בתשובה לאריק, 28/12/23 2:01
מה לקית 766329
אה, אבל לא. באמצע כתבה בדה מרקר מלפני שבוע מתחבאת פסקה שמסתיימת בהאי לישנה- "... סיום הפרויקט מיועד ל- 2030, אבל כבר כעת מעריכים המתכננים שהשלמתו תידחה בשלוש שנים לפחות." טוב, הגענו ל 2033 (לפחות).

להזכיר- בשנת 2006 נחנכה המסילה השלישית באיילון, וכבר אז התחזיות (שאכן התממשו) היו שבשנת 2010 כבר יהיה צורך דחוף במסילה רביעית. ולא סתם תחזיות, אלא של חברת תכנון בינלאומית רבת מוניטין שנשכרה על ידי הממשלה אאז"נ עוד ב 2004. בשנת 2007 פרויקט המסילה הרביעית הוכרז ע"י הממשלה כפרויקט בעל חשיבות לאומית. אחר כך הוא נתקע בשלב התכנון במשך שנים בגלל התכתשויות בין הרשויות השונות. בדצמבר 2016 הפרויקט אושר בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל). אני התחלתי לעקוב אחריו ב 2017 מאז הדיון על ביצועיו של ישראל כץ כשר התחבורה. היה נראה כאילו הפרויקט יצא לדרך לפני שנתיים אבל שוב הוא נתקע.

מאידך מצאתי כתבה משנה שעברה לפיה פרויקט המסילה המזרחית דווקא עומד בלוח הזמנים ואמור להתחיל לפעול ב 2026. אני תולה בו תקווה שאכן יוריד את העומס ממסילת החוף ויאפשר את השלמת קו הרכבת לעיר הבה"דים, אותם 10 ק"מ שתוכננו מראש יחד עם עיר הבה"דים לפני 20 שנה, עברו את כל האישורים ואפילו תוקצבו, אבל לא יצאו מעולם אל הפועל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים