בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 29/08/25 14:59
781505
זה טיעון קצת טריקי.
סביר למדי ש*רוב* התקציב מופנה לצרכי בסיס של 10 מיליון אזרחים - בריאות, תשתיות, חשמל, מים, תעבורה, כולל בטחון פנים ותקציב הבסיס של צה"ל - שפגיעה ישירה בהם תהפוך מהר מאד את החיים לבלתי נסבלים עבור הרבה מאד אנשים (מן הסתם רובם ממעמד נמוך).

זה שאי אפשר לשחק הרבה עם הבסיס הזה, לא מצדיק שום ביזוי והשחתה של הדברים שכן ניתן לשנות משנה לשנה.

זה קצת כמו לטעון שזה שמשפחה מוציאה את רוב ההכנסה החודשית על דיור ואוכל בסיסי, מצדיק בזבוז של 5000 ש"ח בחודש על הימורים וכניסה לאוברדראפט בעקבות זה.
781507
נכון.
מצד אחד רוב התקציב הוא אכן קשיח.
משכורות מערכת הבטחון, מערכת החינוך ומערכת הבריאות הן ביחד בערך חצי ממנו.

מהצד השני אותם 100 מיליארד ש"ח שהם הגרעון הממשלתי השנה הם לחלוטין לפי שיקול דעתה של הממשלה.

1. גרעון ממשלתי שאינו מופנה לקידום צמיחה בטווח הארוך (תשתיות או שיפור ההון האנושי) מוכר את העתיד של ילדינו.
2. כשמסתכלים על הגרף של הגרעון הממשלתי מיד בולטת שנת 2022 בחריגותה כשנה עם עודף תקציבי. אם רוצים-יכולים.
781508
כבר כתבתי כאן שליברמן היה שר האוצר המוצלח ביותר ב-‏15 השנים האחרונות, בפער גדול?
781509
יאפ. וזה גם מדיד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים