כניסה לספריות אוניברסיטאיות 97427
באשר לנושא הכניסה בתשלום לספריות אוניברסיטאות שעלה בכמה מהדיונים.

אין ספק בעיני כי היה ראוי לאפשר גישה חופשית לידע לכל דורש, אך יש להבין כי הדבר נעשה במחיר מסוים, ולא רק כלכלי.

הגישה למאגרים הדיגיטליים, לקטלוג הספרייה ובמיוחד למחשבים המאפשרים גישה לאינטרנט, נתפסים לעיתים קרובות ע''י מבקרים מבחוץ (שאינם סטודנטים באותו מוסד, או שאינם סטודנטים כלל) וסטודנטים נאלצים לחכות זמן רב עד שתתפנה עמדה.

מבקרים מן החוץ, שאינם בקיאים בנהלי הקטלוג והחיפוש בספריה, דורשים עזרה, לעיתים ממושכת מן הספרנים, גם כן על חשבון עזרה וייעוץ לסטודנטים.

מבקרים מן החוץ מקפידים פחות על נהלי השקט והסדר בספריה (במיוחד בנוגע לכיבויים של מכשירים סלולריים).

תקציבי הספריות (והאוניברסיטאות) מדלדלים והולכים. ישנם אפילו, דיבורים על קיצוץ בשעות הפתיחה בספריות (לפחות באוניברסיטת תל אביב) וסגירת הספריות ביום שישי.

במצב מעין זה יש לקבוע סדרי עדיפויות, שבלית ברירה, יעדיפו את הסטודנטים על פני מבקרים מן החוץ.
כניסה לספריות אוניברסיטאיות 97434
באוני' חיפה שירותי היעוץ בספריה ניתנים רק לבעלי סטטוס של ''קוראי חוץ'', שכרוך בתשלום. עמדות מחשב לא חסרות.
כניסה לספריות אוניברסיטאיות 97462
זה ממש אינו המצב באוניברסיטת תל אביב (לפחות לא במדעי הרוח והחברה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים