לדוגמא פרטנית לספרי לימוד כאילו (ספרי הוראת אנגלית).

כבר לפני עשרות שנים איבחנתי ששיטות ההוראה של אנגלית בישראל וגם בעולם הן על הפנים. ניתן בהשקעה סבירה, נאמר של מאה מאתיים מיליון שקלים לערוך ספרי לימוד מעולים ותוכנות מחשב שיאפשרו לימוד אפקטיבי של השפה האנגלית. אחד מספרי הלימוד המעולים שבהם ניתקלתי לאחרונה הוא ספר שניכתב בניו זילנד, נקרא "4000 מילים עיקריות", מחבר הספר הוא פול ניישן. ברמה העקרונית ניתן לכתוב 2 ספרי המשך כגון "3000 מילים עיקריות נוספות לבינוניים" וכן "3000 מילים עיקריות נוספות למתקדמים". כל שלושת הספרים הללו מחייבים מעורבות מינימלית של מורים, לכן הם מצויינים ללימודים בבית בלימוד עצמי".

שני הספרים הראשונים מכסים בצורה מצויינת את מרבית צורכי אוצר המילים לבגרות. לגבי שאר הצרכים יש כרגע כבר ספרים וצריך רק לארגן את הכנסתם להוראה בארץ. אני מתעכב על ספרים שמקנים אוצר מילים, כי זה עקב אכילס של כל שיטות ההוראה הקיימות. הוראת דיקדוק אנגלי כבר הייתה פתירה למדי מזה עשרות שנים. הוראת יכולת שיחה , זו מטרה אוטופית שלא אמורה להיפתר בבתי ספר תיכוניים, מקוצר זמן.

יכולת לכתוב כמה שורות תקינות מבחינה דיקדוקית ומבחינת אוצר מילים היא מטרה שניתן להשיג . לימוד אנגלית להמונים היא לדעתי דבר רב תועלת , שווה השקעה של מאות מיליונים שקלים בפרט שזו השעה חד פעמית לשנים רבות וגם תחסוך כספים על הכשרת מורים חסרי תועלת לאנגלית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים