בתשובה לGod eat God, 23/07/02 17:45
סיפורה של o 80440
מה אומר לך, מצידי כדאי לך לבחור דווקא להיטרף חיים - אולי תצליח להוכיח לאריה/דוב שמה שהוא רוצה בעצם, זה ללכת לשחק איתך טניס.

שום מבחן מציאות אין לסלט המילים הזה: "רוצה ליפול לבור יותר משהוא רוצה להיטרף חיים". "לבחור" או "להעדיף" אין פירושם לרצות. זו פילוסופיה עקרה שבינה לבין החיים אין דבר וחצי דבר.

תסלח לי על הדוגמאות הקיצוניות שאביא, אבל אני מביאה אותן כי מערכת המושגים שלך מעקרת את המילים - ואת החיים - מכל משמעות. עד שלא נותר אלא להיצמד לשלדי האדם באפריקה. הם רוצים, כמובן, למות מאיידס ולהתכסות זבובים. אהא, אתה צודק - הם רוצים למות מאיידס יותר משהם רוצים להתייבש בבצורת. ויושבי קומה 72 בבניין התאומים השני רצו לקפוץ מהחלון יותר משהם רצו שמטוס ייתקע בהם. כמובן, ואיזה מזל שהיה שם מטוס בסביבה, לסייע להם להגשים את רצונם.
סיפורה של o 80717
""לבחור" או "להעדיף" אין פירושם לרצות" - אשמח אם תבהיר את ההבדלים העקרוניים.

"יושבי קומה 72 בבניין התאומים השני רצו לקפוץ מהחלון יותר משהם רצו שמטוס ייתקע בהם. כמובן, ואיזה מזל שהיה שם מטוס בסביבה, לסייע להם להגשים את רצונם" - כן. המשפט הראשון נכון. אחרת, איך תסבירי מדוע הם קפצו? כנראה שכאב החום או החנק מהעשן היה כל-כך לא נעים (בלשון המעטה), שהם ראו פחות סבל בקפיצה.
לגבי המשפט השני: בואי נניח שהם רצו לחיות. אבל מה לעשות, זו לא הייתה אופציה. כבר אמרתי שאפשר לרצות לעוף, גם כשאי אפשר לבצע זאת - להבהרת העניין אמליץ, בפעם ה n, על "דיון הסתירות" (תגובה 58226).
סיפורה של o 80810
מה שהם *רצו* זה לחיות. זה שהאופציה לא הייתה פתוחה בפניהם לא אומר שהם *רצו* למות - לא מחנק, ולא מהמדרכה.
סיפורה של o 80934
כדי שאני לא יחזור בפעם ה n על אותו הסבר; מדוע *לדעתך* אותם אלו שקפצו עשו זאת (ולא נשארו להיחנק להנאתם)?

הם רצו לחיות. רצונות לא ממומשים זה לא דבר חדש (הבהרתי את זה, אני מקווה, באותו "דיון הסטירות"). אבל כשיש שתי אופציות אפשריות; להיחנק או לקפוץ, יש בחירה. במקום שיש בחירה, יש רצון (אחרת, כיצד יש בחירה?). הרצון של אותם אנשים היה לא להיחנק למוות, ולו במחיר קפיצה (ומוות). אכן, לא נעים כשאלו האפשרויות. אולי מוות איטי בחנק מייסר יותר ממכה קצרה אחת. והרצון שלהם היה "בהתחשב במצב, מוות במינימום כאב".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים