בתשובה לאריק, 28/04/25 0:06
אם הבנתי נכון 778380
התרשמות ההדיוט שלי היא שיש עוד שתי בעיות קרדינליות:
א. כל האזור שם הוא פקעת תחבורתית שעלה הון ליצור ויעלה עוד הון לסדר אותה מחדש, כך שהרכבת תגיע לשה"ת וכדי לחבר את הכבישים המהירים הראשיים העוברים ממזרח לשדה. (מצד שני, לא בטוח שחיבור התחבורה לרמת דוד יהיה פשוט).
ב. גם ללא השדה, המפרץ עמוס יתר על המידה, במפעלי תעשיה, תשתיות אנרגיה, מרכזים מסחריים, קווי תחבורה ובסיסי צבא. הרחבת שה"ת לא מתיישבת עם הרצון לפזר את האוכלוסיה ולהקל על הגוש חיפה-קריות. ש"ת ברמת דוד יחזק ישובי "פריפריה" כמו עפולה, נוף הגליל, טבעון, רמת ישי ושפרעם.

הנקודות האחרות, הן פחות חד משמעיות. המסלול כבר הוארך, אבל זה לא מספיק. הארכה נוספת צריכה להיות מן הצד השני וזו עוד סיבה שכנראה יהיה צורך לסלול את המסלול מחדש. בצד השני יש גם בעיות של יציבות הקרקע אבל בעיקר מדובר בשטחים בבעלות פרטית או שייכים לישובים מסביב. יהיה צורך להפקיע אותם. וזה עסק מסובך ויקר שפוליטיקאים לא אוהבים.
בעניין הרעש, אני לא יודע. נראה לי שאזור שה"ת והמפרץ בכלל, כבר היום לא ראוי למגורי אדם ואין בסביבה מבני מגורים גם ככה. תחום מפגע הרעש הרבה יותר גדול מ-‏3000 מ"ר, אבל עדיין אני לא חושב שנתיבי הגישה למסלול יעברו מעל חיפה או הקריות. אבל כאמור אין לי מושג.
אם הבנתי נכון 778398
ועדת שפרן פסלה את שדה התעופה בחיפה בשלב המקדים כי לא ענה על דרישות הבסיס. ראה בעמוד 36-37
אם הבנתי נכון 778399
אני חשבתי על הרחבת השדה בכיוון ההפוך. אבל במחשבה שנייה זה רעיון ממש רע. זה יצריך ''עריכה מחדש'' של נתיבי תחבורה ראשיים ומכשולים גאוגרפיים וכנראה גם העברה של המפעלים הפטרוכימיים שאותם כנראה שאנשים ירצו עוד פחות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים