קול העם 78879
מוזר. אני תמיד הייתי בטוח שהדימוי של וייטס הוא דווקא של זמר איכותי ולא של Crowd pleaser. אבל מהכתבה הזאת, והתגובות, אני מבין שאולי טעיתי.
אז הרשו לי לייצג את ההמון הזועם.

שמעתי מעט מאוד וייטס. אני לא חסיד גדול שלו, פשוט כי אני לא מכיר אותו (אל תדאגו, עוד מעט אני אתחיל להיות הגיוני). אבל אלבום אחד שלו יש לי, ואני מכיר היטב - Closing Time.

כבר משמיעה ראשונה התאהבתי באלבום. הוא חם, הוא אמיתי, הוא חכם והוא נעים. הוא מתעסק באנשים וברגשות שלהם מבלי לקרוע לך את הנשמה כמו P.J. Harvey (לא שזה דבר רע, אבל לכל זמן וגו'), הוא עצוב מבלי להיות דכאוני, הוא עמוק מבלי להיות מורכב מדי.
I hope I don't fall in love with you הוא שיר מצוין ובוגר, ובעיקר Martha, אוי Martha, שיר חשוף ופשוט וזועק בדידות במינוריות גאונית.

הדבר שהרשים אותי ביותר באלבום הוא שפשוט קשה להאמין שהוא אלבום בכורה. אמנים אחרים פועלים במשך 30 שנה לפני שהם מגיעים לפשטות המחוספסת שפשוט נוטפת מכל תו ומילה של וייטס כבר באלבום הזה.

יכול להיות שהיצירות המעניינות ביותר של וייטס הן אלו בהן יש כלים רבים (ומוזרים) ותיזמור יצירתי, אבל לי נראה שהאיכות שלו דווקא דומה לזו של דילן או לאונרד כהן או (אם נשכח מלחנים) מאיר אריאל: בפשטות.
קול העם 78987
(וגם להילה למטה)
''מרתה'' אכן שיר יפה, וגם שירים אחרים באלבום ההוא. כל מה שאתה אומר על כנות וחספוס די נכון, אני מניח, אבל הרושם שלי היה ששירים יפים מסוג זה אפשר למצוא עשר בשקל. או במילים אחרות, אם כבר כנות וחספוס אז אני חושב שאהוד בנאי עושה את זה הרבה יותר טוב (אם כי עם יותר מורכבות בעיבודים, מה שאולי מקלקל לחובבי הפשטות הנזירית). אבל כנראה שאני טועה, אני פשוט לא חובב גדול של הז'אנר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים