בתשובה לאריק, 24/09/22 16:34
ירוק עולה 752211
ברור שזה לא נכון באופן מוחלט - מסילה ורכבת לכל כפר בישראל יהיו אסון סביבתי. רכבת היא הירוקה ביותר בפרמטרים מסוימים. האם הם מתקיימים לאילת, זו השאלה. (והחברה להגנת הטבע אכן מתחילים ב''כללית אנחנו כמובן בעד רכבת, אבל'').
ירוק עולה 752213
נו, רכבת לא נועדה לשרת כפר פה וקיבוץ שם. בשביל זה יש אוטובוסים. זה בדיוק המקרה שבו האוטובוס הוא הפידר של הרכבת.
אני מזכיר לך שמתקיימות מעל עשרת אלפים נסיעות משאיות מאילת למרכז בשנה רק כדי להוביל את המכוניות שמגיעות לנמל אילת (ולחזור ריקות).
המרחק מגוש דן לאילת הוא מרחק אופטימלי לרכבת. גם רכבת של 160 קמ"ש עם ארבע תחנות בדרך תגיע מהר ונוח בהרבה מאוטובוס ורכב פרטי, ותכלס באותו זמן כמו בטיסה רק בלי הווג'אראס.
ירוק עולה 752218
נו, ואם תהיה רכבת ותחבורה ציבורית יעילה, לא יהיו עשרת אלפים משאיות שיובילו מכוניות שהיא תוכל להחליף ושוב לא תהיה לה הצדקה. לכן ברור שלא צריך לבנות רכבת.
ירוק עולה 752225
טושה!
אם זה לא היה הילד שלי וגו'.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים