בתשובה לגלעד דנבום, 28/08/00 11:29
לא שוקו ולא לחמניות 9001
גלעד היקר,

אני חושש שאתה מנותק מן המציאות. על פי מה שעולה מתגובתך, נדמה כי אתה סבור שלפתע, ביום בהיר אחד, החליטה ממשלת ישראל כי חייבת להיות קהילה יהודית בחברון, ועל כן נוצר תהו ובוהו בעיר חברון, נוכח התנגדותם המובנת של תושבי המקום.

ובכן, זה מאוד לא מדויק. לאורך מאות שנים היתה קהילה יהודית מצומצמת בחברון, שנפסקה אך ורק בזמן הפרעות לפני קום המדינה. אמנם ממשלת ישראל תמכה (ועדיין תומכת) בהתיישבות הזו, אך אי אפשר לומר שפתאום ביום בהיר אחד ''הפילו'' על הפלשתינאים את המתנחלים.

נקודה נוספת - אתה לא מבין את שורשה של השנאה. השנאה של תושביה הערבים של חברון לא ניזונה אך ורק מהפרובוקציות הללו. הם שונאים אותנו, את היהודים, בגלל שאנחנו נמצאים כאן, בארץ שאותה רואים כשלהם.

כל עוד לא יושרש חינוך של סובלנות באזור, תהיה מבחינתם (תושבי המקום) רק דרך אחת לפתור את הסכסוך, אותה ניתן יהיה לסכם במשפט אחד, שהמילה ''ים'' מופיעה בו...
בואו נלך לים! 9018
מר מזרחי הנכבד,

דבר ראשון - ממשלת ישראל לא החליטה כי צריך להיות ישוב יהודי בחברון, היא פשוט הסכימה לסבול את מעשיהם הנפשעים של ראשי תנועת ההתנחלות.
דבר שני - ישנם מספר הבדלים ממשיים בין הקהילה היהודית בעיר חברון כיום והקהילה שהייתה קיימת במשך "מאות בשנים", העיקריים שבהם:
- נוכחות כוח מזוין שנועד להגן על המיעוט היהודי.
- אופן ההתיישבות: קיום מצוות תוך המנעות מחיכוכים מיותרים עם האוכלוסייה, מול חיכוכים מכוונים במעטה דתי-משיחי תוקפני ואלים.
- המצב הכולל באיזור - מיעוט בלתי-חשוב אשר איננו מהווה איום לחיי היום-יום של היישוב הערבי ומטרתו היחידה הינה דתית פסיבית בעיקרה , מול שלוחה של עם כובש ומדכא המשתלטת על עורקי חיים עיקריים של היישוב בעזרת כוח הזרוע, וחסד האל כמובן.
- הנכונות הערבית לקבל התיישבות יהודית באזורים מאוכלסים, לנוכח ניסיון העבר.

ההבדלים ברורים?

בנוגע לשורש השנאה, אתה שוגה בשגיאה קלאסית של הימין - הערבים לא "שונאים אותנו, את היהודים", אלא אם הם כבר שונאים מישהו אז זה אותם, את הציונים ואת המתנחלים שמשתלטים על אדמתם- ובאופן מוצדק למדי, לעניות דעתי.

לפחות אנחנו מסכימים בנוגע לחינוך (רק שאני רואה את זה בתור אמצעי שמלווה את הפינוי של המתנחלים מחברון)...
בואו נלך לים! 9023
אתה בוודאי תוהה מדוע צריך כוח מזוין כדי שיגן על היהודים הכובשים בחברון?
אני מציעה שתיכנס לחברון בלי ליווי של חיילים לתוך הרובע המוסלמי או שסתם תטייל להנאתך בשטחים ותגלה.
בואו נלך לים! 9036
התשובה מסתתרת בגוף השאלה - הם כובשים, לכן הם שנואים על האוכלוסייה המקומית, לכן הם זקוקים להגנה צבאית. זה באמת פשוט מאוד.
בואו נלך לים! 9041
עבור האנשים במחנות הפליטים כל האנשים מתל אביב ועד ליפו הם כובשים.
ומיותר לומר כמה אנשים יש במחנות הפליטים.
תיקון קל + גלישה 9053
רק תיקון קל. למיטב ידיעתי, בשנת 1968 בפסח (?!) עלה הרב לוינגר ועמו מתיישבים אחרים בעידודו של יגאל אלון (כן, זה מהתוכנית) האמת, שזה מקום להזכיר משהו מעניין על יגאל אלון והתוכנית שלו. אם נבחן את תוכנית אלון ביחס להתיישבות בפועל ביו"ש אפשר לראות שבאזורים שנועדו להשאר תחת ריבונות ישראלית יושבו חילונים (3 גושים בשומרון + בקעת הירדן) ובאזורים שנועדו ליישות הפלשתינית יושבו דתיים (חברון, ליד שכם וכו') למה? מסתבר שיש אנשים שארץ ישראל חשובה להם יותר ממדינת ישראל. הסברה שלי שקובעי המדיניות הניחו שאנשים דתיים שארץ ישראל (במובן "נחלת אבות") חשובה להם יותר ממדינת ישראל (כגוף חילוני) יעדיפו להישאר על מקומם, גם בלב ערים ערביות, ובלבד שלא לוותר על השיבה לאדמה הקדושה להם, וכך יהיו בני ערובה לשלום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים