88881
ראשית,לא קראתי את כל המאמר הנ"ל של ס.יזהר, כך שמה שיש לי לומר הוא רק על הדברים שהשתקפו על פי אסף שטיין.
אני לא חושב שס.יזהר (וכבודו במקומו מונח) המציא את הגלגל כאשר הודיע קבל עם ועדה שערכים הם דבר אוניברסלי ובכלל,ושתפיסת הטוב והרע משתנה בהתאם לנסיבות ולמתבונן.
ה"שד" הפוסט-מודרניסטי יצא מהארון זמן רב לפני כן.

ובאשר לתפיסה הפוסט-מודרניסטית,לדעתי היא טובה ויפה בעיתות שלום ושפע ובטרקלינים נינוחים, אך בזמנים קצת פחות נעימים ערכים נוקשים של טוב ורע (גם אם מקובעים לפי הנסיבות וכו') מרימים את ראשם.
מעבר למה שראוי או לא, זו ההשתלשלות הטבעית של הדברים,
הרבה יותר קל לדבר על דילמות מוסריות ממרחק של מקום ועוד יותר קל ממרחק של זמן.
מעשים גדולים מעולם לא נעשו בחסות גישה של מציאות נזילה.

אכן, ערכים משתנים עם הזמן ואין טוב או רע מוחלטים, אך במה מועילה הכרה זו למעט ההכרה עצמה?
השימושים שאני יכול לראות לה הם אכן פקפוק בריא במוסכמות, שאילת שאלות מתמדת,וכמובן,חשיבה.
אך כל אלו טובים בשוך הלחימה ולא כאשר הם נלחשים לתוך אוזנו של לוחם השוכב במארב.

כך שמאמרו של ס.יזהר אכן היה במקומו בתום מלחמת יום הכיפורים, ונקווה שהוא יהיה במקומו גם בזמן הקרוב.
אינני אומר לא לפקפק ולשאול, אלא שבזמנים אלו עדיף לשאול שאלות המובילות לפתרון ולא כאלו שנועדו לאפשר לומר "אמרתי לכם.." מאוחר יותר, כפי שלא מעטים עושים כיום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים