בתשובה לאילת, 31/08/00 13:16
הזקן והיס 9252
הבעיה היא לא במיניות של הקשיש. הבעיה היא במיניות של הצעירה. הקורא מוצא עצמו תוהה (אם גם נבוך על הסטריאוטיפ), מה היא מוצאת בו? ויש לפרסומת תשובה. הכל שם (בגרסת העיתון, שיש לפני - לא ראיתי בטלוויזיה) זועק שהקשיש הוא עשיר - לבוש בחליפה מהודרת, על ספה ממוסגרת עץ בעיצוב מרכז-אירופי קלאסי, פסל דמוי קלאסי (או שמא תמונה במסגרת זהב, זה מטושטש) מאחור, שלוש טבעות זהב וחיוך משופם של עומר שריף. באשר לבחורה, השמלה הצבעונית-חושפנית וסנדלי הפרחים הקיטשיים עשויים לרמז, חלילה, שאולי היא נערת ליווי יוקרתית לפינוק מושלם בביתך. אם לא, לכל הפחות צעירה המוכנה להעניק חיבה, וקצת יותר, ל"תומך נדיב"; או אולי (אם קולטים בחיוכה משהו פחות תמים) פאם פאטאל הלוטשת עין לירושה.
כל זה, כמובן, הוא הבעיה מבחינת הסטריאוטיפ - הזקן הוא מיני אבל מיניותו תלויה בכספו בלבד, ולכל העניין נופך מאוד לא נעים.

כמובן שמלכדתי את עצמי. יצאתי נגד פרסומת המחזקת את הסטריאוטיפ, והניתוח שלי התבסס כולו על אותו הסטריאוטיפ. והרי אפשר לנתח את הסיטואציה אחרת: זה בכלל בבית של הבחורה. היא העשירה, הספה והפסל/תמונה הן שלה, טעמה בביגוד הוא "שיק זול" אירוני ומודע לעצמו (בהתאם לספה הקיטשית!). היא באמת אוהבת את הזקן, נמשכת לנסיון חייו ולקסמו הפנימי, ואף קנתה לו במתנה חליפה יוקרתית. אולי בכלל הוא קשיש-ליווי לפינוק מושלם בביתeך?

אבל כמובן, יש גבול למידת התחכום שאפשר לצפות מהצופה. אם רוצים להראות מיניות לגיטימית של קשישים, אפשר פשוט להראות זוג קשישים "מהישוב" מתנשקים. היה נדמה לי שראיתי דבר כזה אתמול בפרסומת בערוץ 2. הפלא ופלא, היתה זו הפרסומת ל"אזורים", אותה קטל (מסיבות אחרות) כותב הרשימה.

אגב, חשבתי שזה רק הראש הכחול שלי, אבל כמה כותבים בעיתונות שהתייחסו לפרסומת חשבו כמוני, אז אני מעיז: הסיטואציה עם הזקן היא יותר מסתם מין-בפרסום שגרתי - היא דווקא רומזת למוצר עצמו. ההבדל המובהק בין "יס" לכבלים הוא, כידוע, ערוצי הפורנו.
ובכן, גבר חרמן, אמנם אינך עשיר כמו אותו זקן, אבל תמורת כספך הצנוע תוכל בכל זאת לקבל תחליף כלשהו לאהבה בשר ודם.
הזקן והיס 9259
דבריך האירו לי נקודה חשובה: אני יצאתי נגד מי שכינה את הקשיש חרמן וסוטה, אבל עצם מקור החטא הוא (איך לא) בפרסומת עצמה, שכאן די ברור ממנה שקשישים יכולים להשיג מין רק אם מצבם הכלכלי שפיר ומעלה .
מצד שני: הפרסומת "מתכתבת" עם אותו סטריאוטיפ כי היא מנסה להגיד: זה לא מה שאתם חושבים יה מלוכלכים, זה לא שרותי מין או משהו מוקצה אחר: לה טוב איתו ולו טוב איתה והם מצפצפים על כל העולם. מה רע?
וכאן החיבור המרומז לערוץ הכחול: גם אם זה לא מקובל, אם נדמה לך שאמא שלך תתפלץ מהרעיון: לך עם מה שעושה לך טוב.

טוב, כמה כבר אפשר להתפלסף על פרסומת אחת. איפה אמרת שמזימנים קשישי ליווי?
אל תגיד נגיד 9263
ואולי הם פשוט סבא ונכדה, שיושבים בסבבה על הספה ורואים יחד "היפים והאמיצים", וזו הבחירה שלהם?..

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים