בתשובה לאור, 15/08/02 10:42
איך עושים את זה 85218
3. מצטער, זה מצחיק אותי. אני כבר רואה את התלמידים יושבים בכיתה ומהכיתה הסמוכה בוקעים צלילי התקווה... איך אפשר שלא לצחוק?
לגבי מגילת העצמאות, נו שויין. המדינה עצמה לא מתייחסת אליה, אז שהתלמידים כן?

מה שחסר לי ברפורמות שלך זה הקדמת השיעורים באזרחות לפחות עד לחטיבת הביניים. בחומר הלימוד: מערכת המפלגות בישראל (כולל, אולי, לימוד של מצעי מפלגות שונים ודיון בהם. כן, כן, פוליטיקה בבי"ס); לימוד שיטת הבחירות בישראל, הרקע ההיסטורי שלה; לימוד שיטת בתי המשפט בישראל, מהות הבג"ץ ושאר פרטים מינוריים שכאלה; הכרת מושגי יסוד בדמוקרטיה, תפקיד הפרדת הרשויות, זכויות האזרח. הדבר היחיד שאני זוכר משיעורי האזרחות שלי זה שיטת באדר-עופר, וגם זה במעורפל. הגיע הזמן שתלמידים ידעו איפה הם חיים עוד לפני כיתה י"א (שזה אפילו לא בתחום של חינוך חובה!).
איך עושים את זה 85256
2 דברים:
1. מקובלת עליי הצעתך בענייני לימודי אזרחות על כל פרטיה ודיקדוקיה. כמובן שלימוד מצעי מפלגות הוא דבר בעייתי הנתון בקלות להטיות ומביא לרדוקציה קיצונית שלהן. כדי להסביר צריך להבהיר דברים שאינן כה ברורים ואולי אינם כתובים בפירוש. מעניין איך יסבירו את ההבדלים בין הליכוד לעבודה כיום. אבל הרעיון בהחלט נראה לי סביר. מה שכן, נראה לי שכבר יש דבר כזה. נדמה לי שמאז רצח רבים כבר יש תכנית ללימוד אזרחות בחטיבות.

2. לגבי שירת התקווה: קודם כול כולם שרים ביחד. לא חסרות שיטות יישום, צריך פשוט לשאול את האמריקנים. אני בהחלט בעד שטיפת מוח דמוקרטית-יהודית (נתעלם לרגע מן הבעייתיות שבצירוף הזה). אין לי שום בעיה עם מאות ילדים היוצאים להפגנה נזעמת בעד חופש המצפון או מסתערים להפגנה אלימה על הכנסת בשל הפרת אחד מחוקי היסוד. כמו כן, אין לי בעיה עם הסתערות התעללות סדרתית בעיתונות ובחיי היום יום בחבר כנסת שהתגלה כמושחת.
איך עושים את זה 85260
לגבי הסיפא של סעיף 2: האם אתה שולל בתכלית השלילה חינוך לחמלה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים