בתשובה לידידיה, 08/03/22 7:09
לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו 747238
אז זהו שאני לא בטוח שהמחקר זקוק בכלל להנחות מה כיתות המחוננים מיועדות להשיג.
המחקר יכול להציב את השאלה, האם כיתות המחוננים הועילו לתלמידים שלהן מבלי בכלל להניח מה בדיוק רצו היזמים/המתכננים להשיג.
לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו 747240
מבלי להמעיט במה שמסתתר בשאלתך, אני מעיז להציע שהרציונל של כיתות מחוננים הוא פשוט.
השיטה שבה מלמדים את מרדונה, מסי ובנזמה, כדורגל אינה שונה מן השיטה בה מלמדים כל ילד אחר. ולכן אין בעיה של פיתוח שיטות לימוד מיוחדות למחוננים. ואני חוסך את הדיון במי הוא מחונן.
התזה שלי היא שכיתות מחוננים הן קיצור דרך שאופייני לחברות שפחות משקיעות בחינוך ו/או פחות מצליחות בו. למשל מי שאינו מצטיין ביצירת שיטות לימוד מותאמות שיאפשרו מהירות התקדמות גמישה, מקל על עצמו בכך שהוא מפריד את היותר טובים ובכך מאפשר קצב התקדמות יותר גבוה. הקטץ' הוא שהשיטות הן עדיין אותן שיטות.
אני חושב שכיתות המחוננים יותר מאפיינות את בריה"מ מאשר את ארה"ב (לכל אלו המניחים שהחינוך בארה"ב רע, נזכיר דיון שהיה כאן לפני כמה שנים. עובדה אחת אין להכחיש: החינוך האמריקאי מספק לארה"ב ליגיונות של טכנולוגים שרמתם הגבוהה די ממלאת את הצרכים של המעצמה הטכנולוגית הזו וכהשלמה יוצרת את הבסיס של לימודים ברמה גבוהה המושכים כישרונות מכל רחבי העולם ללמוד דוקא שם.
לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו 747250
התועלת לתלמיד מחונן לא מצטמצמת רק בכישורי השכר העתידי שלו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים