בתשובה לאריק, 27/04/25 22:32
אם הבנתי נכון 780181
>> יתכן שעכשיו שוב יעלו חלופות חצור וצקלג על הרדאר.

והנה ראש הממשלה עשה הוקוס פוקוס ביום ראשון והוציא צקלג מהכובע.

אבל מי שמתעמק בכתוב קורא שההחלטה היא לתכנן במקביל גם את רמת דוד וגם להמשיך עם תסקיר לנבטים "כי כבר התחלנו".
כלומר השליפה של צקלג היא בלון וההחלטה היא עדיין לא להחליט.

אזכיר שלאורך 28 שנה וחמש ועדות הדרג המקצועי היה בדעה אחת שרמת דוד היא החלופה המועדפת, ולאורך כל אותה תקופה הלחצים הפוליטיים היו לכוון נבטים, אלא שח"א שם וטו על נבטים שוב ושוב.
על החלופה הנכונה מקצועית יש וטו פוליטי ועל החלופה המשנית הנכונה פוליטית יש וטו בטחוני וכך זה 28 שנה
אם הבנתי נכון 780182
אתה יכול להסביר למה יש וטו פוליטי על רמת דוד?
אם הבנתי נכון 780184
תושבי וראשי המועצות בעמק יזרעאל ממש לא רוצים אצלם. נימבי. יש מטה מאבק מסודר והם דאגו לדוגמה לחסל את הרעיון כשמרב מיכאלי היתה שרת התחבורה. המאבק נגד הקמת נמל תעופה בין-לאומי בעמק יזרעאל [ויקיפדיה]

ראשי המועצות בנגב + ח"כ אלמוג כהן שעשה מזה שליחות רוצים מאוד בנגב.

יוצא שיש הסכמה בין ימין ושמאל לא בעמק וכן בנגב.
אם הבנתי נכון 780189
האמת שאני יכול להבין אותם.
אני מכיר לא רע את האזור שם, והוא באמת מאד צפוף ומאוכלס.
אפילו המטוסים של רמת דוד כבר עשרות שנים מרעישים מאד את היישובים סביב העמק. נמל תעופה בינלאומי זה הרבה יותר רעש מזה.

אני גם תוהה האם עמק כשלעצמו זה חסרון. זה אומר שהמטוסים הממריאים והנוחתים צריכים טיפוס והנמכה תלולים יותר.
אם הבנתי נכון 780190
ו'בונוס' אסטרטגי שנוסף לאחרונה - נמל תעופה בינלאומי לידך הופך אותך למטרה נפוצה לטילים איראניים.
אם הבנתי נכון 780191
נפוצה לכל עבר
אם הבנתי נכון 780192
אבל זו החלופה המועדפת ע''י הגורמים המקצועיים כבר עשרות שנים.
לדעתי מבחינה גיאוגרפית הכי טוב ליד חדרה-בנימינה, אבל מה אני מבין.
אם הבנתי נכון 780196
קרוב מדי לקו הירוק, אולי?
אתה לא רוצה שכל חמאסון בפוטנציה יוכל לירות אליו RPG‏1 מהמרפסת.

1 קרא "טיל נ"ט"
אם הבנתי נכון 780199
ומה עם נתב"ג?
סטינגר מהגדר לא מגיע לנתיב הנחיתה?
אם הבנתי נכון 780200
לא ממש.
בקו רוחב חדרה המדינה (עד הקו הירוק) יותר צרה משמעותית מאשר בקו רוחב נתב''ג.
אם הבנתי נכון 780197
קרוב מדי לקיסריה. יעשה רעש לקיסרית.
אם הבנתי נכון 780185
אפשר להסתכל גם על מבחן התוצאה.
הרי כל הועדות המקצועיות מאז 1997 (נראה לי שכבר היו ארבע או חמש) המליצו על רמת דוד כחלופה המועדפת. מכאן שמה שמנע לבנות אותו שם כבר מזמן היה פוליטי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים