בתשובה לalucard, 01/05/22 16:38
לימודים הומניים נזנחים מאותה סיבה שלא מתקנים דלת חורקת בעת שריפה 748133
אני מאמין שהדרך הקלה והזולה ביותר לשפר את איכות ההוראה היא באמצעות המורים והמנהלים הקיימים - עם יותר אוטונומיה, יותר גיבוי, פחות ביורוקרטיה, ולספוג את זה שהתוצאות יהיו פחות מדידות ופחות אחידות. לפחות ברמת הסיסמאות אני מתרשם שגם במשרד החינוך חושבים כך, ואולי זה מתקדם, אבל בתזוזות זעירות ואיטיות.
לימודים הומניים נזנחים מאותה סיבה שלא מתקנים דלת חורקת בעת שריפה 748137
אני יותר ממסכים.

אני חושב שלעבוד עם ״המורים הקיימים״ זה אפילו לא משהו שעדיף לעבוד איתו אלא יותר בכיוון של משהו שאין ברירה אלא לעבוד איתו. אילוצי המציאות.

שיבוח של כוח עבודה (במשהו שהוא יותר גדול מחברה קטנה / סטארטאפ) הוא משהו שעושים לאורך זמן ובהדרגה על ידי שינויי מדיניות, שיפור הדרגתי של המערכת, תוכניות שיפור ההכשרה ותמריצים שימשכו אנשים איכותיים יותר למקצוע *בעתיד*. אי אפשר להכנס למשרד החינוך כמו איזה בוס חדש ב-"Mad Men״ ולצעוק על חלק נכבד ממורי ישראל ״אתם מפוטרים!״. לא רק בגלל שזה לא מוסרי. זה פשוט בלתי אפשרי‏1. מערכת החינוך היא מערכת ענקית ובה (אאל״ט) כ-‏200 אלף מורים. גם אם נפטר ״רק״ את ה-‏20% המורים הגרועים ביותר, איפה נמצא מחר בבוקר (או כעבור שנתיים) עשרות אלפי מורים טובים ומנוסים יותר?

____________
1 מאוסף גדול של סיבות, גם אם מתעלמים מהכנסת כל המערכת לסחרור של מאבקים ושביתות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים