בתשובה לניצה, 02/07/02 16:22
תיקון התיקון 75587
הצורה בה את מעמידה את ההתייחסות לידל כ"דואלית" אשר יותר מרומזת על יחס חצוי, דו-ערכי, דו-פרצופי, מבולבל, מנוגד וכו' לילד, ולא היא.

מדוע את כותבת שהחלטה על הבאתה של ילדה היא חלק מזכויות ההחלטה של ההורים של הילוד הצפוי שעדיין איננו קיים?
מה עניין שמיטה להר תבור?

מעמדה של הילדה, כמו כל אדם אחר, מורכב ביותר בקרב החברה, וזכויותיה כאדם מורכבות מחובות ההורים (או האפוטרופוס בהעדרם) לדאוג לרווחתה, גידולה והתפתחותה עד גיל 18, מבלי לפגוע בזכויותיה האימננטיות. חינוך (=כפיה) איננו פגיעה בזכויותיה אלא פעילות שעולה בקנה אחד עם זכויותיה, ונובעת מהעובדה הפשוטה שהחברה מעוינית לפתח אותה כדי שתהיה חברה בוגרת על פי הקריטריונים הנהוגים באותה חברה. החברה מכירה במוגבלות התינוקת ויודעת לצפות את העתיד וכך פועלת לרווחתה גם כשהיא נלקחת מהוריה כשאלו אינם ממלאים את חובתם.
תיקון התיקון 75679
לא התכוונתי ליחס דואלי מבחינה ערכית אלא ליחס מורכב, הילד הוא לא רכוש של הוריו ומצד שני כן שייך להוריו. הסברתי את כוונתי בהמשך.
לא הבנתי אותך בשאלת שמיטה והר תבור.
אני חושבת שאני מסכימה עם מה שכתבת בהמשך אם כי יתכן ולא הבנתי אותך כראוי, לא כל כך הסתדרתי עם הניסוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים