בתשובה לאשר לבשן, 07/08/02 11:26
מאמרו של הרב 83486
זוהי המסקנה אם הבנתי נכון:
"הרי לנו שסרבן פקודה, יש רשות למצביא להוציאו להורג אם יש צורך חיוני"
ושאלתי היא מיהו אותו מצביא היום בישראל של 2002:
שרון,יעלון,איתם,או כל מי שרואה עצמו כממשיכו של יהושע בן נון ובכוחו לזהות במדויק את התכלית של עם ישראל בדור הזה.
יש כאן מצד אחד שמוש ברבדים שונים של משמעות ושפה לקהל אחד (שאינם ברורים וחדים עד הסוף) שמבין היטב שאת המשמעות של "מצביא" יש לגזור אותה גם (והדגש על ה"גם") מן הקונוטציות הדתיות של המושג (יהיו אלה אשר יהיו).
ומצד שני שבאים לבקר את הדובר על המשמעויות של דבריו יש כאן קפיצה סמנטית לעברית מודרנית ולטענה שאין למושג שום קונטקסט היסטורי ודתי וזהו שם עצם כללי חסר משמעות.
אז אניני מפקפק ביכולתו של הרב להבין עברית מודרנית אבל אני מפקפק ביכולתם של חסידיו להבין את דבריו בקונטקסט של עברית מודרנית בלבד המנותקת מעולמם הפנימי יהודי.
והינו כבר בספור הזה לפני כך וכך שנים.
מאמרו של הרב 83488
לא הבנתי מה הבעיה, מדוע אתה מפקפק ביכולת ''חסידיו'' להבין משהו, ובאיזה סיפור היינו.
מאמרו של הרב 83490
אחד יגאל גר פעם בהרצליה היום בבאר שבע מחכה לחנינה
מאמרו של הרב 83491
הבנתי, יגאל עמיר.
אז מה איתו?
מאמרו של הרב 83492
האמת אני לא ממש יודע.
רק שהוא פיתח פרשנות יחודית לדין רודף.
אני גם יודע שהוא היה מתבודד נזירי שמעולם לא התדין על כך בקרב הצבור.ותמיד עשה מעשים רק לשם שמים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים