בתשובה ליוסי, 18/05/24 16:28
אוי 769036
אנלוגיה טובה יותר זה המכה הזאת בצד שהכניסו לטלביזיות כשהיתה בעיה בקליטה. זו פעולה רגשית של נותן המכה יותר משזה משהו שיכול לתקן את התקלה (או לא לגרום לנזק).
אוי 769040
כמוך, גם אני התרשמתי שהכאת הילדים באה מהרצון לפרוק עצבים יותר מאשר הרצון לחנך. סוג של טנטרום הורים (שלעיתים הם בעצמם במצב של עייפות זעם וחוסר אונים). אבל מכיוון שכל כך הרבה אנשים כאן מספרים אנדקוטות חינוכיות על הילד שהפסיק לחטט באף מאז ששברו לו את האצבעות, יצאתי מנקודת הנחה שלפעמים זה מצליח.
תורת הנסטר 769046
לא הייתי סומך על עדות של נותן או מקבל הסטירה, לגבי אפקטיביות או הערך של סטירות. הסבירות שמדובר ברציונליזציות, עקב הדיסוננס הקוגניטיבי הנלווה, גבוהה מידי.
תורת הנסטר 769050
אלא שגם את העמדה שלך אפשר להסביר באופן דומה.
אוי 769054
יש ערך גם לידיעה של הילד שהוא הגדיש את הסאה.
התגובה הרגשית של ההורה מלמדת אותו פרק ביחסי אנוש.

איכשהו זה מעלה בי אסוציאציה לדוקטרינת ה''תגובה הלא מידתית''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים