בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 04/06/21 18:03
739216
אני לא ממש יודע, אבל תסריט אפשרי בעיני הוא שהשר לביטחון הפנים מנופף בנתון הזה בדיוני התקציב. משהו כמו ''בשנה שעברה העברנו לאוצר מיליארד שקל מקנסות, וכל שקל שמושקע בצבע החדש לניידות יוחזר תוך שנתיים. לעומת זאת כל שקל שהולך לחינוך יוחזר, אם בכלל, רק בעוד עשרים שנה''.
739317
אני מקבל, זה יכול להיות.
מצד שני, נדמה לי (בלי הוכחה) שהמשטרה בכלל לא מתחילה לגרד את פוטנציאל הקנסות שהיא יכולה להשית; ושאם היה תמריץ מערכתי כזה, הוא היה משפיע הרבה יותר בחוזקה.
739343
נראה לי שזה מסוג הפרמטרים שערכו לא עולה מונוטונית - עד רמה מסוימת יותר קנסות יתנו יותר כסף, מרמה מסוימת שתעורר מחאה ציבורית ('המשטרה גובה עשרים מיליארד בשנה מהאזרחים, חצי מהם מהשכבות הנמוכות' זעקו הכותרות בעיתון), עשוי להיוצר פיקוח חוץ ארגוני שנזקו מי ישורנו.
739394
משעשע שאנחנו בכלל לא מתייחסים לכך שייתכן שריבוי הקנסות יישא פירות גם בהקטנת מספר תאונות הדרכים.
739400
נדמה לי שאריק הביא כאן פעם את דוגמת הדגל של קנסות המהירות שמפריכה את ההשערה שלך.
739402
אני בדיוק עובר קורס נהיגה נכונה בסיסי (בפעם השלישית או הרביעית). הייתי ספקן אודות היעילות שלו. אז מצאתי שעל פי מחקרים הוא תורם לירידה בעבירות תנועה ובתאונות.
אז או שאני יוצא דופן, או שבלי אכילת הראש הזאת מצבי היה גרוע בהרבה.
739406
די ברור שהרצון למנוע השתתפות נוספת בקורס נוסף לרשימת הגורמים המרתיעים. מה שחסר לי במחקרים היא קבוצת ביקורת שתעבור קורס באותו היקף אבל שעוסק בדיני מיסוי חברות במקום בתחבורה. יש לי הרגשה שהוא יהיה לא פחות אפקטיבי.
739412
יכול מאוד להיות, אבל מי יצליח לעבור את המבחן בסוף?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים