בתשובה לGod eat God, 02/09/02 21:38
כן לניסויים. 89243
לא לא, הבקשה שלך כאן היא לא טובה‏1, ואני מפציר בקוראים לא להענות לה.
אם כולם יעשו כמוך, יתפתח כאן דיון בסיבוכיות N בריבוע (אה, שכחתי, geek alert! מה שזה אומר זה בערך מאה תגובות לעשרה משתתפים, 225 תגובות ל-‏15 משתתפים). נכון, דיון כזה איים להתפתח, ואכן התפתח, במשחק ה- humiliation שרץ כאן לאחרונה. אבל שם זה היה משעשע; כאן, אני לא רואה מה זה ייתן.

לא הייתי טורח להיות צייקן כזה, אבל דווקא לשיטתך אין טעם בדיון כזה. לשיטתך, אינך יכול לנמק ואין משמעות לנימוק של גישתך המוסרית; היא שרירותית לחלוטין. אז למה שזה יעניין אותי שזו גישתך? ולמה שיעניין אותך מה גישתם של אחרים? נניח שתגלה ששניים תומכים בעמדתך ועשרה מתנגדים; מה החשיבות של זה? זאת הרי תהיה סתם מין עובדה שכזו. אתה יכול באותה המידה ליזום סקר "כמה חולצות לבנות יש לכם?".

נדמה לי שטענו את זה כלפיך בדיונים. למיטב זכרוני, לא ענית לכך מעבר ל "אין דבר יותר מעניין ממוסר!". שזה לא ממש עונה. אם כן נתת תשובה יותר עמוקה, אשמח להפניה.

1 רציתי להגיד "לא מוסרית", אבל יש לזה צליל חריף מדי.
כן לניסויים. 89684
אה... אותי מעניין לדעת. לא יודע למה. הרבה דברים חסרי כל ערך/חשיבות מעניינים אותי (הנה למשל: http://www.lacim.uqam.ca/plouffe/Simon/articlepi.htm...). אגב, לפי השיטה שלי, הרי דווקא מכיוון שהיגד טלאולוגי אינו פסוקי, הרי שאינו תוצאה, ולכן גם אין לו סיבה. לכן גם הרצון שלי לדעת משהו, אינו סיבתי, אז מדוע אתה מבקש ממני לנמקו?! כמובן, יכול להיות שהרצון הזה לדעת אינו באמת המטרה, אלא הוא רק משמש אמצעי למטרה אחרת. אז, באמת, היה אפשר לשאול אותי "מדוע אתה רוצה לדעת?" כשמשמעות השאלה תהיה "אני מבין שאתה לא רוצה לדעת. אתה רוצה את הדבר שידיעתך תעזור לך להשיגו. מהו?"
אלא שזה לא הענין. אני באמת סתם רוצה לדעת. וזו עוד דוגמא לשרירותיות הרצון.
כן לניסויים. 89720
מה עניינה של צייקנות לכאן? האם אתה מפסיד כסף כאשר מתפרסמות הודעות באייל?
כן לניסויים. 89762
(מלמול נבוך)
צייקנות זה רק בהקשר לכסף? ואני לא יכול לטעון "מטאפורה דיברתי"?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים