בתשובה לאשר לבשן, 18/10/02 10:44
99889
העובדה הפשוטה היא שבממשלת פרס נקבע באופן טבעי יום הרצח ב4 בנובמבר ואולי קוים כך ביום השנה הראשון כשכבר ממשלת נתניהו היתה בשלטון, אלא שממשלה זו החליטה להיות "לאומית" יותר (למעשה מניעיה היו דתיים-שמרנים) וקבעה את היום כתאריך העברי.
אם זה לא גישה אירנית, אז מה זה?
הנה האירנים 100023
מר לנדוור היקר, יש גבול לכל תעלול.
חוקים קובעת הכנסת, לא הממשלה. חוק "יום הזיכרון ליצחק רבין" התקבל בכנסת פה אחד.
הנה הרשימה המלאה של שמות מציעי החוק:

יוסי שריד, חיים אורון, נעמי חזן, רן כהן, ענת מאור, אברהם פורז, וליד צאדק חאג' יחיא, דדי צוקר, אמנון רובינשטיין.

אין מה להגיד. איראנים אחד אחד.
הנה האירנים 100398
מר לבשן היקר, יש גבול לכל תעלול.
יש הבדל בין קביעת יום זיכרון ליצחק רבין לבין קביעת תאריכו. קביעת התאריך נקבעה כפי שאמרתי ע''י גישה דתית-שמרנית, ואם אנשי מר''צ תמכו בה, אני לא מסכים איתם במקרה זה.
הנה האירנים 100401
התאריך נקבע בחוק. את נוסח החוק, בניגוד לטענתך, קבעה הכנסת ולא הממשלה, וזאת על פי הצעתם של חברי הכנסת ממרצ שהוזכרו לעיל. ודוק: לא "תמיכתם", אלא "הצעתם, יוזמתם, דרישתם" וכל ההשלמות שתשלים. המציעים היו אנשי מרצ לבדם - לא היתה זו הצעת חוק ממשלתית.

עדיין לא הבנתי מדוע אתה סבור שהצעתם של אנשי מרצ היא אירנית. גם אם תשכנע אותי ששריד הוא דתי-שמרני, הרי שהמרחק מכאן ועד "אירני" הוא גדול.
הנה האירנים 100403
הנה החוק:
בניגוד אליך, חברי הכנסת של מרצ דווקא ידעו שהתאריך הוא י"ב במרחשוון ולא י"א. הם לא ידעו שיש לומר "מרחשוון" ולא "חשוון".
הנה האירנים 100404
קישור מתוקן:

מנתץ מיתוסים? 100406
הצירוף "מורשת רבין" בכלל לא מופיע בחוק! (אפילו לא המלה "מורשת" לבד).
מנתץ מיתוסים? 100419
"מורשת השלום והביטחון" הוזכרה בנאומים שליוו את הצעת החוק.
מיץ, הקורא-ואינו-כותב, נהג להזכיר "דברי הסבר" המלווים לחוקים. אין לי מושג אם התכוון למה שקישרתי אליו, או שיש לחוק "הסבר רשמי", מלבד הדיונים הקשורים להצעתו.
הנה האירנים 100413
יתרה מזו - בהצגת החוק וההצבעה בקריאה הראשונה לא היה באולם איש משרי הממשלה. גם ראש האופוזיציה לא היה, וכך גם כתשעים חברי כנסת נוספים. כנראה לא רצו להיות שותפים לאיראניזציה של מדינת ישראל.
הם כנראה היו עסוקים 100414
בקידומה בדברים אחרים...
הם כנראה היו עסוקים 100415
לא הבנתי את כוונתך.

כמו כן לא הבנתי מה תשובתך לפסקה השניה בדברי כאן:

תגובה 100401

בנוסף, האם אתה חוזר בך מדבריך כאן:
תגובה 99889
הם כנראה היו עסוקים 100434
כוונתי היא שגם בלי להצביע בעד חוק זה, הם עסקו בהגדלת הכפייה הדתית במדינה וקירובה ע''י כך לאירן.

תשובתי היא שאו שאנשי מר''צ לא התיחסו לענין התאריך, אלא רק לענין מיסודו הרשמי של יום הזיכרון לרבין, או שאם הם תמכו בתאריך העברי, בענין זה אני לא מסכים איתם.

לכן אני גם לא חוזר בי מדבריי שמאורע כזה צריך להתקיים בתאריך הלועזי.
הם כנראה היו עסוקים 100494
אנשי מרצ ניסחו את הצעת החוק, ולפיכך הם התייחסו בפירוש לתאריך העברי - הם הציעו אותו.

כששאלתי אם אתה חוזר בך מדבריך, התכוונתי לטענתך שממשלת נתניהו החליטה לקבוע את היום בתאריך העברי, ממניעים דתיים-שמרניים-אירניים. זאת לאחר שהראיתי לך שמי שקבע את היום היתה מרצ ולא הממשלה.

"העובדה הפשוטה היא שבממשלת פרס נקבע באופן טבעי יום הרצח ב4 בנובמבר ואולי קוים כך ביום השנה הראשון כשכבר ממשלת נתניהו היתה בשלטון, אלא שממשלה זו החליטה להיות "לאומית" יותר (למעשה מניעיה היו דתיים-שמרנים) וקבעה את היום כתאריך העברי.
אם זה לא גישה אירנית, אז מה זה?"
הם כנראה היו עסוקים 100818
העובדה הפשוטה היא שרוב האנשים מכירים את תאריך הרצח כ4 בנובמבר (כמו שתאריך הפיגוע במגדלי התאומים הוא 11 בספטמבר), וקביעת התאריך העברי היא מלאכותית, מאולצת ונעשית ממניעים שמרנים, אפילו אם מדובר בסיעת הכנסת הטובה ביותר.
הם כנראה היו עסוקים 100839
אתה מתחמק שוב שוב מלענות:
האם עתה, אחרי שהראיתי לך שמי שקבע את התאריך היא סיעת מרצ, אתה חוזר בך מהטענה שממשלת נתניהו קבעה את התאריך?
הם כנראה היו עסוקים 101097
אוקיי, אז זו לא היתה ממשלת נתניהו, אבל זה עדיין לא מוצדק באותה מידה.
הם כנראה היו עסוקים 104107
ובכל זאת, כנראה שלא טעיתי.

אם זכור לי נכון, חוקק חוק ביוזמת האייטולות ובתמיכת בני בריתם מהליכוד לציון מועדים בתאריך העברי, וכנראה שאנשי מרצ נאלצו להסתמך על חוק זה בהצעתם ליום זיכרון לרבין.
הם כנראה היו עסוקים 104110
למה? זה היה חוק יסוד?
אנא צטט את החוק, שמא נאלץ להסיק שבמונח "אייטולות" כוונתך שוב לחברי הכנסת של מרצ.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים