לא ממש מדוייק 74523
התנכ הוא סאגה רבת יריעה על ההסטוריה של עם ישראל מהולדתו
ועד ספרי הזכרונות של עזרא ונחמיה.מבדיקת השפה וסיגנונה מתברר שחלקי התנכ השונים נחתבו בזמנים שונים.
ההשפעה הארמית מופיעה בזמן די מאוחר וסגנון ספר יהושוע למשל שונה מ דברי הימים,למשל.
הגישה התיאולוגית של התנכ אופיינית לסגנון החשיבה של המזרח הקדמון בתקופת הברזל(השווה מצבת מישע)ולפי הטיעונים הללו התנכ לא שונה במידה ניכרת ע'י עורכים מאוחרים.המקורות החיצוניים והארכיאולוגיה מראים כי ההסטוריה,כפי שמתוארת בתנכ,היא אכן זו האמיתית.
לאחר מרד החשמונאים האדומים התגיירו,והשומרונים לא.
גם יושבי חבל השרון,פלשת ופניקיה לא התגיירו.רק תושבי אדומיה והגליל.הם עשו זאת מרצון כי איך נסביר את אי גיור הקבוצות האחרות.
ממלכת החשמונאים הפכה במהלך שנות קיומה להלניסטית.
תרבות יווןותרבות ישראל התמזגו,למעט קבלת דת יוון.
אתה טוען שההלניזם לא כלל קבלת אלילי יוון ובכך אתה טועה.הוא כן.
ללא ממלכת החשמונאים לא היה רוב יהודי בא'י עד המאה הרביעית-החמישית לספירה.לולא חנוכה לא היינו פה.הורי הורינו היו מתיוונים,עוברים רומניזציה ו...לא היה האיסלם ולא הייתה הנצרות.שבטי ערב עובדי האלילים היו מטמיעים אותנו בקירבם ,ותפוצות ישראל ללא הנהגת המרכז בארץ ישראל לעולם לא היו מנסים לחדש את שיבת ציון וכמו יהודי אמריקה היו עוברים תהליך התבוללות איטי אך יעיל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים