בתשובה לערן בילינסקי, 01/07/02 15:50
בילינסקי, לא להשתפן! 75406
הבעת את העמדה הנכונה, שמוחה על החוצפה של הממשלה שמשמנת את קופת קברניטי אל-על על חשבון משלם המיסים, מבלי לחייב את אל-על ליתר-איכות בטיסותיה. ההשוואה שלך למחיקת התגובות היא כמובן מגוחכת, כי זוהי זכותך המלאה לעשות באתר שלך ככל העולה על רוחך(נניח לצורך העניין שהאתר בבעלותך), ואילו אל-על היא בבעלות כל אחד ואחת מאיתנו(כלומר, אנחנו משקיעים אבל כמובן לא רואים תמורה).
ה"קונטרה" שנתת היא חסרת כל רלוונטיות, כי בניגוד לתקשורת, שניתן לטעון* שחייבת להיות גם חופשית מתלות בגורם עסקי, האלמנט הרלוונטי בטיסה הוא אלמנט הנוחות, הן הכלכלית והן הטכנית של הטיסה עצמה, ולכן אין שום צורך בחברות טיסה ממשלתיות.
בקיצור, אין שום צורך לסייג את עצמך במקרה הזה. אין ספק שמעשה הממשלה הוא חוצפה מהמדרגה הראשונה.
נ.ב ארבינקא של אפרים קישון?

*אני לא טוען כך, אבל לא נשמע לי מופרך לגמרי לטעון כך לגבי שידור ציבורי, ואילו אין שום טיעון סביר שיצדיק חברת-טיסה בבעלות הממשלה.
בילינסקי, לא להשתפן! 75416
כמובן שארבינקא, בפיליטון "פוקר יהודי".

האם צריך "תעופה ציבורית" כמו שצריך "רשות שידור ציבורית"? אני לא בטוח. אולי זה שווה דיון. הממשלה למשל לא מקימה "רשת מסעדות ציבורית" אבל מחזיקה "רכבת ציבורית". במקומות אחרים (בריטניה למשל) הרכבת היא בבעלות פרטית. יאללה, מישהו רוצה להציע קריטריון ל"אילו שרותים ציבוריים הממשלה חייבת לספק"?
Hey hey hey! 75426
על "הפרטת אל על" לא שמעת? למיטב הבנתי, מדיניות הממשלה הרשמית איננה ש"יש צורך בחברת תעופה ממשלתית" אלא "יש להפריט את אל על*". למעשה, לא אתפלא אם אחד מטיעוני המדינה בפני בג"ץ יהיה כי החלטת הממשלה נועדה למנוע מאל על הפסדים כדי לאפשר את הפרטתה סוף סוף.

* רק שעכשיו זה לא הזמן, בדיוק אין משקיעים מתאימים, לא נפריט חברה מפסידה - נייצב אותה קודם, קודם נדאג להסדרי-הפרישה של העובדים בהתייעלות העתידית, מי יקנה חברה שלא טסה בשבת?!, אם נמכור את החברה, הבעלים יטיסו אותה חו"ח בשבת, וכיו"ב.
Hey hey hey! 75430
אז למה אפריים סנה לא אומר את זה?
Hey hey hey! 75433
המממ... שמת לב שבעתון כתוב "אפרים" ולא "אפריים"? :-\

למה לדבר על הפרטה? זה מעצבן את העובדים.
המגמה העולמית, 75456
אם מותר לעסוק בנבואה, תהיה בשנים הקרובות זו של רכישה מחדש של חברות ציבוריות והפיכתן לשרותים ממשלתיים. כך תעשה צרפת עם France Telecom וקרוב לוודאי שגם בריטניה וארה"ב עם שירותי הרכבת שלהן. אם המצב ישאר כפי שהוא, אני חושד שגם חברות התעופה והתקשורת בארה"ב הן בדרך לחזרה לסטטוס קוואזי-ממשלתי כזה או אחר.
המגמה העולמית, 75497
אין לי מושג אם זאת דוגמה מייצגת, אבל כמי שגר בבריטניה ונהנה מאוד מרשת הרכבות שלה בימי "British Rail" העליזים, נדהמתי לגלות את עליית המחירים, הירידה בתדירות, הפגיעה בשרות והחריגות המוגזמות מלוח הזמנים 10 שנים מאוחר יותר, כאשר רשת הרכבות הופרטה.
אני מאוד מקווה, שממשלת בריטניה תלאים בחזרה לפחות את שרות Intercity (יש הגיון בהפרטה של הקווים הפרווריים) כמו גם את התשתיות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים