בתשובה לAdi Stav, 22/09/02 18:58
קוד ובאגים 93600
לא, זאת אינה טעות נפוצה. גם תרופה היא בראש ובראשונה פעילות יצירתית ומחקרית, ולא היית מוכן לקבל מוצר, מהחברה הפרמצווטית השולית ביותר בעולם, באיכות שאתה מוכן לקבל מוצר מחברת התוכנה המובילה בעולם.
הדוגמא שנתת לפיתוח אבטיפוס של מכונית דווקא מתאימה יותר. נכון, יש מי שמשקיע באב טיפוס, ויש מי שמפתח אותו (ולפעמים גם יש מי שזורק אותו לפח), אבל אין מי שמוכר אותו לציבור הרחב. האבטיפוס (של המכונית או התוכנה, היינו הך) הינו מוצר בוסר, הדורש שפורים, שינויים, ונפוי שגיאות ותקלות. כל אלו אמורים להתבצע במעבר מאבטיפוס לגירסת המדף.
התאור שנתת יכול להתאים אולי לכתיבת תוכנות Taylor Made, או אפילו יישומים של תוכנות מדף, אבל וודאי שלא לתוכנות מדף.
קוד ובאגים 93614
קודם כל, לא אמרתי טעות נפוצה אלא טענה נפוצה. חלילה לי לפסול גישות מופשטות בצורה כל-כך נחרצת. ולעניין – תרופה היא דוגמה מצויינת כי קריטי שתהיה אמינה. משאבים עצומים, שנים ואפילו עשורים מושקעים בבדיקות חוזרות ונשנות, ואני כמובן כולל זאת בעלות פיתוח. ועדיין יש פשלות. יש גם תוכנה שקריטי שתעבוד טוב – למשל, במרכזיות טלפון. יש גם תוכנה שלא קריטי שתעבוד טוב – למשל, דפדפן. אז מה הבעיה? למה אנשים רוצים שלחוויה הטכנית של דיונים באייל תהיה האמינות של תרופה מצילת חיים? זו נראית לי גישה לא סבירה אם לא מוכנים לשלם עבורה. לגבי ייצור מכוניות – כל התהליך החל מהמחשבה המעורפלת בראשו של ראש מחלקת העיצוב התעשייתי ועד שהרובוטים עומדים מוכנים על קו הייצור ומחכים ללחיצה על הכפתור הירוק הוא חלק משלב הפיתוח. כולל הבדיקות של הפרוטוטיפ, כמובן, בדיוק כמו בתוכנה. אני לא בטוח שאני מבין למה אתה אומר שפיתוח של תוכנת מדף שונה מפיתוח מכונית.
קוד ובאגים 93615
רק למשפט האחרון שלך:
אני לא טוען שפיתוח תוכנת מדף אמור להיות שונה מפיתוח מכונית. להיפך. מה שאני כן אומר זה שבמכוניות אנחנו, כצרכנים, הרבה פחות טולרנטים לכשלים (גם כאלה שאינם מסכני חיים) מאשר בתוכנות מדף. (למרות שגם במכוניות נתגלו באגים שאילצו את היצרנים לאסוף את המוצרים מהלקוחות).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים