ואני תוהה... 77032
מדובר בתאומים. אפשר לערוך כאן "משפט שלמה" בלי לפגוע באף תינוק. מתוך הנחה שהזוג השני הוא אכן זוג ההורים הביולוגיים, מה לדעתכם המגבלה (המוסרית? המשפטית? החברתית?) על מסירת אחד מהילדים לכל אחד מהזוגות?
ואני תוהה... 77034
בשליפה מהמותן ובלי להתעמק ממש במקרה, הדבר הראשון שעולה לי בראש זו עוגמת נפש להריונית. כלומר, היא נשאה את שניהם, על כל המשתמע מכך (ומשתמע מכך לא מעט), התכוננה נפשית וכלכלית לשניים ובגלל רשלנות רפואית לא היא צריכה לשאת בעונש.
ואני תוהה... 77191
וואלה טל,
רעיון מרתק ממש!
אם הזוגות יסכימו למהלך כזה, זה יכול להיות סיפור שעוד ידברו בו שנים.

אבל, אז מגיעות השאלות:
איך בוחרים מי מהילדים לאן? ממש משפט שלמה...
ומי בוחר? אחד הזוגות? השופט? או שמטילים פור?
ומה לגבי הילדים, איך הם ירגישו בידיעה שהוריהם ויתרו על אחיהם, וכמעט עליהם?

המשמעות היא כמובן תקדים משפטי,
וגם, יותר חשוב, יצירת השוואה ערכית בין הורות ביולוגית ל"הורות רחמית".
הבעיה בכל העסק היא ש"צדק" כזה יכול להתבצע רק בזכות העובדה שמדובר במספר זוגי של ילדים.
מה אם היה נולד תינוק אחד (כמו בארה"ב) או שלישיה?

מעניין לדעתי שלגבי התינוקות ינקט מצב של איפה ואיפה, שכן למרות שמצב שני התינוקות כרגע הוא זהה, אם יופרדו לזוגות הורים שונים, הרי זה כאילו החוק גזר גזר דין שונה על מקרים זהים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים