בתשובה להפונז, 03/09/21 9:40
הרכבת הרכבת 742894
למיטב ידיעתי עלות שימוש ברכב היא בממוצע 2 ש”ח לקילומטר כאשר כחצי זו העלות השולית. כפי שכל בעל רכב יודע, דלק הוא לא העלות השולית היחידה - יש גם טיפולים תקופתיים ובלאי.
השכר שלי הוא גלובלי, ביום שאני נוסע לחיפה אני עובד פחות מאשר ביום רגיל (גם בגלל הנסיעות וגם בגלל האינטרקציה החברתית) אבל משלמים לי אותו הדבר.
הרכבת הרכבת 742895
כאן יש מחשבון עלות רכב פרטי
הכנסתי את הפרטים האישיים שלי (טרום קורונה. הרגלי הנסיעה שלי מאז תחילת הקורונה מאד לא יציבים). יצא 2500 שח לחודש. אם הייתי נוסע 0 קילומטר לשנה, העלות היתה 1500 (אחרי הפחתה של עלות הטיפולים).
הרכבת הרכבת 742936
השכר הגלובלי לא רלבנטי, זמן עבודה מבוזבז צריך להשלים, וההשלמה באה על חשבון הזמן שלך שזו ההערכה הכי סבירה שלו (הרי אם תאמר שהיעילות שלך ביום עבודה שקצר בשעה בגלל נסיעות זהה ליום עבודה ארוך יותר, בקלות נגיע עד אבסורדום).

הטיפולים התקופתיים אצלי לא תלויים כמעט בנסועה. כל שנה לפני הטסט אני עושה טיפול שנתי. וחוץ מזה, בגלל זה העלתי לך את החישוב שלי משליש שקל לחצי פר קילומטר.
הרכבת הרכבת 742947
המנהל שלי מודע לכך שאני עובד פחות ביום שאני מגיע בו למשרד (דיברנו על זה) והוא מביא את זה בחשבון בקביעת לוחות הזמנים של המשימות השונות.
כאמור, לא אני עשיתי את התחשיב של עלות נסיעה ברכב פרטי. יש אנשים חכמים שזה מקצועם שהגיעו למסקנה שהעלות השולית היא סביב שקל אחד.
הרכבת הרכבת 742948
אני לא סומך על 'אנשים חכמים' ארביטרריים, כשיש לי גישה ישירה לנתונים שרלבנטיים לי.
וזה עוד לפני שהזכרנו שחלק מהחישובים האלה הם של חברות ליסינג מחד ואיגודי עובדים מאידך,ששניהם באים מאג'נדה חריפה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים