"זה מה שיעצור את כניסת ה'פייק-רופאים' לישראל?" 746934
כתבה מ-TheMarker על בחינת הרישוי ברפואה לבוגרי חו"ל, עם הרבה מידע מעניין שלא הכרתי.

רק למה, למה האינפוגרפיקה המזעזעת והכושלת הזאת (תחת הכותרת "כישלון מערכתי")?
"זה מה שיעצור את כניסת ה'פייק-רופאים' לישראל?" 746937
אדרבה ואדרבה. שתי הערות:
א. גם אחרי שהסטודנט עובר את הבחינה בניסיון הראשון או העשירי או העשרים שלו, הוא מגיע לסטאז' (שנה בה עובדים בשלל מחלקות שונות בבתי חולים כ"רופא תחת פיקוח"). בסטאז' אמנם אפשר להכשל... באופן תיאורטי בלבד. מדוע? מי שנכשל נאלץ לחזור על הסבב בשנית, כך שנדיר שמנהל מחלקה יהיה מספיק משוגע/אידאולוג כדי לתת לאסון-המהלך שהגיע אליו להשאר אצלו עוד. עדיף להעביר אותו מהר הלאה ולהפוך אותו בהקדם לבעיה של מישהו אחר.

ב. צריך לזכור שיש דרישה לרופאים בינוניים וגם לגרועים - כל עוד הם רופאים עם רשיון. הרי מישהו צריך לעשות תורנות קשה במחלקה פנימית בינונית בבית חולים בינוני, והוא חייב להיות רופא צעיר, וכאלו אין הרבה שרוצים.
"זה מה שיעצור את כניסת ה'פייק-רופאים' לישראל?" 747137
Apparently, there was Asst Professor X at a provincial department Y, and he was up for tenure. Professor X's advisor was a famous Japanese mathematician Z at an Ivy League school. Naturally, he was asked for a letter, which he duly sent. The letter said:

X has a very nice body of work, he proved the following interesting theorems, extended such and such results, used such and such techniques... and so on for two pages. The last sentence was: all in all, X is a very good second-rate mathematician.

The committee was mortified, but figured that the rest of the letter was so good, they should call Z, since maybe since English was not his native language... So, call they did, and the phone conversation went about the same as the letter: did this, improved that, ..., all in all a very good second-rate mathematician.

The committee then said: look, we don't understand why you say he is second-rate!!!

to which Z replied: well, I really can't understand why that would be a problem – after all, you are a third rate department.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים