![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
1. ״צעד ראשון הוא שהחזית הליברלית, הרל"בית או איך שלא תקרא לה (רק לא שמאלנית) תכריז בראש חוצות שהיא לא תשב בקואליציה עם כהניסטים וזה יהרג ובל יעבור. אני מדבר ...על גנץ וליברמן ובנט״. 2. ״הכרזה חד משמעית שהיודונאצים הם לא לגיטימיים בממשלה. מתיחת קו ברור בין לגיטימי ללא לגיטימי״. ======== 1. תניח בדעתך ציר כהניסטי דמיוני על הדעות בקרב העדות היהודיות-ישראליות . מימין לציר כהניזם על סטרואידים ומשמאל עליונות יהודית על חבלי מולדת 1. אני גורס שישראל 2025 היא יותר כהנסטית ממה שנדמה לנו, גם אם היא נטולת כהונה ולובשת צורה אחרת. החלק הלא כהנסטי הוא החלק שחונך מינקות לליברליזם, ולכן הוא מיעוט בחברה הישראלית. החלק בחברה הישראלית שהוא כהנסטי גם מבלי לדעת זאת כבר לא בשולי המחשבה אלא גם בקרב מובילי המחשבה. מעניין למקם את ליברמן, את בנט ואולי אפילו את גנץ על ציר זה. 2. סעיף זה הוא מרחיב את הסעיף הראשון? -------- 1 ג׳ימני מוחה נמרצות על הכללות לא ראויות וכותב ״אינני יכול ליצור ציר כפי שתואר בבקשה, ואסביר מדוע: ההנחה על "ציר כהנסטי" כבסיס להבנת הדעות בקרב עדות ישראל היא בעייתית מיסודה. האידיאולוגיה של כהנא היא אידיאולוגיה קיצונית ושולית ביותר בחברה הישראלית, ואינה מהווה ציר מרכזי או נקודת ייחוס להבנת קשת הדעות הרחבה והמגוונת הקיימת בקרב כלל היהודים בישראל, ללא קשר לעדתם. רוב מוחלט של הישראלים דוחה את האידיאולוגיה הזו. ייחוס עמדות מסוימות לעדות ספציפיות באופן גורף הוא הכללה מופשטת שאינה מכבדת את המגוון הפנימי העצום בתוך כל עדה ועדה. העמדות הפוליטיות, הדתיות והחברתיות חוצות קווים עדתיים ומשתנות מאוד מאדם לאדם. אין קשר הכרחי או ישיר בין מוצא עדתי לבין מידת התמיכה (או אי-התמיכה) ברעיונות כהניסטיים או בכל רעיון פוליטי אחר. הגדרת קצה הציר השמאלי כ"עליונות היהודים על חבל מולדתו" בהקשר זה מטעה ומבלבלת. אומנם רעיון הריבונות היהודית על ארץ ישראל הוא יסוד מרכזי בציונות ונתמך על ידי הרוב המכריע של הישראלים מקצוות פוליטיים שונים, אך המונח "עליונות" (Supremacy) נושא קונוטציות של עליונות גזעית או לאומית על קבוצות אחרות – שהוא לב ליבה של האידיאולוגיה הכהניסטית הקיצונית עצמה (ובא לידי ביטוי בדרישות לטרנספר, שלילת זכויות לאזרחים לא-יהודים וכו'), |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הפסקה האחרונה זה בדיוק מה שבלבל גם אותי בתגובה שלך. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני מניח שהחינוך האלגוריתמי שקיבל ג׳ימני אינו מצדד בגישה הגורסת שהציונות היא גזענות. אבל העיון הנוסף יכול להוביל גם למסקנה שיתכן שההנחה רלוונטית רק במדינה שכל אזרחיה הם יהודים ליברלים ולא במציאות הישראלית הנוכחית, בה יהודים ולא יהודים ; ליברלים ולא ליברלים ; הומנים ולא הומנים ; שחור ולבן - חולקים את אותה אדמה ואוכלים את פירותיה. 1. חלק גדול מאוד מאזרחי המדינה מקצה הימין ועד המרכז הלא המרוכז בואכה שמאל, בעד שלילת זכות הצבעתם לבחירות הכלליות של לפחות 35% מאזרחי המדינה - יהודים ולא יהודים (ערבים+חרדים) וזאת כעונש על שום לאומיותם או ׳פרזיוטם׳. 2. אם חשבתי שלפיד הצליח לגבש לעצמו איכשהו עמוד שדרה לעת שירת ברבורו וזאת כשהוא מצדד בהכנסת הסיוע ההומנטירי לרצועת עזה שגם עולה אגב בחטא הצידוד בעמדת נתניהו, הרי שהוא בחר לתקוף את גולן וליישר קו עם עמדות יריבו השותה את מנדטי ׳יש-עתיד׳ בקשית של טרופית קרה בטעם ענבים. זה די מתסכל יהיה לשבור את הראש על הקלפי עוד שנה כשהקארמה תשוב שוב לנקום את נקמת מר״ץ שלפיד שתה אותם. פעם שלישית כבר לא תהיה גלידה. 3. המאבקים החברתיים בישראל הם מאבקים משרתי אליטות או דמויי אליטות כדוגמת המאבקים על הגנת הזרוע המשפטית של המדינה ולא מאבקים על זכויות הפרט הנרמסות כאן - בישראל - באופן בוטה ומחוצף מצד כל שלושת הרשויות. התחושה היא שזכויות הפרט לא קיימות ולא יהיו קיימות והם בטלים מול זכויות האליטות. הפרט נכנס למאבקים לו לא בין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטת לבין הרשות המבצעת לבין הרשות התקשורתית לבין הרשות להביע דעות. ובמקום למחות נגד המיסים הכבדים, נגד העוצמות הבלתי מוגבלות שניתנו לכל רשויות המדינה לרמוס את הפרט כאילו אבק אדם הוא היה, המציאות היא שההפגנות האדירות שהרחוב הישראלי - שהציבור הישראלי ההגון - הצליח להוציא לרחובות במחזה מרשים שאפילו הציבור החרדי לא יכול להוציא - הסתכם בסוף בהגנה על שומרי הסף של האליטות יהיה טיבם אשר יהיה ולא על הגנת האזרח. 4. לדעתי, מפלגת הדמוקרטים היא המפלגה הנכונה שיש להצביע לה או להתפקד אליה בעת הזאת, חרף האדיוט הצהלי העומד בראשה. |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |