בתשובה להאייל מועדת המעקב, 22/06/02 1:13
הערה טקטית,לא יותר מס' 3 73980
בפעם המאה : אם היתי רוצה לעלות לתורה, ל-א י-כו-ל-תי! אני לא מסכימה עם כל מה שכתוב ויש דברים שמקוממים אותי בדיוק כמו שאותך, ואולי יותר כי אני חיה בתור דתיה. אני לא יכולה לענות לך על השאלות האלה, מפני שאני מסכימה איתך!בהרבה דברים! אבל מכאן לבוא ולהגיד שתפקיד האישה בבית הדתי הוא להיות מסורה, נותנת צדקה, וכו' וכו' כאילו כאן זה נגמר, זה רק מראה - וסליחה אם אני טועה - שאתה לא ממש מכיר את החברה הדתית לאומית. כולנו עובדים באותן עבודות שהחילוניים עובדים, גברים ונשים, שומעים אותה מוסיקה, צופים באותן תוכניות, מקיימים אותן שיחות, ואין שום הבדל בין תפקיד הגבר לאישה. גם גברים שוטפים כלים, גם הם מורידים ת'זבל, גם הם - אמורים להיות - מסורים לביתם, וכו'. שוביניסטים תמצא בכל מקום.

אתה יודע, זה אחד הדברים הכי מרגיזים - כך לפחות אני מרגישה : לרוב הדתיים (הדגש על הרוב) אין בעיה עם החילוניים. אני לומדת באוניברסיטה עם הרבה אנשים חילוניים, יש לי חברות חילוניות ויצאתי עם בנים חילוניים(ואני לא מורדת! ממש לא), אבל רוב החילוניים (ושוב הדגש על הרוב) אפילו לא מתאמצים להכיר את החברה הדתית, לכן הם חושבים שהיא פרימיטיבית ושוביניסטית , או כמו ששמעתי פעם ממישהו : "אבל איך אתם נהנים?".נו באמת.. נכון שעם כל ה"מחזירים בתשובה" שיש בימינו החילוניים בעצם מקבלים מסר שגוי על הדת. זה כמו שאם יקחו מוצר כלשהו וישווקו אותו באלף דרכים שונות, וכל היום ידחפו לך את זה מול העיניים ויפחידו אותך ויאיימו עליך, אתה לא תרצה להסתכל על זה. אבל זה לא ככה.אנשים עושים מהדת דבר כל כך נורא, כשהיא כל כך לא! אז נכון, יש פאקים, והרבה, אבל במה אין?
הערה טקטית,לא יותר מס' 3 74415
למען האמת, את כן יכולה לעלות לתורה, מבלי לצאת מגבול האורתודוקסיה: יש כמה וכמה מקומות בארץ בהם נשים הקימו מנינים נפרדים, הכוללים שליחת ציבור ובעלת קריאה.
האיסור האותודוקסי על עלייה לתורה אינו על עלייה לתורה של נשים "בכלל", אלא על עלייה לתורה של נשים במניין מעורב.
יש כאלה שיראו בזה הבדל מהותי (ויש כאלה שלא).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים