בתשובה ליו, 06/08/02 1:33
מאמר נאה 83335
כפי שהבטחתי, לא אתייחס להערות שלך המתבססות על בורות. אבל תיקון טעות אחת אעשה. מיקה וולטארי ביסס את ספרו על סיפור קדום (2000-1970 לפני ספירת הנוצרים) המתאר את חייו, אהבותיו והרפתקאותיו של פקיד גבוה בחצר המלכות של המלך המצרי אמנמחאת הראשון בשם סאנהת, כפי שהוא מופיע בספרון של "ספריית דביר לעם" בתרגומו ועריכתו של י.מ. גרינץ, בשם "מבחר הספרות המצרית העתיקה," שיצא בשנת 1958. ואני לא מתפלאה שאתה לא מכיר אותו. אבל אני מייעצת לך לא לזלזל בעובדות שאני מביאה, כי בדרך כלל אני - שלא כמוך - מסתמכת על ראיות בדוקות.
שנהת המצרי 83343
אני חובב גדול של וולטרי וקראתי גם את ספרו וגם את הסיפור המצרי המקורי . לעניות דעתי הוא שאל משם רק את שם הגיבור מאחר שהעלילה שבשניהם היא שונה למדי.
אגב אני עדיין מחפש את הסרט שנעשה לפי הספר בשנות החמישים.
מומלץ ספרו של וולטרי ''טורמס האטרוסקי'' הסיפור ההיסטורי הטוב ביותר שנכתב על העם האיטלקי המסתורי האטרוסקים מאז
ומעולם . ואגב גם בו ניתן למצוא דיעות ''ניאו פגאניות '' בין השיטין.
מאמר נאה 83494
נו, באמת, טלה. הוא העלה כאן כמה טענות שלפחות עבורי נשמעות מאוד משכנעות, למשל לגבי שמות הדמויות. אפשר תשובות עבור שאר הבורים?
מאמר נאה 83788
הבורות היא בכל מקום הנמצא מחוץ לתחום השכלתו של יו - הפגאניזם הקדום, הטרום קלאסי, יוון בניגוד לרומא (התרבות האנגלית מבוססת הרבה על התרבות הלאטינית והם מתייחסים מעט מאוד לתרבות היוונית, לכן היראקלס מכונה שם דווקא הרקולס, אף כי אין זה השם המקורי. וכולי. אם תקרא את הספר ''טריסטן ואיזולדה'' בהוצאת אור-עם, תיווכח בכל הדברים שיו לא יודע אותם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים