בתשובה לab, 22/03/21 18:26
לאן נעלם הווקס, דניאל? 734460
לפי מה שאני רואה, גם מה שאריה אבני ודומיו עושים הוא ''הינדוס תודעה''. מדובר על ליקוט, ביודעין, של מידע סלקטיבי ובחלקו שיקרי ממש, והצגתו כאמת שאין בלתה בלי שום אזכור לאלטרנטיבות. לאחרונה יצא לי לקרוא לא מעט מהחומר שמפיצים מתנגדי חיסונים, במנעד שבין רופאים, רבנים ומומחים שונים מטעם עצמם. אף אחד מהפוסטים האלו לא עמד בבחינה ביקורתית, שבה הולכים למסמכי המקור וקוראים אותם בתשומת לב.

העובדה שהממסד לוחץ לכיוון מסוים אין משמעה שהממסד טועה. צריך לבחון כל עניין לגופו באופן ביקורתי, כמו בכל תחום, ורוב האינפורמציה זמינה לכל.

יש מספר פורומים של רופאים ביקורתיים שדנים ברצינות בסיכוני החיסון מול סיכוני הקורונה ובנקודת האיזון הנכונה ביניהם - כתלות בגורמי הסיכון של המטופל ובמה שכבר ידוע על הקורונה ועל החיסון. ברוב המכריע של המקרים, בוודאי עבור מבוגרים, הכף נוטה בבירור לטובת התחסנות.
לאן נעלם הווקס, דניאל? 734463
לאן נעלם הווקס, דניאל? 734484
אני רוצה לתקן משהו שכתבתי. כפי שכתב השוטה כמדומני לכתוב שדן אריאלי הוא מהנדס תודעה זה פשוט לא נכון וגם אני נפלתי בפח הזה.
אני לא יודע מה בדיוק מייעץ אריאלי ולמי. אני יודע שבספריו הוא חוקר וחושף לציבור את דרכי ההחלטה הפחות רציונליות שלנו. בכך הוא מסייע לציבור הרחב לבחור בצורה יותר רציונלית. לקרוא לו מהנדס תודעה זה פשוט דברי הבל.
לאן נעלם הווקס, דניאל? 734510
אני מסכים ש"מהנדס תודעה" זה דמגוגי, אבל יותר נכון מכפי שאתה מתאר זאת. הוא לא רק חוקר וחושף לציבור את היש (בנוגע לקבלת ההחלטות), אלא גם מייעץ לחברות, ממשלות וארגונים שונים איך להניע אנשים לקבל החלטות רצויות. "מהנדס תודעה" זה די נכון, ובכל זאת דמגוגי כי כפי שאמרו כאן, זה לא הנדסת תודעה יותר מפוליטיקה (טפו!), פרסום (טפו!) ואמנות (הו!), וסתם אינטראקציות שכנוע בין אנשים שכולנו שותפים להן שעה-שעה.
לאן נעלם הווקס, דניאל? 734518
אין לי רצון להמשיך יותר מדי בוויכוח, למרות שיש לי הרבה מה לאמר.

בתור דוגמא להינדוס תודעה שאתה עצמך נפלת בה — אתה (לכאורה) מסווג את המתנגדים לחיסונים *המזורזים* של קורונה בתוך מי ששייכים לקבוצה המגונה של:

חסרי דעת , כופרים במדע, "מתנגדי החיסונים קנאים", רופאי אליל , מדברים דברי הבל, ועוד תיאורים מוקצנים (של הינדוס תודעה) שמטרתם לעשות דה לגיטימטציה של דבריהם ולסתום את פיהם.

הדה לגיטימציה וסתימת הפיות זה חלק
מרכזי בהינדוס התודעה. הריגת השליח הורגת את המסר שיש בפיו.

מתוך רצון שלך לרומם את תהליך קבלת ההחלטות הרפואיות. אתה מתאר את תהליך קבלת ההחלטות בנוגע לקורונה בתור:

"תהליך רציונלי מבוסס על אדני המדע, על מחקרים מבוקרי עמיתים" (פרפרזה שלי) ועוד מילות ז'רגון מהאקדמיה שתכליתן ליפות את המציאות הלא נעימה.

בין השאר, במסגרת המציאות הלא נעימה, היו החלטות שעשתה ממשלתנו החלטות בהן הודרו אנשי מקצוע רפואיים מההחלטות. שום אדני מדע, שום מחקרים מבוקרי עמיתים. רק החלטות של פוליטיקאים תאבי שלטון שמשחקים בציבור כדי לשמר את שלטונם.

אני מתייחס לממשלתנו משום שאני מכיר אותה מקרוב. אבל להערכתי יש כשלים דומים בהרבה ממשלות בעולם.

עכשיו לגבי האישיות של מוסרי מסרים שונים בתחום. במקום להתייחס לאישיות של אריה אבני, של אלונה-מה-שמה, של דני וידלבסקי (?). עליך להתייחס לדעות שונות שהם מביאים לגופן. חלק גדול מדבריהם נכונים, עליך להפעיל את חוש הביקורת אבל לא לשלול על הסף כל מה שהם אומרים, תצליב מה שהם אומרים ונראה לך סביר עם דעות של אחרים.

לגבי וידלבסקי (?) הוא מראיין הרבה מומחים ברמה גבוהה. תתיחס לדברי המומחים ולא לאישיות המראיין. למה הם מתראיינים אצלו ? כנראה סותמים את פיהם במקומות אחרים מלבדו.

אתה נותן יותר מדי כבוד לגופים מימסדיים , למרות שתחת החסות והכבוד של המימסדיות נעשות לא מעט שטויות. דן אריאלי עצמו מסביר שטיפול רפואי לא ראוי ואכזרי בכוויות שלו היה אירוע מכונן מבחינתו לגבי כך שהמימסד עשוי לאמץ התנהגות לא רציונלית אכזרית, כאשר זה נוח למימסד. (כאמור, לא קראתי את ספריו של אריאלי אבל הדוגמא של הטיפול בכוויות היא דוגמא פשוטה וברורה שהבנתי אותה בלי לקרוא יותר).

אגב.
אני עצמי מתנגד לקבל חיסון קורונה עד סוף שנה זו כדי להיות בטוח שאין בחיסונים סיכונים שמוסתרים מעינינו. אני לא מייעץ שום עצה לאחרים, אני מתגונן בדרכים משלי. אני נוקט בקנאות באמצעי זהירות שלא אחלה, אני סומך על מערכת החיסון החזקה שלי (ניבחנה בעשרות שנים של העדר מחלות זיהומיות, אפילו לא נזלת).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים