בתשובה לנועה, 06/08/23 22:16
דעתי הצנועה, שעל יוזמי הרפורמה לבוא לפשרה 760641
שאלתי האם לדעתך, הואיל והמחאה היא לא תוצאה של הקרע, האם הם באו במקביל (ואז מה לדעתך הסיבה של שניהם?) או שהמחאה היא זו שמובילה לקרע?

השוויתי לאוסלו כי אני רואה את הדמיון בכאב שפעולות הממשלה גורמות לחלק גדול באוכלוסיה. האם גם את רואה את הדמיון הזה? ואם את רואה את הדמיון בכאב מה משנה רמת הארגון?
ובכל זאת אענה פרטנית לעניין הארגון, כי אני חושב שאת מחפשת הבדל היכן שאין-
1. אביא את הערב שבו נודע לציבור על פיטורי שר הבטחון גלנט בידי רוה"מ נתניהו: מאות אלפים יצאו לרחובות הערים במחאה בלי שאף אחד אמר להם או כיוון אותם. בלי במות ובלי נואמים. סתם מחאה של ציבור שהתעצבן. אני יכול להעיד שבחיפה באותו ערב היו ברחוב כמות אנשים שכמעט השתוותה לשיא הכמות שהצליחה להוציא המחאה המאורגנת.
2. אזכיר שגם בהפגנות נגד אוסלו היו ארגון, במות ונואמים.

לדעתי ההבדל בארגון בין אוסלו להיום הוא שכיום לא פוליטיקאים מובילים את המחאה. רבים בציבור המוחה לא כל כך מתלהבים מהפוליטיקאים באופוזיציה, ורבים מהפוליטיקאים באופוזיציה לא כל כך מתלהבים מהמחאה.

___
אציין שוב שאני לא משתמש בשאלות רטוריות. בכל מקום שאני מכניס סימן שאלה אני באמת רוצה לדעת מה דעתך.
דעתי הצנועה, שעל יוזמי הרפורמה לבוא לפשרה 760663
ת'סכים אתי שיותר צריך להסביר את סוגיית הרפורמה להמונים מאשר הדאגה הטמונה באישיות העם הזה.

אגב, אני חושבת שאני עדיין זוכרת את האיומים של לפיד משנה שעברה...
דעתי הצנועה, שעל יוזמי הרפורמה לבוא לפשרה 760698
מצטער, לא הבנתי כלום.
נראה לי שחסרות כמה מלים במשפט הראשון, ואין לי מושג למה השני מתייחס.

אולי ננסה עוד פעם?
אני שואל שאלות כדי להבין מה עמדתך. אל תניחי שאני כבר יודע מה עמדתך כי אז לא הייתי צריך לשאול. תסבירי לי כמו לילד בן ארבע.
דעתי הצנועה, שעל יוזמי הרפורמה לבוא לפשרה 760719
כשכתבתי: "ת'סכים אתי שיותר צריך להסביר את סוגיית הרפורמה להמונים מאשר הדאגה הטמונה באישיות העם הזה".

__

מקווה שהבנת שדאגה לבטחון טמונה באישיות העם (קשור לאוסלו וכד') שלנו, לא ניתן להשוות לפוליטיקה משפטית שצריך ל'הסביר' לעם.
דעתי הצנועה, שעל יוזמי הרפורמה לבוא לפשרה 760751
אוקיי, עכשיו אני חושב שהבנתי. אחזור על הטענה שלך ביותר מלים כדי לוודא שהבנתי:
הטענה שלך היא שלא ניתן להשוות בין המחאה נגד אוסלו והמחאה נגד ה"רפורמה" משום שהמחאה נגד אוסלו היתה נגד הפקרות בטחונית, והדאגה לבטחון היא בבסיס האישיות של העם. לעומתה המחאה נגד ה"רפורמה" היא על נושא מינורי יותר בתחום של "פוליטיקה משפטית" שלא רק שאינו בליבת האישיות של העם אלא גם אינו ברור מאליו וצריך להסביר אותו.

האם דייקתי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים