אני חושב שלא הבנתה את הנקודה .. 7989
או לפחות זה מה שאני מבין מסיפור קמצא ובר קמצא.

הסיפור הזה ועוד סיפורים אחרים מסיפורי החורבן
מראים את הפילוג העמוק שהיה בעם שגרמו לחלק מהעם לעשות דברים קיצונים
כגון שריפת מחסני המזון של ירושלים.

וסיפור קמצא ובר קמצא רק ממחיש את הענין

לצערי אני חושב שסיפור זה הוא גם נכון מאוד לימינו
אנו כעת חברה מאוד מפוצלת ומפורדת שאין שום דבר (כמעט ) שמאחד את כל הקבוצות

לעומת זאת לא כל כך ידוע הסיפור על אחאב
שהיה עובד עבודה זרה והגמרא מספרת שהוא היה מושל בכיפה כלומר הוא כבש וניהל אימפריה שכבשה את כל הארצות מסביב והוא היה מנצח בכל מלחמותיו
הנביא שחי בתקופתו היה אליהו הנביא וידוע המעשה עם אליהו ונביאי השקר בהר הכרמל.

שואלת הגמרא כיצד מלך רשע כזה היה מנצח בכל המלחמות ??

ותשובת הגמרא היא שהעם בתקופה ההיא היה מאוחד וזה מה שגרם להם לנצח

נקווה שכולנו נפיק את הלקחים
ועוד נקודה... 8031
כן, ועדיין לא נאמרה מלה על אליהו ונביאי השקר בהר הכרמל.

קשה לי להאמין שהמסופר שם נכון, אך אם כן - אין לנו סיבה להתגאות בכך שהמנהיג הדתי של עמנו באותה תקופה רצח כמה מאות אנשים בשל אמונתם השונה.

ובברכת תקומה לדקדוק העברי ולאיות ננוחם.
תיקון לעניין אחאב 8175
אתה תסכים איתי ודאי,
המקור ירושלמי פאה פרק א' הלכה א'
אבל שם מובא לא מכוון שהיו מאוחדים, אלא משום
שלא דיברו לשון הרע.
בסדר?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים