בתשובה להפוך על הפוך, 27/07/00 18:22
הצד השני של ההר 7797
הפוך על הפוך יקר, יופי, אתה מתחיל להבין, אי-אפשר להכליל - זה לא מתמטיקה - ההסקה לכאורה מהפרט אל הכלל לא עובדת כאן. אתה מצד שני יכול להבחין במגמה המילטריסטית של הרשות במתכונת הנוכחית - כן, כן, אותם אימוני נשק. מישהו (מתחיל ביאסר...) רוצה ש ''בדם ואש פלשתין תקום''. לעומתו, יש אחרים ברשות שמעדיפים שישראלים יבואו לבידיה, לרמאללה וליריחו, ולא בתור ''צאן לטבח'' אלא בתור קונים לספות, מהמרים בקזינו, ואפילו אורחים בפסטיבל הג'אז של רמאללה.

מי שחושב, בצורה דוגמאטית, שכולם נגדנו, לא חשב על כך עד הסוף. יש גבול גם לאמונה העיוורת ולהליכה אחרי קו מסויים תוך ביטול עצמי.

אבל לא, ''הם אנשים אחרים'', ''האיסלם שלהם מעוור אותם ומונע מהם לחשוב בהיגיון''. מעניין מה היה קורה לו הייתי טוען את אותה טענה כלפי חב''דניקים. הסברה, שיש כאלו המעודדים אותה, ויש אחרים בעלי אינטרס לעודד אותה, שמהצד השני של החומה יש מפלצות, היא מופרכת מיסודה.
הצד השני של ההר 7819
בסקר אשר נעשה ברשות הפלסטינית מסתבר שרוב גדול של הפלסטינים תומך במעשי אלימות נגד ישראל.
אני מודע לכך שישנם כל אותם הסוחרים הקטנים והסוחרים בכלל אשר מעונינם בשקט ושלווה בכדי לגרוף רווחים בשקט, אבל... בציבור הפלסטיני ישנה בעייה חמורה של עוני ואבטלה וכך גם השהידים למינהם הם אנשים שמשלמים למשפחותיהם בתמורה לפיגוע ההתאבדות.

כך שברוב הציבור הפלסטיני (העני) ישנה תמיכה רבה במעשי אלימות נגד ישראל.
הצד השני של ההר 7825
"בסקר אשר נעשה תמכו 91% מהנשאלים בתביעות הסטודנטים" כן, אני זוכר את זה, וכבר ציינתי לבושתי שהשתתפתי בפיאסקו הזה. סקר משקף דעת קהל, שהיא רגעית, ניתנת להשפעה ולשינוי. כבר דנתי בשאלה "מה הציבור מבין". אם ראש הרשות, וחלק מהאנשים סביבו היו רוצים, היו מכריזים על "פיוס הסטורי" ופתאום, כמו בנסיגה מ-‏6 הערים, בנות פלשתיניות היו מגישות פרחים לחיילים העוזבים ותשקוט הארץ שמונים שנה.

שים לב שגם לא התייחסת לעיקר דברי - הנקודה שאני מעביר היא שיש אנשים בהנהגה הפלשתינית (והישראלית) שרוצים להגיע למצב אחד, ויש אנשים שמעוניינים להגיע למצב אחר. כאשר אתה מקשיב לדוברים הפלשתינים נסה להבחין בניואנסים הקלים - בניגוד לערפאת למשל, פייסל חוסייני מדבר על שכונות מעורבות בירושלים, על מעבר חופשי בין הרשות לישראלת לעומת הגישה הדורשת ניתוק מוחלט. הקדש מעט מחשבה להשלכות של דרך על אופי השלום - לא רק ל"צורה".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים