Yes 9091
הפרסומות של "יס" שביים יריב גבר נקטלו כאן על סעיף מוזרות בטענה שהם מראים איזה חרמן זקן ובחיקו שיקסע בלונדינית צבועה במקום להראות צלחות לוויין וממירים. לדעתי דווקא מדובר בפרסומות מהיותר מוצלחות, יפות ואיכותיות שנעשו במקומותינו בזמן האחרון. אולי הן לא מספיק מכירתיות לטעמו של מישהו, אבל הן משפריצות איכות לכל הכיוונים וזה חלק חשוב בתדמית שחברת "יס" חייבת לבנות לעצמה כדי לחדור לשוק. בפרסומות האלה אמנם אין הצגה השוואתית של יתרונות המוצר של "יס" אל מול המתחרים, אבל יש בו ניחוחות מפליני ומקוראסאווה, נופים מרהיבים שגורמים לטלויזיית סוני 29 אינץ' שלי להיראות מה-זה קטנה, ופסקול הולם. גם הסאבטקסט הוא ברור: מי שרוצה חוויה של קולנוע אצלו בסלון, שיעבור אלינו. לאור העובדה ש"יס" אכן מספקת כיום עוד כמה ערוצי סרטים בנוסף לערוץ הסרטים הידוע לשמצה של הכבלים ושהאיכות הטכנית של השידור הדיגיטלי שלהם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית אל מול איכות התמונה הירודה שמספקים היום הכבלים, אני סבור שאין כאן החמצה ושהפרסומות של "יס" מעבירות את המסר שלשמו הן נוצרו בצורה אלגנטית ואפקטיבית כאחד.
Yes 9093
הטענה הגדולה של ענף הפרסום כששואלים על זכות קיומו היא: "לתת לאנשים את האפשרות לבחור". ההנחה היא שהבחירה תהיה על-סמך היכרות עם הפרטים; כך יכול אדם אינטיליגנטי לבחור.

אולם בפועל, ענף הפרסום עוסק ב"בניית תדמית". זו בדיוק הנקודה הכואבת: אנשים קונים דברים לא על-סמך איכות מוצר, אלא על סמך תדמית החברה. לצורך יצירת תדמית, הפרסומות של יס מצויינות.

כלומר, אנשים יתחברו ל"יס" בשל הפרסומות (בעיקר זו עם הצפרדעים) – הפרסומאי עשה את שלו. אבל הרבה כבוד לקהל אין כאן. תבחרו ב"יס" כי אתם מטומטמים: "תדמית" מספיקה לכם, איכות מוצר? למה לבלבל לכם את הראש בפרטים האלה. יש לנו תדמית מצויינת, ואנחנו יודעים מה טוב בשבילכם.
Yes 9095
זה לגיטימי למשוך קונים ע''י תדמית וסוגים אחרים של דאווין. הכבלים עושים משהו דומה בפרסומות שלהם (מליוני אנשים בכל העולם מחוברים לכבלים, למה לא גם אתה...). אם השירות שהלוויין נותן (איכות שידורים, מגוון ערוצים ומחיר) באמת טובים יותר אז אנשים שיתחברו בגלל התדמית יישארו מחוברים אחרת הם פשוט יתנתקו. אנשים אולי סקרנים ומתפתים בקלות אבל הם לא באמת מטומטמים.
דרך אגב לפי מה שהבנתי, הקמפיין הזה לא כל כך מצליח להביא אנשים לעזוב את הכבלים ולהתחבר ללוין.
Yes 9098
אוי כמה שאתה טועה: אנשים כן מטומטמים. אנשים גם עובדים "מכח האינרציה"; מרגע שהתחברו, ההחלטה להתנתק תהיה קשה יותר. בגלל אותה סיבה בדיוק, אגב, מעט מאד אנשים עברו בינתיים ללווין: עצלות להתנתק מהכבלים.
Yes 9106
תדמית היא אכן הכח המניע את עולם המפרסמים.
לדעתי, יש משהו מוזר בסיסמה שבחרה חברת הלווין לקמפיין שלה: "ללכת עד הסוף עם הבחירה שלך". האם הלווין לא מנסה להניע אנשים להתנתק מבחירתם הקודמת (הכבלים) לטובת אהבה חדשה?
נכון לעכשיו "יס" מחכה לאישור חוקי להשתמש בתשתית רשת הכבלים לחיבור משתמשיה. כל עוד אין להם את האישור הזה "יס" צריכה לקדוח ולהוציא זמן וכסף רב. בנוסף למחיר הכספי יש את המחיר התדמיתי- "יס" מאחרת בחיבור לקוחותיה בשבועות, הקידוחים דוחים לקוחות פוטנציאליים והתקשורת חוגגת.
טענתי היא שכרגע שווה לחברה להפסיד מספר לקוחות לטובת התדמית ולכן האי יצאה בקמפיין פרסומי זה.

מצד שני, רוב האנשים לא מבינים בכלל את הקשר בין הפרסומת ללווין ולא מנסים לחפש אחד. הילד שמטפל בצפרדע זה חמוד...
Yes 9111
להלן הפרשנות שלי לסיסמה "ללכת עד הסוף עם הבחירה שלך".

כל מוצר חדש נרכש קודם כל ע"י קבוצת האנשים המכונה early adopters, דהיינו אלה שמאמצים כל דבר חדש בעיקר משום היותו חדש. במקרה של טלוויזיה בלווין, מדובר בראש ובראשונה במכורים לטלוויזיה שמוכנים להיות בין הראשונים שייחשפו לתמונה באיכות חדשה, לערוצים חדשים, ומן הסתם יחד עם זה גם יסבלו קצת מהקשיים הטכניים ומהתקלות שמאפיינות שירות שעוד לא הבשיל מסחרית. עד כאן לא אמרתי שום דבר שלא כתוב בספרי שיווק מלפני עשרים שנה.

אבל במקרה של הלווין יש פה קאטץ', מון פיס. לחלק מהאנשים לא כל כך נעים להודות (ולו לעצמם) שהם בטטות כורסה. בניגוד לתחביבים "חיוביים", להיות מכור לטלוויזיה זו לא גאווה גדולה, ואצל אנשים רבים שמעתי את התגובה המסוייגת "אבל כבר היום יש לנו מספיק ערוצים בכבלים". לאנשים האלה בדיוק משדרת חברת "יס" את הסיסמה "ללכת עד הסוף", או במלים אחרות, "כן ידידי, יש לך היום הרבה ערוצים, אבל אצלנו יהיו לך אפילו יותר, ואתה הרי בין כה וכה אוהב לרבוץ שעות מול הטלוויזיה (להלן "הבחירה שלך"). תן לעצמך ללכת עד הסוף עם זה ואל תתפשר על מה שיש לך היום."

לסיכום, מדובר בסיסמה שפונה למגזר מוגדר היטב של האנשים שהם על גבול ה-early adopters אך צריכים עוד קצת חיזוק ועידוד כדי להטריח את עצמם בבלגן המסוים הכרוך בהתחברות ללווין. לכל האחרים, הסיסמה אכן עלולה להישמע בלתי הגיונית ואף אווילית בעליל.
Yes 9137
כפי שכבר הוזכר, אין בפרסומת שום איזכור של איכות תמונה, או מבחר ערוצים. אם לקבל את התאוריה שלך, אז בעצם יס באים ל-early adopters ואומרים: תשמעו, בחרתם לרצות את הכי חדש? הכי חם? זה שאין לאף אחד? אז תקנו לויין. נקודה. (אולי להוסיף: גם אם הוא על הפנים מכמה בחינות, כמו הזקן בסרט).

מה קיבלנו? ניסיון לשכנע אדם לעבור ע"י ניצול חולשה לכל דבר.

ועוד משהו. אני מתפלא שאף אחד לא הזכיר את משפט המפתח בפרסומת של "הפיתוי": "תרשה לעצמך". בכל צפיה ללא התרכזות (כלומר כל צפיה בפרסומת אחרי הפעם השלישית), משפט זה יעלם בין המשפט הקודם לעוקב. לפי מה שאני שמעתי, דברים שבאים במהירות שהמודע לא יכול לקלוט, אבל התת מודע כן, ועוד מספר פעמים כה רב, הם מסרים מוסווים. מה אתם אומרים?
Yes 9163
YESבכלל איכזבה אותי עם מצע הערוצים שלה שתכלס כוללים את ערוצי הכבלים וערוץ הסרטים המחורבן הולמרק .
מבחינתי ערוצים אחרים הכוונה היא לאלה מארה"ב או קנדה או בקיצור ערוצי בידור שונים ממה שיש לנו פה.
בכלל הבעיה העיקרית היא שבגלל התמורה שמצעים מהלווין הרבה אנשים שרוצים להתנתק מהכבלים בעיקר בגלל ההגבלות והשרות המחורבן של תבל במקרה שלי לא רואים בYES אופציה רצינית אולי פשוט צריך לקנות לווין לבד.
בקשר לערוץ 2 לעניות דעתי זה ערוץ הזבל העיקרי שיש בטלביזיה למזלי אני כבר לא רואה מבחירה את הערוץ המדובר חוץ מהפעמים שבהם שודרו :אוז,סאותפארק,וקיציס.
אם נסטה לגמרי מנושא הכתבה ערוץ נמדד גם במורשת שלו ולערוץ 2 אפשר לספור על יד אחת את אותם תוכניות וגם הם לא שרדו אחרי שידורי הניסיון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים