בתשובה לאריק, 13/08/25 11:40
כך יעשה לאיש אשר יתחנף אל המלך 781028
אני מוכרח להודות שאני מזדהה בעניין זה עם כל מה שאביב כתב. הניסיון לגייס חרדים בשיטתך אינו נבדל משמעותית ממה שיציעו ביסמוט ודומיו. ההנהגה החרדית כבר הבהירה שהיא לא תקבל שומדבר שמשמעותו גיוס משמעותי.
א. ברמה האתית, נסה לחשוב על דרישה שמאלנית מרשויות צה"ל להבטיח שחייל שהתגייס חילוני/ליברלי/שמאלני גם ישתחרר כזה. לא די שהצבא בודק לחייל גילוח פעם ביום, עכשיו גם יבדקו אם המגוייס החרדי הניח תפילין?
ב. אאז"ן כבר כתבתי שההצהרה "לחזור ל 1970 כשחרדים שירתו ברובם ביחידות כלליות" היא סוג של השתבללות על ההגדרות המשתנות של מהו חרדי. אנשים רבים שהיו מוגדרים בעבר כפאג"י, חרדלים, חב"דניקים וש"סניקים מוגדרים היום כחלק מן הציבור החרדי ובעבר לא כך היה. חרדים הארדקור לא שרתו בצה"ל כלל מאז נמלחמת השחרור וגם אז בקושי. התרבות החרדית כפי שהיא מוגדרת היום היא אירידנטית ופלגנית. כפי שהם טוענים בצדק, להיות חרדי ולשרת בצה"ל זה תרתי דסתרי. החיילים החרדים שמשרתים היום בצה"ל כבר עשו את הצעד הראשון והמכריע מן המחנה החרדי אל המחנה החרדלי.
ג. בהזדמנות זו אני גם מבין ומזדהה עם טענתך, אני חושב, שהצעד שעשה בגין, כאשר פרץ את הגדר בין הציבור החרדלי והחרדי מבחינת שרות בצה"ל היה אסון קרדינלי.
ד. מטרת המדינה בהחלט צריכה להיות לפרק את הציבור החרדי לגורמיו ולהמיר את הסקטור האנטי אזרחי הזה לרוב אזרחי ומיעוט קטן ונסבל של אירידנטה אנטי-אזרחית. בדיוק ההיפך ממה שעשה בגין. וצעד כזה בודאי אי אפשר לעשות בהסכמת ההנהגה החרדית הנוכחית. הליכה בכיוון הנכון לא תושג ע"י הבנה עם ההנהגה הפוליטית החרדית ולא ע"י גיוס בכפייה של מלש"בים חרדים. היא תושג רק באמצעות הפסקת הסיבסוד הממלכתי של האירידנטה החרדית. אי אפשר להשיג מטרות ממלכתיות כאשר הממלכה מסבסדת חינוך המטיף לאי שירות בצה"ל.
ה. הכיוון של הציבור החילוני-ליברלי היום לא צריך להיות איך מסייעים לנתניהו ולוין לגייס את החרדים אלא איך פוטרים את בנינו משירות תחת פיקודם של מפקדים חובשי כיפות שהם גם לאומנים פאשיסטיים. השילוב של מגוייסים רבניים ומפקדים כמו זיני ואפי איתם, זה לא משהו שאנו צריכים לתמוך בו. מבחינה זו, אסור שהציבור שלנו יתמוך בגיוס חרדים. זו צריכה להיות הבעייה של BB, ביסמוט ואדלשטיין, לא שלנו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים