בתשובה לדניאל קלטי, 24/06/02 15:58
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 74453
שמעתי בצהריים ראיון עם איזה בקיא בשם דניאל ריזנר בדיוק על העניין הזה והאמת היא שיצאתי מהשמיעה הזאת עוד יותר תמה ממה שנכנסתי. עושה רושם שגם המומחים לא יודעים מה אומר החוק, והדבר הזה אולי יתגלה רק כשימונו השופטים ויחליטו מה בדיוק כתוב בו.
המרואיין הסכים עם המראיין (אורי דן), שכל העניין הזה כפי הנראה חובר לכבודנו, אבל כנראה כדי לא "לדפוק" גם מדינות אחרות וכדי שבאמת לא יצטרכו לכתוב בחוק את המילים "ישראל" ו "פלשתין", הוא נוסח די בעמימות.
למשל סמכותו של בית הדין היא רק לגבי פשעים שיבוצעו אחרי האחד ביולי 2002. אז מה דינן של ההתנחלויות ? מה לגבי כל האוכלוסיה שיושבת שם היום ? הרי היא לא הגיעה לשם בעתיד.
אם כך האם כיון שבעבר הועברה והיא תמשיך לשבת שם גם אחרי האחד ביולי האם היא נכללת בחוק ? אם כן אז למה תושבי ניו מקסיקו לא ? מסתבר שאתה וערן טועים: לא נקוב בחוק שום תאריך אחר חוץ מהאחד ביולי 2002 שעדיין לא הגיע.
משהו אחר: המדינה האחראית למקום צריכה להסכים. קשה למצוא עוד "מדינה" יותר אחראית למקום היום ממדינת ישראל. אז מדינת ישראל תסכים שיענישו את תושביה ? אולי אם אתה או ערן תהיו ראשי ממשלה אז כן. אבל ראש ממשלה "רגיל" בטח לא יסכים.
הקיצור. העסק הזה מאד מוזר, וגם המומחים לא מצליחים להאיר אותו.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 74493
דניאל ריזנר הנ''ל הוא כנראה ת''אל דניאל ריזנר, ראש האגף לדין בין לאומי (דבל''א) בצה''ל.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 74507
באמת, הסכים עם אורי דן. וואו.
מה עוד?
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 74551
אולי כדאי שתחשוף את תואריך בנושא החוקים הבין לאומיים ותציג את המאמרים שכתבת בנושא. אם כך תעשה, אולי אחשוב על האפשרות להעדיף את מומחיותך על מומחיות המומחים הרשמיים. עד אז אני מעדיף בכל זאת אותם עליך.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 74950
אני חושב שהביקורת הייתה על אורי דן. באמת חרפה מקצועית כאשר חום-האף הזה הופך למראיין בתוכנית שמתיימרת להיות תוכנית חדשות רצינית. אפשר לשמוע בקולה של המראיינת שלצידו את הכאב.
אי אפשר לזרוק אותו ל"ימין ושמאל" עם גאולה כהן? הם מתאימים אחד לשני.
שתי שאלות 74991
1. מה בדיוק הייתה מהות הביקורת במקרה זה על אורי דן ?
2. מה זה "חום אף" ?
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 74996
יש לי השערה אינטליגנטית בקשר לשאלה השנייה. האם מדובר בקשר בין אפו של דן לאחוריו של שרון ?
אם כן נשארה רק השאלה הראשונה.
אגב, אם תשאל אותי, לי עיתונאים כדן מרגלית או כרמית גיא למשל (ויש מליונים כאלה בתקשורת), מפריעים יותר מאורי דן. מידת הטפשות בהם פחות או יותר זהה, ואשר למקצועיות שמאלניות אינה בהכרח מקצועיות, ודעתי היא שעיתונאי מראיין שחושף בחצי השאלה הראשונה שהוא שואל (וכל שלושת העיתונאים שהוזכרו כאן הם כאלה), את דעותיו הפוליטיות, אינו מקצועי.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75147
עם כל הביקורת שיש לי על שמאלניותם הבוטה של רוב אנשי התקשורת, אורי דן הוא תופעה ייחודית. הוא איננו מתחנף לשרון - לעיתים נדמה שהוא חלק בלתי נפרד ממנו. לא משנה מה יאמר או יעשה שרון, דן יהלל ויפאר באופן מעורר גיחוך. עיתונאים אחרים גם הם לעיתים חברים אישיים של פוליטיקאים (מרגלית, שהוכיח עצמו כעיתונאי מעולה בפרשת חשבון הדולרים, הוא חבר אישי של יוסי שריד ואינו מסתיר זאת), ישנם עיתונאים שהופכים עצמם לעיתונאי חצר (כספית, בספרו ''חייל מספר אחת''), אך אני לא מכיר עיתונאי המתקיים בסימביוזה עם פוליטיקאי באופן שדומה לדו-קיום של אורי דן ואריאל שרון.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75149
דן מרגלית זה עם שמעון פרס, לא?
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75150
שמעתי האשמות על כך שהוא מתחנף לפרס, אבל אני יודע שהוא ''הודה'' בחברות עם שריד. לא עקבתי באופן מיוחד, אבל אני מאמין שמרגלית בדרך כלל נזהר מלתת ביטוי עיתונאי לחברות האישית.
שלום? ניר? מוזס! 75158
מה עם ג'ודי וסטיב?
שלום? ניר? מוזס! 75159
טוב, תודה, מה איתך?
שלום? ניר? מוזס! 75163
היא עיתונאית, ויצא לי לשמוע אותה מתייחסת לעניינו של בעלה במשרד האוצר (תוכנית בוקר ברשת ב' באחד מימי השישי בחודש-חודשיים האחרונים). זה בסדר זה? אולי בעצם כן כי "המאזין הסביר" יודע שהיא גם אישתו ולכן יש כאן גילוי נאות. אבל אולי בכל אופן היה עדיף שהיא (ולודמילה תיכון, ודולי בן-אליעזר שאר "בני הזוג של") ישמרו מרחק סביר מענייני העבודה של בני זוגם.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75182
ועם אהוד אולמרט
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75156
בסדר, אבל על רקע הקיים, לו לא היה, היה צריך להמציא אותו. זה גורם לאיזון מסויים, גם אם לפעמים זה קצת בוטה. ויש מקרים שהופעתו לא לגמרי מגוחכת. צריך לשפוט כל הופעה לגופה.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75162
איזה איזון? אם שרון היה מחליט להצטרף לחד"ש, דן היה פוסע לצידו.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75220
יש כל מיני סוגים של איזונים. על שרון נמתחה במיוחד בעבר וגם בהווה לפעמים ביקורת לא הוגנת. לא נורא אם יהיה מישהו שיגן עליו.
אבל אני חוזר שוב. ביקורת צריכה להיות עניינית. אני לא כל כך עוקב אחר אורי דן אבל שמעתי עליו שמועות מסוג אלה שאתה מספר ולכן אני מבין במה מדובר.
אבל בכל זאת כדאי כפי שאמרתי להתייחס לדברים לגופם. הבא דוגמאות שבהם התמיכה של אורי דן בשרון שגויה ואפשר יהיה לדון בכך. אני לא אוהב כל כך את שיטת הדבקת התויות שממנה בעצם הייתה מורכבת ''ביקורתו'' של דובי (בתוספת צבעוניות), ובכך התחילו חילופי הדברים האלה. גם התרומה שלך עסקה רק בטיפוח התוית ללא שום דוגמה.
אני כשלעצמי לא זוכר כרגע שום דוגמה, אבל זה כאמור בעיקר משום שלא עקבתי אחרי האיש.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 79862
בעיתון "הארץ" התפרסמה כתבה מעניינת על "מקור ראשון", בו כותב מר דן. לענייננו, שפיל לסיפי דקרא. עורך "מקור ראשון" מסביר מהו הערך האמיתי בכתיבתו של דן:

"אורי דן זה אורי דן... כתב מדיני ותיק שאפשר ללמוד דרכו דברים שראש הממשלה לא יכול להגיד. הוא פותח צוהר לתפישות העולם של שרון".

מבחינה זו, צריך להתייחס לכל מאמר של דן כאילו נכתב בידי ראש הממשלה בכבודו ובעצמו.

לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 80027
קרא שוב את תגובתי עליה הגבת. ממש הדגמת את מה שכתבתי. במקום להביא דוגמאות לעיוותים בכתיבתו של דן מתוך כתיבתו עצמה, בגלל היותו קשור בטבורו לשרון, הבאת דברים שמישהו אמר עליו.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 94380
קראתי עכשיו במקור ראשון דברים מלאי שבח והלל לאורי דן שכתב עיתונאי ותיק (בעבר בידיעות האחרונות) בשם זאב גלילי. נודעו לי גם דברים חדשים עליו, כמו למשל שזכה בפרס הכי יוקרתי לעיתונאות בארצות הברית שיכול להינתן לעיתונאים זרים.
נראה שאורי דן אינו רק פיו של שרון. יש בו עוד צדדים. כדאי לקרוא.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 94383
תאמין או לא, בדיוק התכוונתי לכתוב לך על הדברים המעניינים הללו. מעניין גם לקרוא את מדורו של אורי דן בשבוע זה - הוא מלין על אדם ברוך שטען כלפיו את טענותיי.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75245
אני סנילי, אני לא זוכר דוגמאות ספציפיות, אבל אני יודע בבטחון מלא שאין זה תפקידו של עיתונאי שמראיין איש ימין לשאול אותו משהו כמו "האם אינך מסכים שפעולה צבאית היא הפתרון היחיד לטרור הפלסטיני?" (והתשובה היא כמובן "כן!", ואז הם פורצים במרוץ התלהמות על כמה צריך לדפוק את הערבים). שאלה כזו צריכה להיות מופנית כלפי איש שמאל, כדי לאתגר אותו. אבל אורי דן לא חושב על עצמו כעל עיתונאי, לפי התנהגותו, הוא חושב על עצמו כעל הוגה דעות, או משהו כזה. כבר הפסקתי לספור את הפעמים שבאמצע ראיון הוא פוצח בנאום נלהב על נפלאות דרכו של שרון. אין לי אלא רחמים על העיתונאית המסכנה שנתקעה איתו בתוכנית. לא זוכר איך קוראים לה.
תגיד, אמרתי כבר שאני סנילי?
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75253
האמת היא שהשיחה הזאת מתחילה להימאס, ואני רוצה לנתח מעט את הגורמים והמניעים שהביאו לה.
ישנו נושא שאני מאד רגיש לו: אותו "חוק בין לאומי" שאומר שמי שמעביר אוכלוסיה לאזור כבוש הוא פושע מלחמה. זה משהו כמו אייכמן=פרס (הרי גם פרס עשה בעבר מעשים נוראים כאלה).
בעבר שמעתי שהחוק הזה חוקק במיוחד לכבודנו בלחץ מדינות ערב אבל לא זכרתי איפה שמעתי ומתי (לא רק אתה סנילי). היו לי כמה חילופי דברים בעניין זה עם ש"קר ששיער שמדובר באמנות מהשנים 48 או 49 ושלכן לא יכול להיות להם קשר עם לחץ של מדינות ערב. אבל הוא לא הביא הוכחות לסברה שלו (שגם ערן התלבש עליה בשמחה בהזדמנות אחרת), והעניין נשאר די סתום.
עכשיו הייתי עד לשיחה טריה עם מישהו שהוצג כמומחה לדברים האלה, וסיפרתי שהייתה הסכמה בין המראיין והמרואיין המומחה שאכן החוק הזה חוקק לכבודנו בלחץ מדינות ערב בדיוק כפי שזכרתי וכפי שחשבתי. אבל מה לעשות ? המראיין היה אורי דן, והזכרת שמו הביאה לתגובת לעג מר וציניות עמוקה מצדו של אותו רפי אליה אף אתה הצטרפת ואליך גם לבשן, כשהנושא הופך להיות אורי דן.
אני מציע שלגבי אורי דן נעזוב את העבר. אם בעתיד תהיה עד להתנהגות בלתי מקצועית שלו, הבא את הדבר הספציפי לדיון. אני אשתדל להביא דוגמאות ספציפיות מקבילות לכך שעיתונאים אחרים הם לא פחות לא מקצועיים.
ועוד דבר. אולי בגלל הסניליות שכחת שאתה נמצא עכשיו בעיר הקודש ולכן בכושר מלא להסביר את הסתירה בין המסמכים שמסר דובר צה"ל לאופן שבו הציג אותם.
אני עדיין מחכה.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75256
האם "מי שביצע פשע הוא פושע" משמעו ש"אריה דרעי = אהרון אבוחצירא = רוני ליבוביץ = בני אלון = יונה אברושמי = רחמים גומדי"? "כן", כי כולם אכן פושעים שהורשעו בדין אבל גם "לא" כיוון שחומרת הפשע שונה‏1. האם עיינת באמנת רומא? אני ממליץ לך לעיין בפרק 7. לבית המשפט הבינלאומי יש מבחר כלי ענישה כמו לכל בית משפט - מקנס ועד מאסר עולם (לא מצאתי עדות לכך שבית המשפט יכול לגזור על נאשם עונש מוות, אגב) והם נקבעים (על פי אותו פרק, סעיף 145 אם אינני טועה) בין השאר על סמך חומרת הפשע שבוצע.

1 זה כמו השאלה "האם יצחק יעקב הורשע בריגול"? (נדמה לי שבסוף הוא לא הורשע בריגול אלא בסעיף אחר, אבל לצורך העניין נניח שכן). הוא הורשע בהעברת חומר למי שאינו מוסמך לכך, ביודעין, והעבירה הזו נקראת בספר החוקים "ריגול" חמור. האם יצחק יעקב הוא מרגל במשמעות היומיומית של המילה? כנראה שלא. במשמעות המישפטית של המילה - כן.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75389
"פשע" הוא מעשה שהוגדר ע"י קבוצה "מוסמכת" כפשע. במקרה שלנו הקבוצה המוסמכת היא קבוצה פוליטית ולכן כל העסק רחוק מלעורר אצלי התלהבות, ולעומת זה הוא מעורר אצלי המון תמיהה לגבי אלה אצלנו שמתלהבים ממנו. חוקי הכנסת למשל הם חוקים של נציגי הציבור, הייתה לי אפשרות להתערב ע"י זה ששמתי פתק בקלפי ולכן זה שאני מקבל את החוקים שהם מחוקקים הוא טבעי. לעומת זה אותם אלה שחוקקו את החוקים "הבין לאומיים" הם אנשים פוליטיים שלא היה לי שום חלק בבחירתם והכלת חוקיהם עליי הוא פעולה לא הגיונית ולא מוסרית.
שפיטת הפושעים הנאצים הייתה מקרה מיוחד ויוצא מהכלל, שבו הייתה הסכמה כוללת, אבל הרחבת העניין הזה למקרים אחרים היתה שטות מוחלטת.
אם תשאל אותי, הרי פושע הוא למשל זה שאומר שישוב מחדש של גוש עציון שאנשיו הוגלו מבתיהם במלחמת השחרור כתוצאה מאי הצלחה במלחמה הוא פשע, ומעשה היישוב עצמו אינו פשע.
כל העניין הזה שלפיו הכיבוש ההוא במלחמת השחרור היה בסדר והכיבוש במלחמת ששת הימים הוא לא בסדר הוא חסר הגיון לחלוטין וגם לא כתוב במפורש בחוקים, ורק כשהשופטים יפסקו נדע אם זה באמת כך, בדיוק כמו בפרשת המשפט של שרון בבלגיה.
אני יודע סופית היום שהקריטריון שקבעת בעבר לפיו יש איזה תאריך קובע ב 49 הוא בפרוש לא נכון, והוא המצאה של שק"ר ואחר כך שלך.
שקר וכזב 75731
אם אני כבר בענייני שמות, אז לכותב אשר אליו אתה מתכוון קוראים ש''ק רי''ש, שזה אמנם כינוי קצת מוזר (בסדר, אז לי אין זכות דיבור בעניין) ונדמה לי שהוא אפילו סירב פעם להסביר מה עומד מאחוריו, אבל עדיין, הבנאדם לא כינה את עצמו שק''ר.
מה שנכון נכון 75750
זה מוזר שאיש כמוני שברגע של "הארה" חשב (בטעות) ששבר את קוד הכינוי הזה, ואפילו יצא מעל דפי האייל עם התזה שלו, שכח בכלל איך הוא נכתב.
כשכתבתי 'שק"ר' הייתה לי איזו הרגשת אי נוחות שמשהו כאן לא בסדר אבל כנראה שזה לא נראה לי באותו רגע חשוב מספיק כדי שאחפש ואבדוק.

קראתי בשעת בוקר זו את חילופי הדברים בינך ובין ערן בקשר ל "תורת המשתלבים והמתבדלים". התיאוריה הזאת היא כל כך מגוחכת שלעולם איני מוצא מילים בפי איך להתמודד עמה. כולנו יודעים על שמאל וימין אבל הפוליטיקאים כנראה בדרכם לפוליטיקה עוברים באיזה מסדרון שבו יושב בלבן ומעביר אותם באיזה מתקן שבצאתם ממנו הם חדלים להיות אנשים רגילים כמונו שחושבים במושגי שמאל וימין ומתחילים לחשוב במושגים של בדלנים ומשתלבים ובכל זאת פיהם ממשיך לדבר על ימין ושמאל. את יחסי לכל זה הבעתי בתגובה שאיני יודע אם קראת:

תגובה 71621

ומעניין שאני הקדמתי אותך גם בדיון על הפתק ששם ערן בקלפי (למרות "החשאיות", האירוע הזה הוא משהו "ממשי" משהו שהיה באמת, ושיכול להצביע על אמת בקשר בין האיש ובין הפוליטיקה ולא דיבורים בעלמה). בזמנו (זה היה בזמן פסגת קמפ דויד שנכשלה. אני הייתי מאד פסימי בקשר להצלחתה וערן הראה סימנים של אופטימיות למרות שהכחיש זאת. כתמיד הוא נזהר בהסתכנות מתחזיות כאלה, ולא אומר את מה שבלבו במפורש.) אף אני אמרתי משהו כמו: בו נעזוב את כל הקשקושים האלה. הרי שמת בקלפי פתק שמאלי. לא ?
והוא הגיב בשצף קצף גם כאן וגם באי מייל על כך שהפתק ששם בקלפי אינו חשוב ואינו לעניין וגם שמר בגלל סיבה שאיני יכול לתפוש על סודיות העניין (הבחירות חשאיות).
בעיתונים שמכבדים את עצמם היום יש בדרך כלל מדור הומוריסטי. ייתכן שזה המדור ההומוריסטי של האייל.
מה שנכון נכון 75758
אני מבין שהמכשיר שלך שקורא מחשבות שוב חזר מתיקון? אתה גם מפרסם פה פרטים (שאותם פרשת על דעתך כמובן) מתכתובת פרטית בינינו מבלי לקבל את הסכמתי? לא מנומס במיוחד.
מה שנכון נכון 75763
לא חשבתי שהאי מייל ההוא היה סודי ושפרסום עובדת היותו יפגע בך. בדרך כלל אני משתדל לא לעשות לאחרים מה שאיני אוהב שעושים לי, ובמקרה הזה לו הייתי במקומך איני חושב שהייתה לי איזה שהיא בעיה אם מישהו היה מספר על קיומו של אי מייל כזה.
(אילו היית מספר לי באי מייל מה שמת בקלפי בודאי לא הייתי נותן לכך פומבי, אבל הפרט הזה לא היה שם.)
אבל כיוון שאתה אינך אני והפרסום הזה פגע בך, ואפילו מעט, אני מתנצל.
לבקיאים בחוקים הבין לאומיים 75514
אני מודה שתגובתי הראשונה לדבריך הייתה לא כל כך עניינית (בהמעטה). הפעם אני הייתי זה שהיטה את השיחה לכוון אחר מבלי להתייחס לעניין עצמו, ולכן אשיב לדבריך גופם.
אתה בחרת להתייחס רק לפסקה:"זה כמו פרס=אייכמן", והראית באותות ובמופטים שזה לא נכון. כמובן צדקת, והמשפט הקטן הזה, שהיה רק חלק קטן מתגובתי ההיא (שאליה לא התייחסת) היה כמובן מוגזם (בכוונה), אבל לא זה היה עיקרה של תגובתי, הפרכתו הייתה בבחינת התפרצות לדלת פתוחה, ולשם כך לא היה צורך בשום אותות ומופתים.
שמגר על ''פשעי מלחמה'' 135359
נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט מאיר שמגר, על "פשעי מלחמה"‏1: "בלחץ מדינות ערב נכלל בין הפשעים שנתונים לסמכות בית הדין גם נושא ההתנחלויות. זה לטעמי ענין פוליטי מובהק. לא כל מה שכובש עושה בארץ שבשליטתו הוא פשע מלחמה. פשע מלחמה זה משהו בעל ממדים ומהות אחרים".

שמגר על ''פשעי מלחמה'' 135365
אני לא ממש חולק על שמגר, אבל למען הגילוי הנאות יש להיסוף כי בתחילת הכתבה מצויין כי שמגר היה היועמ"ש, אולם לא רשום באילו שנים. בירור קצר העלה כי שמגר התמנה ליועמ"ש לאחר שנת 67', כלומר, היה שותף ולו באופן עקיף ביעוץ משפטי לממשלה, למפעל ההתנחלויות.

(ראה למשל כאן: http://www.nfc.co.il/archive/0019-D-23-00.html?tag=1... , לא הצלחתי למצא את השנים המדוייקות)
פאר לי-שחר? 75730
בחיים לא שמעתי את התכנית הזאת, אבל יש לי זכרון לא מוסבר לשמות איזוטרים, ככה שנדמה לי שאני זוכר את אביב לביא מאזכר את שמה, בצמוד לאורי דן ותכניתו.
בכל מקרה מה שאני כן בטוח בו, הוא שכשהייתי בן 8 בערך פאר לי-שחר הייתה הכתבת (המדינית?) של "על המשמר", והרביתי לקרוא אותה, ואת יצחק ויסהוף‏1 שכתב במדור הספורט.

1 במשך רוב שנות ילדותי, שהייתה עשוקה גם בלי קשר לעובדה שנאלצתי לקרוא את "על המשמר" (ועוד את מדור הספורט בו!), הייתי שבטוח שיצחק ויסהוף הוא שם של שני כתבים, האחד יצחק והשני יסהוף (חשבתי (נדמה לי) שזה סוג של וריאציה על השם יוסף) כשביניהם ו' החיבור. אה זה לא מעניין אתכם? סליחה.
לשים במסגרת אבל הסוף איננו 75732
אפרים קישון כתב על זה את ההומורסקה המופלאה על עלילות עורך הלילה והבוחאר זאצער
נכון! 75734
כאילו מה?!
כאילו, סליחה לא הבנתי.
אפשר הסבר? (למשל לאיזה חלק של ההודעה שלי אתה מתייחס?).
נכון! 75736
(אני אתעלם מה'כאילו מה' מפאת השעה המאוחרת)

התגובה הנ"ל שלי התיחחסה כמובן ל‏1 שלך שבו סיפרת שהיית בטוח שיצחק ויסהוף הם שני אנשים, יצחק ו-יסהוף.

ההומרסקה של קישון מספרת על עורך הלילה שעבר על ההגהות האחרונות ורשם לבחור זאצער (המעתיק) הערות. הראשונה התייחסה למודעה של ההסתדרות שצריכה לבוא במסגרת, וההערה השניה היתה טרוניה שהתחילה במילה אבל (פתוחה) על זה שהסוף של ידיעה אחרת קוצץ.

למחרת חשכו עיניו לראות מודעת אבל ענקית בדף הראשון של העיתון "ההסתדרות מודיעה בצער על פטירת יצחק(?) הסוף". מכאן הדרך היתה קצרה להלוויה ממשלתית והספדים רשמיים.
לשים במסגרת אבל הסוף איננו 75766
הבחור הזעצער
פאר לי-שחר? 75738
יצא לי פעם לעבוד על משהו שבו דובר על אמריקו וספוצי, זה שעל שמו נקראה היבשת החדשה.

ומישהי שם, מפיקה בכירה, לא נגיד איפה, הסתכלה במסך ואמרה: כל הזמן רואים רק את אמריקו. איפה ספוצי?
ארי ודרצ'י 75739

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים