בתשובה לGod eat God, 28/06/02 1:45
התחשבות 74938
אני שאלתי את אשר, ומאוד רוצה לשמוע ממנו.

אבל אם אתה כבר כאן, תגיד לי בבקשה אם הבנתי אותך נכון:
מצד אחד אתה מודה שהכלב חש כאב. מצד שני, כיוון שהכלב הוא לא בן-אדם, לכאב שלו אין שום משמעות מוסרית עבור אשר, כלומר לשבור לכלב את הרגל זה "בסדר". לי זה נראה כמו מקרה מובהק של סוגנות. אם זאת הטענה שלך, אנא אשר אותה.
התחשבות 74956
באייל די מקובל שכשקורא נשאל שאלה, הוא אינו היחיד שזכאי לענות עליה. אני לא מחליף אותו, ולמעשה גם לא בדיוק "עניתי במקומו". בסה"כ קראתי את הויכוח מהצד, ומצאתי צורך להעיר הערה שאולי תבהיר דברים.

כן, זה מתאים למה ששמעתי מכנים בשם "סוגנות". השאלה הגדולה היא "האם סוגנות היא בכלל דבר רע?". על שאלה זו ישיב כל אחד עפ"י המוסר הסובייקטיבי שלו.

ויכוח כזה עלול להפוך לחסר טעם, ועלול להזכיר דיאלוג כזה:

א: ביסלי זה הדבר הכי טעים בעולם! אין ספק בכך!
ב: מה פתאום?? *קצפת*, היא הדבר הכי טעים בעולם!
א: אתה טועה לחלוטין, ידידי. קצפת היא דבר טעים אולי, אבל בוודאי לא הכי טעים. ביסלי!!
ב: משהו מעוות בסולם הערכים... אא... הטעמים שלך, חבר. הרי *ברור* לכל בר-דעת שקצפת טעימה יותר.

וכן הלאה וכן הלאה... לא ניתן להתווכח באמת על דברים סובייקטיביים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים