בתשובה לeasy, 25/12/21 15:49
745223
ממה שהבנתי שדה שנכנס לתוך הים בחיפה זה באמת סבאבה, אבל הוא לא יוכל להיות השדה.
בתור השדה הבינלאומי הרביעי אני מאוד בעד, אבל השאלה היא איפה שמים את השני.
745225
למה הוא לא יוכל להיות *ה*שדה?
745230
בכתבה שם מזכירים שמדובר על טיסות לטווח של עד חמש שעות טיסה. אני מניח שזה בגלל שהמסלול לא מספיק ארוך.
745232
המסלול הנוכחי הוא באורך של כ-‏1,300 מטר. אם יאריכו עד לקצה שובר הגלים של הנמל החדש הוא יגיע לאורך של כ-‏3,000 מטר שזה כבר מספיק לכל מטוס נוסעים כיום (חוץ מאיירבוס A380 אבל נסתדר גם בלעדיו).
745233
רק מסלול אחד. לדעתי זו לבדה סיבה מכרעת.
בנוסף אני לא משוכנע שהמסלול היחיד יוכל בכלל לקלוט מטוסים רחבי גוף, ובכל מקרה הוא לא יוכל לשרת כאלה הממריאים ליעדים רחוקים מ 5 שעות טיסה. תכלס- לא ימריאו מחיפה טיסות ישירות לארה"ב לעולם.

אירבוס 380-8 במשקל מינימלי דורש מסלול המראה של יותר מ 2000 מטר, וכשהוא טעון במלואו הוא דורש מסלול של כמעט 4000 מטר.
המסלולים בנתב"ג הם מסלול 30/12, שאורכו 3,112 מטרים ופונה לכיוונים צפון-מערב או דרום-מזרח, 26/8, שאורכו 3,657 מטרים ופונה כמעט במדויק מזרחה או מערבה ו-‏3/21 שאורכו 1,780 מטרים, והוא פונה לכיוונים צפון-מזרח או דרום-מערב.
המסלול 26/8 הוארך במיוחד בשנת 2006 כדי לאפשר המראות של אירבוס A380 ליעדים רחוקים.
בחלופות השונות של המסלול בחיפה דובר על אורך שבין 1700 ל 2400 מטר, כאשר הארכה ל 1900 מטר מסתיימת בקו המים. מסלול של 2400 מטר (500 מטר אל תוך המים) יוכל לכאורה לאפשר טווח טיסות של 5 שעות (המכסה את כל אירופה), אבל אני לא משוכנע שיוכל בכלל לקלוט מטוסים רחבי גוף מצד הרוחב (כי יהיה צמוד לרציף הנמל הסיני).
745244
מה שאתה אומר מדויק חלקית.
נכון, מטוסי a380 צריכים מסלול ארוך - 3000 מטר אם אני לא טועה. אבל מטוס צר גוף כמו בואינג 787 או המקבילה של אירבוס a350 - יכולים להסתפק במסלול של 2500 מ או 2700מ. תלוי בדגם.

אני מזכיר את הדגמים האלו כי:
1. הם הדגמים המודרנים מבחינת חברות התעופה.
2. גם הם בעלי טווח ארוך מאד.
3. הרבה יותר נפוצים מ a380 או דגמים דומים (בין היתר כי יכולים לנחות ביותר מקומות ולא דורשים כמות נוסעים עצומה)
745248
לפי ויקיפדיה A350 דורש מסלול המראה של 2600 מטר בעומס מלא, כך שאורך המסלול צריך להיות לפחות 3000 מטר כדי לאפשר זאת.
עם מסלול של 2400 מטר אנחנו נשארים רק עם המזה"ת ואירופה.

אפילו 737MAX-8 זקוק בעומס מלא ל 2500 מטר כדי להמריא (וזה בטמפ' אוויר 15 מעלות צלסיוס. ב 30 מעלות הוא זקוק כבר ל 2700 מטר, וב 40 מעלות הוא בכלל לא יכול להמריא בעומס מלא).

מסלול של 2400 מטר (שהם 1900 להמראה) מאפשר לו ב 30 מעלות צלסיוס משקל המראה של 72 טון בלבד מתוך ה 82 טון המקסימליים‏1, וזה אומר שהוא לא יוכל לנצל את מלוא הטווח שלו (או שיאלץ לטוס חצי ריק).

לפי החישובים שלי הכי רחוק יגיע אירבוס 321neo שיוכל להגיע עד בנגקוק על טיפות הדלק האחרונות.

_____________
1 גרף בעמוד 3-51
745796
למיטב הבנתי עבור חלק ממטוסי הקרב, המסלול של נושאת מטוסים קצר מדי: הם נופלים בקצה המסלול לפני שהמריאו, אבל הם כבר באוויר ולכן משם הם ממשיכים בטיסה. אז אולי אפשר לבנות את המסלול לתוך הים בשיפוע קצת עולה, ואז... בתקווה שאין גלים גבוהים מדי...
745799
צבק"ר!
אבל השאלה התאורטית באמת מעניינת. האם הקניית רכיב ורטיקלי לתנועת המטוס על ידי מסלול משופע כלפי מעלה תאפשר לקצר את האורך הנדרש להמראה?
נראה לי שלא, כי מה שהמטוס צריך כדי להשאר באוויר זו מהירות. אולי דווקא מסלול משופע כלפי מטה (עם התיישרות ועלייה קלה בחלק האחרון, כמו אצל אופנועני פעלולים) תעשה את העבודה :)
לענין הגובה מפני הים - מטוסי הקרב מספיקים לפתח את המהירות הנוספת במטרים הספורים בהם הם נופלים מנושאת המטוסים. נראה לי שמטוסי נוסעים יצטרכו ליפול הרבה לפני שיספיקו לפתח את דלתא המהירות החסרה. אולי אם המסלול יהיה על ההר ויסתיים בסטלה מאריס זה יעבוד.
745800
ואז הם צריכים יותר אנרגיה כדי להגיע לאותה מהירות בקצה המסלול.
745234
השדה הבין-לאומי השני כבר נמצא מעט צפונית לאילת.
745240
זה לדעתי השלישי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים