בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 23/07/22 4:41
סבינה הוסנפלדר על רצון חופשי 750763
אבחנה יפה מאד, ול-‏2 הייתי מוסיף גם, שכל מי שעסק קצת בפיתוח יודע שמי שאמור לבדוק תוכנה מסוימת כמו שצריך הוא ממש לא האיש שכתב את התוכנה.

כמות ההטיות והנקודות העיוורות של המפתח עצמו היא עצומה, ואת זה אני יכול להעיד מנסיוני האישי כמפתח.

שלב חיוני בפיתוח מוצר מוצלח זה בדיקה על ידי צוותים שאינם מפתחים.
ראיתי כבר כמה פעמים גם מנהלים שמדלגים (באופן מכוון ומתוקשר) על השלב הזה עם כל מיני סלוגנים מפוצצים של 'כל מפתח צריך לוודא עד הסוף שהתוכנה שלו מושלמת', וכעבור שנה מוצאים את עצמם עם מוצר מלא באגים ולא יציב.
סבינה הוסנפלדר על רצון חופשי 750765
בעבודה הקודמת שלי המוטו היה: “תניחו תמיד שמי שיבדוק את הקוד שלכם אחריכם זה הלקוח”.
סבינה הוסנפלדר על רצון חופשי 750766
אכן, נתקלתי בגישה הזו כמה פעמים, תמיד זה הסתיים בכשלון מהדהד.
גם כל מי שעיניו בראשו צריך להבין שמוטו כזה לא יכול לעבוד.
אולי כשרובוטים מושלמים וחסרי הטיות אישיות יבדקו את הקוד של עצמם. גם אז לא בטוח.
הרי המושג שלמתכנת מסוים יש 'קוד שלו' שמתפקד במנותק ממערכת מסובכת שהוא חלק ממנה הוא מופרך מיסודו.

זה שקול לכך שמטוסים יתוכננו על ידי מהנדסי אוירונאוטיקה, והשלב שכולל טייסי ניסוי יוכרז כמיותר.
סבינה הוסנפלדר על רצון חופשי 750814
לאיכות יש מחיר (אותו משלם הלקוח) שלא בכל המוצרים כדאי להשקיע באותה רמה.

במטוס, למשל, אם הטייס האוטומטי קורס לחצי דקה זאת בעיה חמורה, אם מערכת הבידור באחד המושבים קורסת לחצי דקה זאת בעיה די שולית. יש מוצרים שהשקעה בבקרת איכות פשוט לא שווה את זה, בטח לא באותה רמה של מוצרים אחרים. אני לא חושב שמי שהמציאו את 2048 או wordle השקיעו יותר מידי בבקרת איכות.
סבינה הוסנפלדר על רצון חופשי 750817
בדוגמאות האכן ספורות שאני מכיר - באחת מהן המוצר היה מכונה שנמכרת בכמה מיליוני דולרים ללקוחות בסדר גודל של סמסונג (כולל). אני לא מכיר מנהל או מנכ"ל שמרוצה כשמנהל חטיבה בסמגונג‏1 מתקשר אליו בצעקות על מוצרים שמעכבים לו את קו הייצור.
בשנייה המוצר היה סורק לענף הרפואה. עוד מקום שאתה ממש לא רוצה לייצר בו ארטיפקטים לרופא המטפל.
חבר בגוגל סיפר לי פעם כמה עולה להם ליום באג בשחרור גרסה.

אולי אני פשוט לא בתחום הנכון.

1 טעות הקלדה, אבל הקישור האסוציאטיבי לדמוגורגון לא בלתי מוצדק.
סבינה הוסנפלדר על רצון חופשי 750823
אני לא מכיר את הפרטים, אבל:
1. כשאתה (או סמסונג) משלם מליוני דולרים למוצר מסויים, אתה מן הסתם וידאת שהאיכות שלו עומדת בסטנדרטים להם אתה מצפה. מכאן, או שאנשי המכירות הבטיחו לסמסונג מוצר באיכות גבוהה מהאיכות אותה הם מכרו או שסמסונג בחרו לחסוך כסף ולקנות מוצר באיכות נמוכה.
2. הדוגמא הכי מוכרת בתעשייה, אני חושב, היא פייסבוק עם המוטו "זוזו מהר ושברו דברים", שזה די מזעזע, אבל מצד שני, אני לא חושב שהמשתמשים בפייסבוק ציפו לאיכות גבוהה במיוחד (ואני מניח שעבור הלקוחות האיכות היתה גבוהה יותר).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים