בתשובה להפונז, 20/09/20 12:04
Have you tried turning it off and on again? 725541
עוד דבר שעמד מנגד הוא ציבור גדול למדי שראה עצמו נפגע באופן לא הוגן מהחלת התוכנית, או אפילו ראה את התוכנית כפוגעת בעם בכלל (כי בלי תפילות המוניות יהיה רע לכולם), ודרך נציגיו הפוליטיים ובהתאם לשיטה הדמוקרטית הפעיל לחץ על נתניהו.

עכשיו, בוא נדמיין שלא היה לחץ כזה, אלא ההפך, החרדים היו מאמצים בהתלהבות את תוכנית הרמזור (וזה לא עד כדי כך מופרך). אם שטרסלר צודק, נתניהו היה מתבאס, כי היתה מתקלקלת לו התוכנית.
Have you tried turning it off and on again? 725544
מה שיפה בדוגמת הקרונית שלי, שהיא אפילו קרונית משודרגת - בכל פרמטר מדיד כמעט, אי הסטת המנוף היתה משפרת *גם* את מצבו של המגזר הקטן יותר, כי היא היתה מקטינה את התחלואה גם שם מוקדם יותר.

אם נדבוק באנלוגיה, אתה טוען (ואולי צודק), שהבחירה המוסרית של הציבור החרדי בדילמת הקרונית בשאלה מה עדיף - קרונית במסלול של עשרה נפגעים מול קרונית במסלול של מאה נפגעים - היא: עדיף שתי קרוניות בשני המסלולים שפוגעות במאה ועשרה אנשים.
אני מתקשה להאמין שמישהו ניסח פעם פילוסופיית מוסר כל כך איומה. ואם אכן זה סולם הערכים, צריך לצאת בראש חוצות ולגנות אותו בכל פה.

הפגיעה ה'לא הוגנת' בהחלת הרמזור שקולה לכך שחולה קורונה קשה נפגע מכך שהוא אזוק למיטה בבית חולים ומונשם, לעומת ירדן ניר בוכבינדר שמסתובב חופשי ומאושר ולא אזוק למיטה. זה כל כך מופרך שזה ממש מקומם.
במידה מסוימת זה זדוני לא פחות מהתיאוריה של שטרסלר.

אינני יודע 'מה היה אם', וכל ספקולציה שלך לא סבירה יותר מהספקולציה שנתניהו מראש, בהכירו את צאן מרעיתו לקואליציה (שלא לומר בתיאום שקט מראש), נתן לגמזו לבזבז חודשיים על התוכנית שלו כשמראש תכנן לזרוק אותה לפח ולהשתמש בגמזו כעלה תאנה שאפשר לזרוק אחר כך, כמנהגו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים