כליאה לפני ביצוע פשע 88754
מתוך:
הרעיון לפיו כולאים אדם בטרם ביצע פשע הוא לא חדש. בעצם הוא אפיין את הגזענים של כל הדורות

כמייסדת ופעילה שנים רבות ב'עמותה ישראלית למאבק בתקיפה פסיכיאטרית' ( בעבר) וכיום כמי שעוסקת בפעילות ציבורית בזכויות אדם בנושא, מקוממת אותי העובדה, ואני משתפת רבים בהתקוממותי זו, שהחוק לטיפול בחולי נפש הוא חוק מפלה, חוק אשר דוחק אוכלוסייה אחת הצידה מן הכלל אשר החוקים הדמוקרטים חלים עליו ( ובראש: "אדם חף מפשע עד שמוכח אחרת" ו"לכל אדם יש הזכות להוכיח את חפותו בבית-משפט"): בהינף הגדרת-אותה אוכלוסייה כ'חולת נפש' היא מוקעת מן הכלל שהחוקים הדמוקרטים חלים עליו וזה מתבטא בפועל בכליאה טרם ביצוע פשע,( משפט קטן עם משמעויות מחרידות לגבי ההשלכות על חייהם של אנשים) שלא לאזכר גם את העובדה שלאסירים יש זכות על גופם ול'משוגעים' לא. מה שנחשב לאונס כאשר זה נעשה עם תפאורה אחרת (חדירה לגופו של אדם בצורה מינית) לא נחשב לאונס כאשר חודרים לגופם של מי שמוגדרים "משוגעים" מבחינה רפואית.

ובכן – כל האפליה הזאת מקוממת אותי ורבים מסכימים איתי ( מצד אחד כליאה טרם ביצוע הפשע אם בכלל יתבצע ) אולם אז הם שומטים כתפיים : משהו מכופף את תפיסת הצדק הטבעית : "המדע" ( כמו שאורי גלר מכופף כפית). הרי יש מחלת ה"סכיזופרניה", והיא "מנבאת" מסוכנות. כולם כל כך רוצים להיצמד להצהרת זכויות האדם ואז הם נתקלים בקיר בטון של ה'מדע'.

במאמר זה אנסה להחזיר אותך הקורא, ואותך הקוראת , כ-‏150 אחורה אל מדע אשר קבע שסוג מסוים של אנשים (נכון,ניחשתם, ה"גזעים הנחותים" אז זה היה הטרנד בדיכוי) אפשר לנבא מראש את 'מסוכנותם' על פי 'סימנים' ;נכון, ניחשתם, מדובר ב"סימנים המעידים על גזע נחות" אולם למשמע הטיעונים הגזעניים השפלים המשווים גזעים "נחותים" לקופים וכל זה בסיס מדעי לאפליה של אוכלוסייה מסוימת בבתי המשפט וכליאתה טרם ביצעה פשע-פשוט תתפוצצו.

תאמרו – אבל גזענות זו שרלטנות ו"פסיכיאטרייה" זה מדע.

כבר היום מתרבים הקולות , גם מתוך הממסד הפסיכיאטרי, שטוענים שאין דבר כזה סכיזופרניה, אין גן כזה, אין חומר כימי, אלא פשוט היה צריך לתת שם לאסופה של התנהגויות, ( שמדידתן נזילה, הייתי אומרת- הערת המחברת) ונתנו שם.

אחד המאפיינים של מדע גזעני שהשרלטנות המדעית היא כזו: שהיינו ילדים ושיחקנו מחבואים או משחקי ילדים התחבאנו מאחורי קיר וחיכינו /המתנו שילד אחר יבוא: או אז התנפלנו עליו ועשינו 'בה'. איש המדע הגזעני , זה שיש לו "תיאוריה" מראש שנועדה להוכיח שקבוצה מסוימת היא מסוכנת וכל מה ש"נשאר" לו זה ה"הוכחה" (זניח, זניח) נוהג כאותו ילד שאורב לחברו מאחורי הקיר ועושה לו 'בה'.

הוא אורב להוכחות , מצויד בתיאוריה שלו שהיא כמו רשת של גרגמל שבא לצוד דרדסים , או למי מכם שאינם בני דורי ולא ראו דרדסים בדיבובה של ציפי-שביט אומר- רשת של צייד פרפרים רומנטי מן המאה ה 19 ( למי מכם שאוהב סוריאליזם מן המאה ה-‏19)– וכשמזדמן משהו, הוכחה, לא הוכחה, מזה זה משנה, זה נתפס כ"הוכחה". התיאוריה כבר מוכנה מראש, ועכשיו רק צריך להסדיר את הפרטים הקטנים ( זה מזכיר לי את הפרסומת- אני לא יודעת *עם מי* להתחתן- אבל אני יודעת *איפה* להתחתן*)

הסכיזופרניה, ולא סתם אלא זאת שמהווה 'מנבא' לאלימות היא מן התיאוריות הללו, ממשפחת התיאוריות שמבשריהן לא היו מחוסרי אינטרסים שכך וכך תהיה התוצאה. הספר 'אין מידה לאדם' של המחבר הפרופסור להיסטוריה של המדעים סטיבן ג'יי גולד מקלף שלב אחר שלב הררי וטילי-טילים של תיאוריות מן העבר אשר עבדו בשיטת ה'ציד' של ההוכחות. גם על תיאורית הסכיזופרניה, בייחוד בהתייחסות אליה כ'מנבאת' מסוכנות – מבקרים היום ביקורת מן הסוג הזה, שהמסקנה כבר הוסקה, וקטן עלינו למצוא הוכחות.

ובכן- במאמר זה אני רוצה להדגים כיצד התיאוריות שבהן קבוצת אוכלוסייה מדוכאת הוגדרה כ'מסוכנות' הן בבחינת 'אין חדש תחת השמש' , been there , done that , היינו כבר בסרט הזה, ובפעם האחרונה כשהוא היה , לפני 150 שנה , הוא קרס, (כלומר התיאורייה שמנבאת מסוכנות קרסה ).

פעם אנשים עם צבע עור שחור או כהה, ממוצא אפרו-אמריקני או אסייתי או 'נחות' אחר, הוגדרו כ'מסוכנים' וכאילו שיש לכלאם מראש- למשל שחור שגנב 70 דולר מתחנת דלק נשלח למאסר עולם ועל כך עוד יסופר בהמשך. בתקופות מסויימות אנשים חולי אפילפסיה הוגדרו כ"מסוכנים" ובתקופות אחרות, מודרניות יותר ( שנות ה-‏70 של המאה העשרים) אנשים עם כרומוזמי xyy, , הוגדרו כ'בעלי פוטנציאל של מסוכנות' עד שרופאים בעלי כוונות טובות אבו למפות את כל האוכלוסייה. יאמר שכל תיאוריה כזאת – שניסתה למצוא מאפיין 'פיזי' שמנבא מסוכנות קרסה כלעומת שבאה, והפרספקטיבה ההיסטורית גם מאפשרת לראות את הגזענות שעומדת בבסיסה. ( כאשר העולם התנתק במידת מה מן הגזענות). אולם לעולם קשה עדיין להתנתק מהנחות היסוד של האיזם המנתק בעלי שונות חברתית ומנטלית מן החברה, זה חזק מידי וזה בחבל-הטבור-שלנו-מדי מכדי שנרצה להיפרד מהאמונה שיש 'מאפיינים פיזיים (גנטיים-כימים –עלק לשונים חברתיים'. אבל תיאוריות גזעניות קרסו והוכחו כקליפת-בצל מדעית, וכשהחברה תשכיל להתנתק מחיבוק הדוב של השיטור החברתי ומה שהוא משמש בחברה, יתכן שאנשים יאמינו פחות ב'גורם הגנטי' כמנבא מחלות, אבל במאמר כללי , תיאוריות גזעניות שניבאו מסוכנות על בסיס גזע קרסו ותורה של התיאוריה של ה'פרסונליזם' או ה'מנטליזם'( קרי – 'גזענות' המופנית למאפיינים אישיותיים שונים של בןאדם) לקרוס גם לקרוס.

וזאת גם כיוון שתיאוריות קודמות ( למשל שאפילפטים מסוכנים או בעלי כרומוזום xyy מסוכנים או גזעים 'נחותים' מסוכנים) שהכילו אותה גישת מחקר ואותה אוריינטציה של להסיק מסקנה גזענית ואז למצוא 'הוכחה' כדבר זניח, קרסו גם קרסו.

פעמים רבות מתפלאים אנשים כיצד השכן "בן הטובים" או "בני הקיבוץ הטובים" הם אנסים סידרתים אכזריים.

התשובה טמונה בכך ש"לאנסים אין קרניים". האם אנשים רגילים ברחוב. לו היה ניתן לזהות אותם ( ושאר פושעים אלימים ומסוכנים) היה אפשר כבר לקחת אותם מראש ולהגן על קורבנות פוטנציאלים.

אז זהו שלא. כל ניסיון כזה 'לזהות' מראש 'מסוכנים' ו'לבודדם' או גרוע מכך "לטפל בהם מראש" נידון לכישלון- הוא משאיר את הקורבנות טרף לפושעים האמיתיים שלא נתפסו- הוא מדכא אוכלוסייה שלמה ויוצר את הדבר שאותו ניסה למנוע- פגיעה בחפים מפשע, פגיעה שרירותית, פגיעה אלימה. הפעם מי שנפגעים הם קורבנות התיוג.

תיאוריות רבות לאורך כל ההיסטוריה ניסו לזהות "מסוכנים" על פי סממנים חיצוניים. פעם זה על פי סימנים גזעיים והיום זה על פי "גן הסכיזופרניה" או "חוסר איזון כימי" שבדדוקציה הלוגית שפעם הביאה לכך שליהודים יהיה אסור להגר לארצות הברית בכמויות גדולות בגלל 'תורשה גרועה' ( מה שהשאיר אותנו טרף לשואה), 'מעיד' על "מסוכנות" ולכן יש לכלוא מראש. ולסמם. ( מראש כמובן) בלי התחשבות בזכויותיו של אותו אדם ובכך שה"פשע" שמנסים למנוע ( אלימות כלפי הזולת) נעשה כעת על אדם זה שמתויג כ'מסוכן עתידי' על סמך תיאוריה שרלטנית וחסרת בסיס או כזו שתתגלה ככזאת.

טיאנו , יו"ר איגוד הפסיכיאטרייה, שלטענת חגי אביאל, ממקימי 'עמותה ישראלית למאבק בתקיפה פסיכיאטרית' השליט טירור פיזי במחלקה שלו והתעלל ( העובדות הוצגו בידי חגי אביאל בראיון טלוויזיוני באוקטובר 1999 ובגיליון בן אותה תקופה של המגזין 'כפייה') צוטט זה מכבר כמצהיר בגיל ובקול תרועה כי "אפשר לנבא מסוכנות" :

"...המהפכה השלישית תהיה המהפכה החברתית. כלומר, התייחסות לצד החברתי- נסיבתי של ההפרעה הנפשית: האם ברקע יש מצב כלכלי קשה, גירושין, אבל , מלחמה, עלייה לארץ וכו´. למידה נכונה של ההוויה החברתית של ילד, אפילו בן 5-3 , היא גורם צפי די טוב להתפתחותו בעתיד. בודקים את ההתנהגות של הילד בחברה, כמו השתתפות חברתית ויכולת להשתמש בפוטנציאל שלו. מתוך הסימנים הקטנים האלה אפשר לנבא בוודאות שהאדם יהיה, למשל,עבריין. המטרה היא לטפל בהפרעה ולמנוע את התפתחותה בעתיד".

פרופ´ ס.טיאנו ´הארץ´ 29.12.97

כן. איזה יופי. פעם זה היה 'פרצוף של קוף' על פי הגזענים חסרי הבושה שהשתמשו בקללות רחוב כמו השוואת גזעים מסוימים לקופים כבמינוחים 'מדעיים' לכל דבר. כיום זה התנהגות לא חברתית. היא היא זו שתנבא את אותו אדם "מסוכן". ילד לא חברתי? נסמם אותו מראש בניגוד לרצונו ; סביר להניח שאף ילד צעיר בכיתה ג' לא יסכים שידפקו יום אחד על דלתו ויגידו לא – לא צייתת לגננת רוחמה-נחמה בגן חובה- אתה אמור לעבור סידרת טיפולים שתמנע ממך לבלות בעתיד לבוא בתא מספר 2א במיטה השישית מימין מעל הג'וק השלישי מימין בתא המעצר של אבו כביר, מיטה מעל הנרקומן עם הקעקוע על הגב ––בגיל 22 על פריצה ל 3 בתים וגניבת ארנק עם נצנצים של קשישה- כה רב הוא כושר הנבואה של ה"מומחים" -הפרטים המדויקים , כמובן, באו בכדי להלעיג על כושר הניבוי היומרני של פסיכיאטרים ושאר גזענים , שמשהו לא מקובל בהווה ( גזע לא נכון, התנהגות חברתית לא נכונה, שהיום זה הטרנד אחרי ש'גזע' לא נכון כבר אסור. עברנו מרסיזם לפרסונליזם או מנטליזם. האיזם השתנה והוא מופנה כיום לבעלי המנטליות השונה) יעיד ב"ודאות" כמו טיאנו היום וכמו גזענים לפניו ( שהשמידו אגב את בני עמו של טיאנו, אם אכפת לו מזה) על "ודאות" למסוכנות. א-לק . ספרו לסבתא. לכו ספרו לסבתא מעשיות.

העניין הוא שאין סממן "פיזי" "כימי" "גנטי" שמעיד על מסוכנות. כל מקרה הוא לגופו. ניסיון עקר 'לבודד' לתייג ו'להכליל' מסוכנים על פי סממן פיזי ( גם אם הוא נחבא ורק מומחי גנום ומומחים לביולוגיה נוסח ערוץ-‏8 עם מיקרוסקופים יכולים לראות אותו) פוגע גם בקורבנות שמי שפגע בהם לא ייתפס, וגם בקבוצת אוכלוסייה שמייחד אותה סממן ( אפילפסיה, כרומוזום xyy , או , בלשון המחליאה של הגזענים "אף כמו של קוף" אבל על הקשר ( כשל) הלוגי שמוצא ב'מראה אפריקאי' 'סממן' ו'מנבא' מסוכנות ידובר בהמשך).

יעוות הקורא את פניו, מן הרמת גבות כל גבה לכל צד ופרצוף-של- לא- מאמין ויאמר – אייי, אבל גזענות זה משהו אחר וזה "מדע". מי לקח בזמנו את הגזענות-ליצנות הזו? ובכן- ה'גזענות ליצנות' הזאת הייתה אבן דרך בבתי המשפט לקביעת 'מי פושע', כך למשל , לומברוזו, (שנדמה לי לעיתים שטיאנו הוא גלגול שלו שכן שניהם יודעים ב"ודאות" לנבא על "מסוכנות" ושיואו- תמיד על סמך תכונות חברתיות בלתי רצויות-פעם גזע וכיום מה שטיאנו מלך החברה הבלתי מוכתר שכל עולמן של הבריות מונח על כף ידו יגדיר, בתוקף מינוי הגורו שניתן לו-כ'התנהגות חברתית רצויה'- קבעו תור אצל טיאנו, שלמו לו 500 שקל , והוא יגיד לכם מהי 'התנהגות חברתית רצויה'. אתם גם יכולים לאנוס ילדה קטנה בדרך. זה למה) קבע במשפט שבו היה צריך להכריע מי משני אחים רצח את אימו כי היה לו את ה'מראה הנכון' קרי: מראה שעל פי גזענים היה מנבא מסוכנות. שטות שטות אבל פעם מומחים העידו בבתי משפט כי 'אף' מסויים, 'פה' מסויים או אוזניים מסויימות הן 'מנבאות' מסוכנות. כיום יורשיהם וממשיכי דרכם- ובראשם טיאנו וכנופיתו המשתרכת כהינומת כלה מאחוריו במסע השטות המדעי נוסח החלילן-מהמלין הזה , קובעים כי התנהגות אנטי חברתית היא "מנבא" מסוכנות: הנה עדות הגזענים בבית המשפט ( חשבו על אילו שקובעים היום שהתנהגות אנטי חברתית מנבאת מסוכנות וקראו את הקטע הבא, חשבו על התוצאות המרות של גזענות, רמז-אושוויץ- ושוו חשבון בנפשכם);

"מפעם לפעם נקרא לומברוזו להופיע בבתי-משפט כעד מומחה ולהציג בפרוטרוט את ניסיונו המקצועי. כשנתבקש לסייע לשופטים להחליט בין שני אחים שנאשמו ברצח אמם החורגת, הצהיר ( 1911 , עמ' 436) כי אחד מן השניים "היה, בעצם, הטיפוס המושלם ביותר של פושע-מלידה: לסתות אדירות, גתות ועצמות עול קדמיות, שפה עליונה דקה, חותכות אדירות, ראש גדול שלא כרגיל ( 1260 סמ"ק) [ סימן לגאונות בהקשרים אחרים,אבל לא במקרה זה], אטימות שאפשר למששה בידיים ומאניציניזם תחושתי. האיש הורשע".

במקרה אחר, הודה לומברוזו כי הראיות להרשעתו של פלוני פאציו, שהואשם בשוד וברצח של איכר עשיר, היו מעורפלות ונסיבתיות מאד, אבל הדבר לא מנע ממנו להמליץ על עצם ההרשעה. נערה אחת העידה, שראתה את פאציו ישן בקרבת הנרצח; למחרת בבוקר ניסה להתחבא בעת שהשוטרים קרבו למקום. לא הוצעה שום ראיה אחרת לאשמתו:

בבדיקה מצאתי שהאיש היה בעל אוזניים יוצאות מגדר הרגיל, לסת עליונה ועצמות-לחיים גדולות, תוספתן למורי, פיצול של עצם המצח, קמטים בטרם-עת, מבט-מרושע, אף מפותל לימין- בקצרה- הפיסיונומיה שלו התקרבה לזו של הטיפוס הפלילי; אישונים שכמעט ולא זזו... תמונה גדולה של אישה הייתה מקועקעת על חזהו, יחד עם המילים ,זיכרון לצלינה לאורה" ( אישתו), ותמונה של נערה התנוססה על זרועו. היו לו דודה אפילפטית ודודן לא-שפוי, והחקירה העלתה שהיה מהמר והולך-בטל. כלומר, הביולוגיה סיפקה במקרה זה את כל האינדיקציות שהספיקו, במצורף לראיות האחרות, להרשיעו בכל ארץ שאינה נוהגת עם פושעים ביד רכה. אף-על-פי-כן זוכה מחמת הספק. ( 1911 , ע' 437)

סטיבן ג'יי-גולד, "אין מידה לאדם" , בהוצאת "דביר" , פרק 4: מדידת גופים, חלק מרכזי: "קוף האדם המצוי בחלק מאתנו: אנתרופולוגיה קרימינלית/ עמודים 129-153 כולל . עמודים 146-147 .

ובכן: הרעיון ה"שטותי" לפיו גזע וסממנים חיצוניים כמו אף, גפיים, אוזניים, עורף, עיניים ומצח הספיקו בכדי לנבא מסוכנות ולהרשיע חפים מפשע היה אבן דרך בחשיבה של אמצע המאה ה 19, ממש כפי שהיום הרעיון ש"סכיזופרניה" ושאר "מחלות" "נפש" מנבאות מסוכנות- עד שאיש אינו מערער עליו והוא נהפך מקובל בבתי המשפט. באותו אופן בדיוק הייתה התיאוריה הגזענית מקובלת בבתי המשפט- סממנים חיצוניים מסוימים, בד"כ, ולרוב, כאילו שנתקשרו עם גזעים "נחותים" ( קרי: מדוכאים ומשוללי זכויות) ניבאו מסוכנות , וההמלצה הכללית הרווחת הייתה לכלוא אנשים אילו בטרם יבצעו עבירות( ממש כמו הקריאה הנשמעת והמבוצעת על ידי בתי המשפט וגורמים במשרד המשפטים והבריאות כיום );

מה הייתה אותה 'תיאוריה גזענית'? התיאוריה המדעית "קבעה" שגזעים נחותים, או בני אדם נחותים, הם למעשה מיצגים של שלבים אבולוציונים נחותים ( קופים ואורנג-גוטנגים) בתוכנו, ולמעשה בני גזעים נחותים אינם אלא "אורנגוטנגים" "במסכת אדם" המסתובבים בתוכנו. המסוכנות שלהם היא "מולדת" ולכן שום חוק או משפט לא יעזרו אלא רק אמצעי סיכול כמו כליאה מראש;

"ביטחונם של לומברוזו ותלמידיו בכך , שהפושעים-מלידה עוברים על החוק בגלל טבע-בריאתם, שב ונשמע גם בהתייחסויותיהם לעונש מוות. "האטוויזים מלמדינו, שאין שום תועלת בהענשתם של פושעים-מלידה, ושהתקפי הפשיעה מתרגשים עליהם באורח מחזורי ובלתי-נמנע" ( לומברוזו, 1911 , עמ' 369 ) . "האתיקה התיאורטית מחליקה על פני המוחות החולים הללו כשמן על פני שייש, מבלי לחדור פנימה". ( לומברוזו 1895 , עמ' 58 ).

ב – 1897 ,הצהיר פרי כי האתנרופולוגים הקרימינליים מבית-מדרשו של לומברזו מצדדים פה אחד, בניגוד להרבה אסכולות רעיוניות, במתן לגיטימציה לעונש מוות ( 1897 , ע' 238-240). לומברוזו עצמו כתב ( 1911 , ע' 447): "אין ספק , קימת קבוצת פושעים, שנולדו להרע, ושכל התרופות החברתיות מתנפצות אל פניהם כמו אל פני סלע- עובדה הכופה עלינו למחות אותם כליל, אפילו בהמתה". ידידו, הפילוסוף היפוליט טן ( Taine ) התבטא אפילו בצורה דרמטית יותר:

הוצגו בפנינו אוראנג-אוטאנים פראיים ונבזיים שפניהם אנושיים. ברור בעליל שבתור שכאלה אין הם יכולים לפעול בדרך אחרת. אם הם אונסים, גונבים, והורגים, הרי זה מכוח טבעם ועברם. אבל משהוכח כי יהיו תמיד אוראנג-אוטנים, יש רק יתר צידוק להשמדתם ( מצוטט באהדה אצל לומברוזו , 1911 , עמ' 428 ( .

פרי עצמו גייס את התיאוריה הדארווינית כצידוק קוסמי לעונש מוות ( 1897 , ע' 239-240:

דומה עלי, כי עונש המוות מוכתב על-ידי הטבע, ופועל בכל רגע בחייו של היקום. החוק האוניברסלי של האבולוציה מלמדינו, בין השאר, כי הקדמה החיונית של כל מין וסוג עולה בקנה אחד עם ברירה בלתי-נפסקת, באמצעות מותם של אלה שכשירותם למלחמת הקיום היא הקטנה ביותר. הברירה הזאת, בקרב בני-אדם או בעלי-חיים ירודים מהם, יכולה להיות טבעית או מלאכותית. החברה האנושית לא תחטא אפוא לחוקי הטבע אם תפעיל ברירה מלאכותית ותסלק מתוכה את הפרטים האנטי-חברתיים והלא-מתאימים.

על-כל-פנים, לומברוזו ועמיתיו העדיפו בדרך-כלל שהחברה תיפטר מן הפושעים-מלידה באמצעים שונים מעונש מוות. בידוד מוקדם בסביבה כפרית שלווה היה אמור למתן את הנטייה המולדת ולהוליך לחיים מועילים, בכפוף להשגחה צמודה ומתמדת. גירוש והגליה למושבות-עונשין היו אמורים לשמש כעונשים הומניטריים יותר במקרים אחרים של עבריינות חסרת-תקנה- ובלבד שידובר בצדעים שאי-אפשר לבטלם. פרי, שנתן את דעתו על ממדיה הקטנים של האימפריה הקולוניאלית האיטלקית, צידד ב"גירוש פנימי", אולי לאזורים שלא עובדו בגלל מלאריה אנדמית: "אם סילוקה של מלאריה זו מצריך קורבן אדם, מוטב בעליל להקריב פושעים ולא עובדי-אדמה ישרי-דרך" ( 1897 , ע' 249 ) . בסופו של דבר המליץ על גירוש למושבה האפריקנית אריתיאה.

סטיבן ג'יי-גולד, "אין מידה לאדם" , בהוצאת "דביר" , פרק 4: מדידת גופים, חלק מרכזי: "קוף האדם המצוי בחלק מאיתנו: אנתרופולוגיה קרימינלית/ עמודים 129-153 כולל . עמודים 149-147 .

הרעיון נראה לנו כל כך מופרך עד שאנחנו אומרים : כיצד רעיון כה אווילי וגזעני חדר לתודעה. למעשה רעיון "אווילי וגזעני" זה לא רק שחדר לתודעה אלא גרם להענשתם של החפים מפשע: כמו אותו בן ש'הואשם' ברצח אימו החורגת רק על סמך ש" היה, בעצם, הטיפוס המושלם ביותר של פושע-מלידה: לסתות אדירות, גתות ועצמות עול קדמיות, שפה עליונה דקה, חותכות אדירות, ראש גדול שלא כרגיל ( 1260 סמ"ק) [ סימן לגואונות בהקשרים אחרים,אבל לא במקרה זה]", או איש שחור שריצה מאסר עולם רק על שום שגנב 70 דולר מתחנת דלק; "ג'ורג' ג'קסון, מחברו של הספר Soledad Brother , מת במסגרת מורשתו של לומברוזו, בעת שניסה להימלט מכלאו לאחר שריצה אחת-עשרה שנים ( בכלל זה שמונה וחצי שנים בבידוד) מתוך "מאסר שנה עד מאסר עולם", שגזר עליו בגין גניבה של דולר מתחנת דלק". ("אין מידה לאדם", של סטיבן-ג'יי-גולד, ע' 152 (- זה זה הבסיס זה הלב של מה שמקומם- גם כיום- על סמך הגדרות "מדעיות" אנשים כלואים לא זו בלבד ש'אחרי' העבירה ורק זו שהכליאה בלי שום פרופורציה או שהוטה המשפט(כמו שהיה בימי לומברוזו כלפי "כושים" ושאר גזעים "נחותים" – לפחות היה משפט והמתינו-עוז עד שתתבצע עבירה:)- המקומם הוא שכיום על סמך אותן הגדרות "מדעיות" של פעם , אנשים , אפילו לא ניתנת להם הזכות לעמוד למשפט, ועל סמך מסוכנות 'עתידית', מורשעים, במרכאות,ונכלאים לטיפולים קשים בטרם בצעו עבירה, ובעצם המילה 'בטרם' היא פושעת לנושא, שכן אין שום הוכחה שיבצעו עבירה, והוכח עד כמה ה"השערות" הן שרלטניות, סתמיות ונון-שלנטיות. וכל זה- כל הכליאה הזאת בלא משפט ובלי שבוצעה עבירה או שיש חשש קונקרטי שעובר את מבחן הסבירות המשפטית שתבוצע עבירה, ( מה שבעבר היה הרשעת אנשים על סמך צבע-עורם ומראם והצעות מרחיקות לכת להרחיק את כולם למושבות עונשין-עם פיקוח צמוד רק על סמך צבע-עורם, אפם וכו') בעקבות תיאוריה שנועדה לדכא מיעוטים גזעיים ( "האטאוויזם הקוף אדמי") שגילגולה דהיום מדכא מיעוטים מנטליים.

לא זו בלבד שכליאה טרם ( אם בכלל ) ביצע פשע מקוממת, שהיא נוגדת את השוויון בפני החוק: ההיסטוריה הוכיחה שעל פני ההיסטוריה זרועות מגמות של 'סימון' קבוצה 'מנודה' ( פעם היו אילו השחורים וה"נחותים" בהקשר של ה'מסוכנות' כיום "חולי נפש");מה שמאפיין את אותה קבוצה מנודה זה שמוטלת עליה סנקציה מראש ובהיקף מכליל ושתכונה תורשתית גורמת להתנהגות ולכן אין מקום לנהוג פר אדם אלא קבוצה שלמה -לכלוא אוכלוסייה שלמה או חלקים נרחבים ממנה, מבלי שאוכלוסייה זו ביצעה פשע, על סמך הגדרת אוכלוסייה זו כ'מסוכנת' כי יש בה אות קיין : מאפיינים של 'קוף' ( הביטוי הגזעני המחליא כלפי אפרו אמריקאים ואסייתים) או "גן הסכיזופרניה". רעיון שכזה, למשל , הביא לכליאתו של טד קאבשינסקי במוסד לחולי רוח, בו עבר התעללות, נאנס , סומם ועבר הלם חשמלי ללא הרדמה, רק משום שאימו הוגדרה כ'חולת נפש'- מה שהביא להגדרתו כ'חולה נפש' . טד הוא היום עורך דין וממנהיגי התנועה האנטי-פסיכיאטרית העולמית.
? 88772
"כבר היום מתרבים הקולות , גם מתוך הממסד הפסיכיאטרי, שטוענים שאין דבר כזה סכיזופרניה, אין גן כזה, אין חומר כימי, אלא פשוט היה צריך לתת שם לאסופה של התנהגויות" - האמנם? ואם כן, מה משקלם של אותם קולות "מתרבים" בקרב הממסד הפסיכיאטרי כולו? (לדוגמא נגדית ראה:
לעצלנים העתקתי כאן את משפט הפתיחה:
RICHMOND, Va. – An international team of researchers led by Virginia Commonwealth University has identified a gene located in the middle of the short arm of Chromosome 6 that appears to be strongly associated with schizophrenia and related mental disorders.)

אגב, אחרי הלינק שהביאו כאן לא מזמן על הדרך בה נמחקה ההומוסקסואליות מספר ההפרעות הנפשיות, יש לי הרהורים נוגים על הממסד הפסיכיאטרי. תנועות אנטי-פסיכיאטריות (ותנועות אנטי-מדעיות בכלל) למיניהן יכולות לשאוב מהמקרה ההוא הרבה קורת רוח, נראה כאילו כוח פוליטי יכול להשפיע על מה שאמור להיות הגדרות מדעיות. עכשיו אפשר לצפות שלכנס ביולוגי תתפרץ קבוצה קולנית של בריאתנים ותורת דארווין תוכרז כבלתי תקפה. הללויה.

(דיסקליימר: אין להסיק מהאמור לעיל שאני חושב שהומוסקסואליות היא הפרעה נפשית, הביקורת היא על תהליך קבלת ההחלטה, לא על ההחלטה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים