בתשובה להאייל המרושע, 24/07/02 0:10
אפשר לקבל תרגום? 80453
אם איני טועה, בזמן האחרון נעשה מאוד פשוט וקל לקבל רשיון נהיגה במונית. הנהגים מוחים על כך שרבים מאוד מקבלים את הרשיון הזה, מפעילים מונית, ובפועל - אין ביקוש. למשל, שמעתי נהג אחד מתלונן על כך שאנשים שיש להם רשיון אך אינם יכולים עוד לעבוד, פשוט משכירים את הרשיון תמורת 200 ש"ח בחודש, מחיר מצחיק לכל הדיעות, ובצורה כזו מציפים את השוק. אני חושב שמאבקם די צודק, בסה"כ.

מה שאותי מעניין, זה איזה נהג אמר את המילה "לעזאזל", לעזאזל! "חרא" אני יכול לקבל, איכשהו, אבל לעזאזל? או שהמילה חזרה ללקסיקון של מילות הרחוב, או ש"האייל" נוהג לערוך צנזורה גדולה משחשבתי...
אפשר לקבל תרגום? 80454
נשבע בהן צדקי שלא שיניתי במילה את ציטוטי הנהגים!
יתכן כי ייפיתי מעט את המציאות 80457
המילה המדויקת היתה "ל'זזל!"
מישהו יכול אולי להסביר 80455
למה במדינת ישראל צריכות להיות הגבלות על מספר המוניות? אני מבין את הצורך בתנאי רישוי מחמירים, סימון המוניות ככאלו והגבלות נוספות, אבל למה שהמדינה תחליט לכמה אנשים מותר להרוויח כסף על ידי העברת אנשים אחרים ממקום למקום?
מישהו יכול אולי להסביר 80461
נו באמת. כי אם אין הגבלה, מוצאים הנהגים עצמם מחוסרי עבודה, מחליטים לשבות, ומעירים את כותב המאמר מוקדם בבוקר בצפירות.
במרבית השווקים קיימים מנגנוני ביקורת כדי למנוע הצפה, בעיקר ביקורת עצמית של בעלי העסקים (אני לא אקים דוכן לימונדה בצומת רחובות בה כבר יש שני דוכני לימונדה, כי אז לשלשתנו לא תהיה פרנסה מספקת). משום מה בשוק נהגי המוניות בארץ לא קיימת הביקורת העצמית הזו, כמדומני. במקצועות מסויימים משנות האוניברסיטאות את גודל הכתה הנכנסת בהתאם לצפי צרכי השוק (בשנה אחת יתקבלו 50 סטודנטים לשנה א' מחשבים, ובזו שלאחריה יתקבלו 100).
למיטב ידיעתי 80469
ההגבלות בארץ (וגם בניו יורק) לא קשורות להצפת השוק, אלא לקבוצות לחץ בעלות השפעה (נכי צה''ל בארץ ולהבדיל המאפייה פה). אם שומרים על המנגנונים הרגולטוריים ורק מסירים את ההגבלה על מספר המדליונים, לא צפוי לחול שום שינוי משמעותי בשוק אחרי תקופת התייצבות (לעומת זה אם מפסיקים את הרגולציה על כל היבטיה, מקבלים את אנרון).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים